דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח נסיעות, אצל מי לרכוש? 

מאת    [ 22/12/2011 ]

מילים במאמר: 468   [ נצפה 3563 פעמים ]

ביטוח נסיעות הפך בשנים האחרונות למוצר חובה לכל הנוסעים לחו"ל. ומדוע ?היות וביטוח זה משמש כתחליף לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, ומכסה מקרי חירום רפואיים במהלך שהייתכם בחו"ל. כמו כן ביטוח נסיעות כולל ביטוח מטען ועוד, ומעניק למעשה חבילה כוללת שתספק את כל צרכיכם בחו"ל. באפשרותכם לרכוש ביטוח נסיעות ממגוון גורמים, בין השאר חברות הביטוח, חברות כרטיסי האשראי, קופות החולים וסוכנויות נסיעות. אך מהו ההבדל בין הגורמים השונים ואצל מי הכי כדאי לרכוש?

ההבדל העיקרי הוא בין חברות כרטיסי האשראי לשאר הגופים, בעיקר בזכות העובדה כי חברות האשראי מציעות ביטוחי נסיעות חינמיים ללקוחותיהן, אך אליה וקוץ בה, מסתבר כי מה שבא בחינם, בפועל עלול לעלות ביוקר. אין מתנות חינם כמו שאומרים.

ומדוע? ראשית מבחינת תנאי פוליסת הביטוח. ביטוח נסיעות חינמי המוצע מטעם חברות כרטיסי האשראי הינו בסיסי ביותר, ומיועד לשהייה מקסימאלית של כ-55 יום ברציפות ולאנשים בריאים בלבד. כמו כן ביטוח זה אינו כולל כיסוי בעבור ספורט אתגרי, התפרצות מחלה קיימת ושאר הרחבות ביטוחיות. מנגד גם בשאר הגופים לא תמיד כיסויים אלו כלולים בחבילת הבסיס, אך ההבדל העיקרי הוא במקרה שאתם רוצים להוסיף ולהרחיב את אותם כיסויים ואז מסתבר כי ההרחבה תעלה לכם ביוקר, בהשוואה לשאר הגופים.

מכאן שאם אתם אנשים בריאים, שטסים למטרת נופש רגוע ללא כל פעילות אתגרית ייתכן כי מבחינת התנאים, ביטוח הנסיעות החינמי יספק את צרכיכם, אך כעת מגיעים לשלב האמת, מה קורה כאשר תזדקקו לביטוח הנסיעות, שתאלצו להפעילו. כעת תופתעו לגלות כי עלויות דמי ההשתתפות העצמית שתידרשו לשלם הינם כפולים בהשוואה לשאר הגופים, 100 דולר במקום 50 דולר אצל המתחרים.

ביטוח נסיעות לחו"ל כולל כאמור גם ביטוח מטען, כאשר גם במקרה זה ביטוח הנסיעות החינמי מציע כיסוי ביטוחי מינימאלי ביותר, מוצרי אלקטרוניקה, תכשיטים ושאר אביזרי יוקרה מכוסים באופן חלקי ומינימאלי אם בכלל, ואם ברצונכם להרחיב את ביטוח המטען כך שיכסה לדוגמא מחשב נייד או מערכת איתור לוויני, תידרשו להוסיף סכום מהותי, ושוב האופציה הראשונית לרכוש ביטוח נסיעות מלכתחילה הופכת לכדאית יותר.

אם לדוגמא אתם אנשי עסקים, ובמבט ראשון נראה כי ביטוח נסיעות חינמי הוא המתכון המושלם עבורכם, כדאי שתשקלו זאת שנית, מעבר לכיסוי המטען וכו', מדובר כאמור בביטוח המוגבל בזמן שהייה וכן תאלצו כל הזמן מחדש ליצור קשר עם חברת האשראי בטרם יציאתכם את הארץ, אם ברצונכם להימנע מכך, ניתן לרכוש ביטוח נסיעות המותאם לאנשי עסקים מחברות הביטוח לדוגמא, ואז במסגרת ביטוח נסיעות זה תוכלו לטוס ללא ההגבלה במהלך השנה, מבלי לעדכן את חברת הביטוח בטרם כל יציאה, אלא הכל מכוסה מראש, סעו בברכה.

ביטוח נסיעות לאנשי עסקים כולל לרוב כיסוי בעבור ספורט חורף, סקי וסנובורדינג, וכן ניתן להשתמש בביטוח זה למטרות נופשונים וטיולים ולא רק עסקים, ולהתאים באופן חד פעמי את ביטוח הנסיעות לצרכי הנסיעה הספציפית. נוסף על כך ביטוח הנסיעות יכלול כיסוי בעבור ביטול או קיצור טיסה וזאת בשל מחלה, אשפוז, מוות של המבוטח או של קרובי משפחתו מדרגה ראשונה המצויים בישראל. במסגרת זו יכוסו דמי הביטול במקרה של דרישה מטעם חברת התעופה וכן מימון כרטיס טיסה חלופי במקרה הצורך.

לאה לוי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב