דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסתוריות האהבה 

מאת    [ 21/12/2011 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 2169 פעמים ]

אהבה היא דבר די מסתורי. לכאורה יודעים האנשים מה הם מתכוונים כשהם אומרים שהם מרגישים בה, אך רק בודדים יכולים לבטא באופן ברור מה הם מרגישים. חלק מן הבעיה נובע מהבלבול לגבי המילה "אהבה". השתמשו בה יותר מדי והשתמשו בה לרעה, כך שאנשים רבים חושבים שהם מרגישים אהבה בשעה שהם למעשה מרגישים משהו אחר. דבר אחד בטוח, אהבה זה לא אותו הדבר כמו תשוקה. להשתוקק לדבר מה זה לרצות שיהיה שלך, בבעלותך, בשעה שאהבה היא תמיד בלתי-רכושנית. אהבה היא לא תוצר של תשוקה, ותשוקה היא לא תוצר של אהבה. אלה הם מושגים נפרדים, למרות שמושא התשוקה יכול באותה עת להיות מושא לאהבה.

ישנן שלוש מילות מפתח המסבירות מה זאת אהבה: הבנה, קבלה ונתינה. הבנה יכולה להוביל לאהבה אך היא אינה האהבה עצמה, לכן היא פחות חשובה מהשתיים האחרות. אך פעמים רבות צריכה להיות הבנה לפני שיש קבלה. הבלתי-ידוע צריך להיעשות ידוע לפני שאפשר יהיה להתגבר על הפחד שהוא גורם. לעיתים קרובות, אם חסרה אהבה זה מפני שקיים פחד. פחד הוא אבי השנאה, שהיא דחייה ואנוכיות, ההיפך מאהבה. בורות – אפשר לומר שהיא אם הפחד. במקום בו בורות מוחלפת בהבנה – הפחד נמוג והאהבה יכולה להיכנס.

אבל, אהבה תיכנס רק אם היא מוזמנת. זהו דבר אקטיבי, והוא לא מתרחש אלא אם ישנה פעולה מצידו של האוהב. הזכרתי קבלה, אבל אני לא מדבר על קבלה פסיבית שהיא לא יותר מאשר אדישות. אני מתכוון לאותו סוג של קבלה שפותח את הדלת ומגיש הזמנה לבוא פנימה. וכשהאורח בפנים, ההיבט האחר של אהבה – הנתינה, נכנס לפעולה. לא הנתינה של חפצים אלא הנתינה של העצמי ללא סייג. אהבה נעשית באופן המיטבי כאשר היא אהבה לשם אהבה, לא לשם קבלה של דבר מה בתמורה, אפילו לא כדי לרצות מישהו. כי צורות אלה של אהבה הן כוזבות וריקות. הן יביאו סיפוק קלוש, התלוי בגחמותיו של האחר. כשיש לך לב אוהב באמת, לא תחסר אחרים שיאהבו. הם יימשכו אליך כמו דבורים אל פרח מבהיק.

זהו סוד גדול איך לאהוב את האחר ולהיות נאהב בחזרה. הסוד הוא לאהוב את עצמך קודם כל. אם אין מים בברז, לא יצא ממנו כלום כשמנסים לפתוח אותו. אם לא למדת לקבל ולתת לעצמך, יהיו לך קשיים גדולים לקבל ולתת למישהו אחר. לקבל את עצמך פירושו להודות בכל התכונות הטובות והרעות ולהכיר בכך שזהו החומר שאיתו צריך לעבוד, ואז לקבל החלטה להתחיל לעבוד עם זה. האהבה מסוג נתינה אינה התפנקות אלא אכפתיות, תשומת לב ומאמץ להדגיש את מה שטוב ולשפר את מה שרע. לאהוב את עצמך פירושו גם לקבל את העובדה שאתה ראוי לאהבה. אנשים רבים מחזיקים בדעה שאין הם ראויים לאהבה בגלל דברים שעשו או בגלל היחס שזכו לו. זה לגמרי שגוי! כפי שנוסח כל כך יפה – אתה הינך הילד של העולם, לא פחות מהעצים והכוכבים; יש לך זכות להיות כאן; אתה ראוי לאהבה מעצם העובדה שאתה קיים. שום דבר שעשית, שום מחשבה שחשבת, ושום דבר שמישהו אמר לך, לא יכולים לשנות את העובדה הזאת. כמו שאנשי הוואי הקדמונים אמרו כה יפה:

He punawai kahe wale ke aloha

 האהבה היא מעיין הזורם חופשי

 כלומר: האהבה היא ללא גבולות והיא לרשות כולם

בשביל לקרוא עוד בנושא ולהשתתף במפגש הקרוב של ההונה ליצירת זוגיות כנסו ל http://www.hunazugiut.co.il/

 

 

 

קריסטינה בר סלע, מובילה נשים למצוא זוגיות מאושרת.אני מנהלת את מרכז הונה ישראל, מנחה,מדריכה רשמית ומאמנת להעצמה ויצירת מציאות בשיטת הונה. http://www.hunazugiut.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב