דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגיות שונות בעקבות שינויי החקיקה 

מאת    [ 25/12/2011 ]

מילים במאמר: 471   [ נצפה 2290 פעמים ]

הקדמת הוצאות ודחיית הכנסות, כדאי או לא ?

לקראת סוף שנת המס, רבים עושים מאמצים על מנת להקדים הוצאות ולדחות הכנסות, והכל בהתאם לכלל הידוע: "מס נדחה הוא מס נחסך". בשנים האחרונות אף התעצם האינטרס האמור לאור העובדה ששיעורי המס הלכו וירדו, כך שלא היה מדובר בדחייה בלבד אלא בחיסכון אמיתי. אולם השנה לאור תיקון 187 לפקודה (להלן - התיקון), יש לשקול זאת בשנית ובמקרים מסוימים אף לפעול בניגוד למגמה הרגילה ולמעשה (ככל שהדבר רלוונטי ובהתאם לחוק), לדחות הוצאות ולהקדים הכנסות, וזאת משני טעמים:

 

§   העלאת מס החברות - החל משנת המס 2012 מס החברות יועלה ב- 1% ויעמוד על 25% וזאת לעומת מס החברות החל בשנת 2011 בשיעור של 24%.

(נציין כי בעניין יחידים הסוגיה דומה, בשל העלאת שיעור המס השולי בשנת 2012 ל-48% במקום שיעור מס שולי מרבי של 44% בשנת 2011. אך מנגד תקרת ההכנסה המחוייבת בתשלום דמי ביטוח לאומי ומס בריאות תרד מסך של כ- 73 אלפי ש"ח  לחודש , לתקרה של כ-41 אלפי ש"ח  לחודש "בלבד")

 

§   מס על חלוקת דיבידנד - החל משנת 2012 שיעור המס על חלוקת דיבידנד לבעלי שליטה הינו 30% וזאת לעומת שיעור המס החל על חלוקת דיבידנד בשנת 2011 העומד על 25% וזאת ללא קשר למועד הפקת הרווחים. (זאת נכון לדין הקיים והידוע עתה).

לאור זאת, ככל שרווחי 2011 יהיו גבוהים יותר תוכל החברה לחלק לבעלי מניותיה דיבידנד בשיעורי המס המופחתים, והכל בהנחה כי הדיבידנד חולק עד ליום 31.12.2011.

 

שיעור המס על דיבידנד לתושב חוץ בשנת 2012

נשמעו דעות כי שיעור המס על דיבידנד שחילקה חברה ישראלית לבעל מניות מהותי בה שהינו תושב חוץ יחיד או חברה זרה, לא השתנה בעקבות התיקון וכי הוא נשאר בשיעור מס של 25% (במקום 30%), וזאת בטענה כי הוראות סעיף 170 לפקודה קובעות כי על הכנסה חייבת המשולמת לתושבי חוץ יש לנכות במקור בשיעור של 25%.

 

לדעתנו אין מקום לתחולתו של סעיף 170 ככל שמדובר בדיבידנד אשר הוראות הניכוי במקור ביחס אליו הן מכח סעיף 164 לפקודה, שכן סעיף 170 הינו סעיף שיורי ואינו חל על הכנסה חייבת אשר נוכה ממנה במקור על  סעיפים 161 ו- 164.

 

שיעור הניכוי במקור לעניין הכנסה מדיבידנד נקבע בתקנות מס הכנסה (ניכוי מריבית, מדיבידנד ומרווחים מסוימים), התשס"ו-2005. סביר להניח כי מחוקק המשנה יעשה עבודתו נאמנה, וכפי שיתקן בהכרח את תקנה 2(א) בדבר שיעור הניכוי במקור לתושב ישראל, (שאל"כ העלאת שיעור המס המהותי, תהא אות מתה) יעשה כך גם לעניין תקנה 2(ב) לעניין הניכוי במקור ביחס לתושב חוץ.

 

נוסיף ונזכיר כי שיעור המס המהותי על הכנסה מדיבידנד ליחיד תושב חוץ ולחברה תושבת חוץ נקבע בסעיף 125ב לפקודה ובעקבות התיקון הועלה לשיעור של 25% או 30% (בעל מניות מהותי).

לא למותר כמובן לציין כי, ככל שחלות על תושב החוץ הוראות אמנה למניעת כפל מס ינוכה המס במקור על פי הדין הפנימי בישראל או כשיעור הנקוב באמנה, כנמוך שבהם.

נכתב ע"י רו"ח ומשפטן ישי כהן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב