דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי ניהול 

מאת    [ 22/12/2011 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 2847 פעמים ]

שוק התעסוקה היום הוא שוק מאוד תחרותי. ידע מקצועי בניהול הוא תנאי הכרחי עבור כל מועמד המעוניין להשתלב, להתקדם ולהצליח בתפקידי ניהול זוטרים ובכירים במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי. מכללות ואוניברסיטאות בכל רחבי הארץ מציעות מגוון תוכניות של לימודי ניהול. ניתן לבחור בין תואר ראשון בניהול לבין קורסי ניהול קצרים וקורסים נקודתיים.

לימודי הניהול מעניקים לך את הכלים הנכונים להיות מנהל מוצלח, לקבל הכשרה בהתנהלות ארגונית, רקע בכלכלה, פיתוח יכולת ראיית מערכתית, ניהול פרויקטים, ניהול משאבי אנוש, יכולות פיתוח אסטרטגיה שיווקית ועוד. רקע של לימודים בתחום מעניק כלים טובים למנהל צעיר להשתלבות מהירה בעמדות מפתח בארגונים וחברות מובילות בשוק.

מטרת לימודי ניהול

קיימות היום בשוק שלל אפשרויות לימוד ותעסוקה. קורס ניהול פותח בפני בוגריו אפשרות לטפס מעלה בתחום ההתמחות שלהם. ישנה דרישה בשוק למנהלים בתחום ההייטק, מנהלים רפואיים, מנהלים בתחומי הביטוח ועוד.

יחד עם זאת, לימודי הניהול פותחים גם אפשרות להרחיב את תחום הפעילות שלך לענפים אחרים. מנהל בעל הכשרה טובה וכישורי ניהול יכול לנהל בהצלחה גם תחומים שהוא אינו מתמחה בהם. מנהל טוב מתמקד בניהול הפרויקט ולא בביצוע המשימות הפשוטות של תפעול הפרויקט.

בחירת לימודי ניהול

הבחירה הראשונה בתחום למתחילים היא בין לימודי תואר ראשון באוניברסיטה או במכללה לבין לימודי תעודה. תואר ראשון דורש לימודים של שלוש שנים, לימודי תעודה ניתן לסיים בשנה אחת או אפילו בכמה חודשים.

באוניברסיטאות ובמכללות ישנה פקולטה לניהול שאחראית להציג למועמדים את נושאי הלימוד, התמחויות מיוחדות למחלקה, אפשרויות תעסוקה לבוגרים, לימודי תואר שני וקורסי השתלמויות למנהלים ותיקים ובכירים.

לימודי ניהול לבכירים

השוק מציע היום לימודי ניהול למתחילים בתחום לצד קורסים למנהלים ותיקים. התחרותיות הרבה בשוק מחזירה מנהלים ותיקים רבים אל ספסל הלימודים במטרה להעשיר את ידיעותיהם ולחדד את חושיהם. לימודי ניהול לבכירים מיועדים למנהלים בכירים בחברות פרטיות וחברות ציבוריות המעוניינים להמשיך להתפתח.

תפקיד ניהולי בכיר בארגון דורש מהמנהל להראות כישורים אישיים מיוחדים. מנהל בכיר נדרש פעמים רבות לשמש כמנהיג בארגון. קורס מנהלים בכירים פותח בפני המנהלים אפשרות להעשרה עצמית, דיון בדילמות ניהוליות, התעסקות במצבים בהם אולי כבר נתקל בעבר ולא תמיד ידע איך כדאי לנהוג.

בין הנושאים הנלמדים בתחום ניתן למצוא קורסים כמו: המנהל כמנהיג, ניהול למנהיגות, בניית אסטרטגיה ניהולית, ניהול משברים פנים ארגוניים, הנעת עובדים, ניהול מנהלים, ניהול משאבי הארגון, הטמעת חזון ארגוני וניהול פיננסי למנהלים.

יתרונות לבוגרי בתי ספר לניהול בכירים ומתחילים

אחד היתרונות הבולטים של לימודי הניהול, במיוחד אלו הפונים למנהלים בכירים, הוא היכולת לשלב אותם עם עבודה קיימת, אפילו במשרה מלאה. גם למתחילים בעולם הניהול, תאפשר גמישות זו להתנסות בעבודה מעשית בזמן הלימודים וליישם בפועל את הנלמד.

אבל היתרון הגדול ביותר שמעניקים לימודי ניהול לבוגריהם הוא הקניית דרך ולא תוצאות מוכנות. לימודי הניהול ישנו או יחדדו את נקודת המבט שלך, ויהפכו לדרך חיים של ראייה כוללת המסוגלת לרדת לפרטים ולהניע אותם לשם הגעה למטרת על משותפת.

לימודי ניהול - מטרת לימודי ניהול, בחירת לימודי ניהול, יתרונות לבוגרי ספר לניהול בכירים ומתחילים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב