דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיפור דימוי גוף באמצעות תהליך משולב של חיזוק ביטחון עצמי 

מאת    [ 24/12/2011 ]

מילים במאמר: 508   [ נצפה 3344 פעמים ]

נהוג לחשוב, ובמידה רבה של צדק, שאדם בעל דימוי גוף גרוע ירגיש גם חוסר ביטחון עצמי כולל שמשפיע לרעה בכל תחומי החיים, לא רק באלה בהם מראה חיצוני הוא משמעותי. הפתרון המתבקש לכאורה הוא לשפר את המראה (למשל דיאטה, חיטוב, פעילות ספורטיבית, הורדת משקל וכדומה) וכך, ע"י השיפור של דימוי גוף לחזק את הביטחון עצמי הכולל.

למרות ההיגיון הרב הגישה המתוארת היא בד"כ נתקלת בקשיים רבים ולא עובדת. הקשר בין דימוי גוף ולבין ביטחון עצמי הוא מורכב יותר. הסיבה היא שפעילות לשיפור המראה החיצוני ( כמו דיאטה, הורדת משקל ופעילות ספורטיבית) דורשות משמעת אישית והתמדה שקשה לקיים בתנאים של בטחון עצמי נמוך שהוא כידוע גורם שמחליש אנרגיות ופוגע ביכולת העשייה.

אם כך, אנחנו תקועים במעגל סגור. חוסר ביטחון עצמי מקשה לפעול לשיפור הדימוי העצמי בכלל ולשיפור דימוי גוף בפרט, שיפורים שהיו יכולים לחזק את הביטחון העצמי הנמוך. אז מה עושים?

התשובה מורכבת. ביטחון עצמי נמוך מתבטא בדרך כלל תחומים רבים ולא רק בתחום של דימוי גוף ירוד. אנשים חסרי ביטחון עצמי ירגישו קשיים גם בנושאים נוספים כמו קריירה, חברה, זוגיות ועוד. ניסיון לפתור הכול ע"י התמקדות בשיפור המראה החיצוני לא ישיג את התוצאות הרצויות. כדי לפרוץ את המעגל יש לנקוט בפתרון כולל ולהתמודד בו זמנית עם נושאים רבים בתחומי החיים השונים. אמנם מדובר בפתרון מורכב יותר מאשר פתרון המבוסס על התמקדות בנושא אחד בכל פעם אבל סיכויי ההצלחה רבים יותר ובסופו של דבר המאמץ משתלם.

הדוגמא הבאה תמחיש את הנושא. אילנה (שם בדוי כמובן) סבלה ממשקל עודף, דימוי גוף גרוע, דימוי אישי עצמי כללי שלילי וכתוצאה- ביטחון עצמי נמוך. היא קיוותה שע"י הורדת משקל היא תפתור את הבעיה והחלה לשמור דיאטה מאוזנת (בהשגחת דיאטנית מוסמכת). למשך פרק זמן קצר היא אכן הצליחה להוריד במשקל אבל לא לאורך זמן. היא לא הצליחה לקיים את המשמעת העצמית הכרוכה בשמירת משקל, הפסיקה לעסוק בספורט, חזרה להשמין. בינתיים, היא המשיכה לחוות ביטחון עצמי נמוך שמתבטא בקשיים חברתיים, מקצועיים, זוגיים ואישיים.

כשאילנה הגיעה אלי לתהליך של אימון אישי בונה פרסנו בהדרגה את מגוון הבעיות והקשיים השונים ואילנה התחילה בפעילות משולבת של השגת הישגים כלשהם, צנועים בשלב ראשון, גם בנושא של דימוי גוף, גם בהקשר של קשרים חברתיים ומציאת זוגיות, גם בנושא של תקשורת בינאישית מקצועית עם עמיתים במקום העבודה וגם בנושאים שונים של התארגנות אישית כמו ניהול זמן ותקציב אישי. תוך פרק זמן קצר החלה אילנה לחוות הישגים, כאמור צנועים בשלב ראשון, בתחומים שונים וכתוצאה החלו התחומים השונים לחזק זה את זה. השיפורים השונים סיפקו אנרגיה וכוחות שאפשרו משמעת עצמית לאורך זמן בנושא הורדת משקל, דיאטה, פעילות ספורטיבית ואורך חיים בריא. התוצאות חיזקו את הביטחון העצמי שאפשר שיפור נוסף בתחום החברתי והמקצועי וכך נוצר מעגל חיובי של העצמה וחיזוק.

מדובר בתהליך מורכב  מהרגיל שדורש יותר גם מהמתאמנים וגם מהמאמנים. תהליך מקיף ושלם (הוליסטי) שמתמקד בתוצאות תוך שילוב של עשייה והוויה רגשית פנימית. תהליך שבמקרים רבים מצליח להשיג תוצאות משמעותיות במקום בו תהליכים אחרים נכשלו.

לסיכום, דימוי גוף שלילי אינו מתקיים בפני עצמו ולכן קשה להתמודד איתו כמתרגזים רק בשיפור המראה החיצוני. דימוי גוף קושר קשר הדוק לשאר המרכיבים של ביטחון עצמי ו/או דימוי עצמי נמוך ויכן יש להתמודד עם כל הנושא כעסקת חבילה.

בהצלחה...

יוסי וילנסקי - מאמן אישי בכיר כהמתמחה בחיזוק ביטחון עצמי, שיפור דימוי עצמי ותקשורת בינאישית אסרטבית כבסיס לבניית חיים טובים יותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב