דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסחר בבורסה, איך וכיצד 

מאת    [ 21/12/2011 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 1639 פעמים ]

מגיע לכם כל הכבוד, הצלחתם לחסוך בצד סכום כסף מהותי וכעת ברצונכם להשקיעו ולהשיג תשואה נאה בעדו. אז באיזה אפיק השקעה לבחור? האם זהו הזמן להשקעה בשוק הנדל"ן, האם לסגור את הכסף בתכנית חסכון בבנק או שדווקא שוק ההון הוא הפיתרון. החלטה זו תלויה רבות בתשואה שברצונכם להשיגה ובסיכון שאתם מוכנים ליטול על עצמכם. אין ספק כי השקעה באמצעות תכנית חיסכון בבנק הינה האופציה הבטוחה ביותר להשקעה, אך ככל שהסיכון אפסי כך גם התשואה. כיום בשל החלטות בנק ישראל הריבית המוצעת במסגרת תוכניות החיסכון בבנק היא אפסית ומגוחכת. אם מספק אתכם אחוז ריבית אחד, זוהי האופציה בעבורכם.

אם אתם רוצים להעיז ולקבל תשואה נאה בהתאם הבחירה הנכונה מבחינתכם תהא השקעה באמצעות מסחר בבורסה, כאשר גם פה אתם צריכים לקבל החלטה מושכלת, האם לסחור בבורסה באופן עצמאי או באמצעות גורם שלישי. דבר אחד עליכם לזכור בטרם בחירה זו, לא מדובר במשחק ילדים, כל כספכם שחסכתם בעמל רב מונח כעת על כף המאזניים והחלטה לא נכונה מצידכם יכולה להביא על עצמכם אסון וכספכם ירד לטמיון. אם אתם רואים עצמכם כבעלי ידע בשוק ההון, ייתכן כי מסחר בבורסה באופן עצמאי יהווה בחירה נכונה מצידכם, אך יחד עם זאת תמיד מומלץ לעבור הכשרה מקדימה ומתאימה באחד ממכללות שוק ההון שיעניקו לכם ידע תיאורטי ומעשי כאחד.

מדובר בקורסים מעשיים שכל מטרתם להכין עצמכם למסחר עצמאי בבורסה, נכון תלמדו מושגי יסוד ואת הרקע התיאורטי אך העיקר פה הוא התכלס, החלק המעשי וזאת תקבלו באמצעות סימולציות מסחר שיאפשרו לכם לחוות את השוק מבפנים מבלי להיפגע, אין כמו לחוות על בשרכם את הדינאמיות המצויה בשוק ההון, בכל רגע פני הדברים יכולים לקבל תפנית של 180 מעלות וצריך להיות עם האצבע על הדופק בכל שנייה נתונה. אך האם הכשרה זו היא המענה המושלם? האם כעת אתם מוכנים להיכנס למערכה? האמת הדבר תלוי רבות באישיותכם. ייתכן כי כעת לאחר שנחשפתם לשוק ההון תבינו ההיפך, כי מסחר בבורסה באופן עצמאי אינו בשבילכם. הלחץ, כובד ההחלטה, קוצר הזמן, ניתוח גרפים וטבלאות מסחר, ישיבה על מסכי מחשב ומעקב על תנודות המסחר, כל אלו אינם בשבילכם ואתם מעדיפים לתת לגורם שלישי לעשות בעבורכם את העבודה הקשה, ולישון בלב שקט במיטתכם.

ואם גורם שלישי את מי לבחור? האם בבנק שבו מתנהל חשבונכם האישי או בית השקעות? ומהו בעצם ההבדל? בית השקעות ייעודו הוא מסחר בבורסה באופן אישי ומותאם. נבנה בעבורכם תיק השקעות אישי ומותאם, תמהיל תיק השקעותיכם ייקבע בהתאם למצבכם הפיננסי, סיכון ההשקעה שבו הנכם מעוניינים, מצבכם המשפחתי, ייעוד ההשקעה, טווח השקעתה ועוד. מנהל השקעות אישי יישב עימכם יבין את צרכיכם ורצונותיכם האישיים ובהתאם ייבנה בעבורכם תיק השקעות אישי ומותאם. לעומת זאת מסחר בבורסה באמצעות המערכת הבנקאית אינו מעניק יחס אישי שכזה אלא אתם חלק מכל לקוחות הסניף. אין באפשרות מנהל ההשקעות בבנק להתאים בעבורכם תיק השקעות אישי ולעקוב אחר השקעותיכם, אלא אתם תידרשו להיות אלו עם אצבע על הדופק. נכון תידרשו לשלם עמלות ודמי ניהול מופחתים אך התמורה שתקבלו תהא כמובן בהתאם.

חיים זוהר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב