דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך למטייל בטורונטו 

מאת    [ 20/12/2011 ]

מילים במאמר: 776   [ נצפה 3218 פעמים ]

טורונטו היא העיר הגדולה בקנדה ובירת מחוז אונטריו. מיקומה הייחודי של העיר גורר מזג אויר נוח יחסית ליתר חלקי קנדה: בקיץ הטמפרטורה ממוצעת נעה סביב 27 מעלות, ובחורף הטמפרטורות עלולות לצנוח הרבה מתחת לאפס. הסתיו בטורונטו מתאפיין בגווני השלכת העזים: זהוב, כתום, אדמדם, ואילו העונה הירוקה ביותר בשנה היא עונת הקיץ בשל הגשמים הפוקדים לפרקים גם עונה זו.

טורונטו מתאפיינת לא רק בעושר הנופים הטבעיים בקרבם היא שוכנת, אלא גם בעושר והרב גוניות התרבותית המאפיינים אותה: סינים, יוונים, יהודים, איטלקים, הודים ופורטוגזים ועוד קהילות קטנות רבות מאפיינות את טורונטו וההיצע אותו היא מציעה למבקריה.

תחבורה ומידע שימושי

אין צורך בהצטיידות וויזה כדי לבקר בקנדה. יחד עם זאת, במידה והטיסה בה אתם טסים עורכת חניית ביניים בארצות הברית, יש להצטייד וויזה מתאימה. ניתן לרכוש כרטיסי טיסה לקנדה באחת מהטיסות הישירות והסדירות אותן מפעילות חברות אל על ואייר קנדה. טיסות לטורונטו יוצאות מידי יום מנמל התעופה בן גוריון ונוחתות בנמל התעופה הגדול בקנדה – נמל התעופה פירסון הסמוך לטורונטו. מנמל תעופה זו יוצאות טיסות פנים ליתר האזורים בקנדה, לארצות הברית וטיסות בינלאומיות. ניתן לחסוך עד כ- 1000 $ ברכישת כרטיסי טיסות לטורונטו במידה ורוכשים כרטיסי טיסה הכוללים נחיתת ביניים. טיסות עם נחיתות ביניים באירופה עלולות לנחות בנמלי התעופה של ונקובר או מונטריאול. משך הטיסה לטורונטו בטיסה ישירה היא כ- 12 שעות, טיסות עם נחיתות ביניים נמשכות כ 3-4 שעות יותר.

דרכים נוספות להוזלת כרטיסי הטיסה לטורונטו כוללות הזמנת כרטיסים זמן רב מראש, בתקופות שאינן מבוקשות מאד: תחילת חודש יולי בו מרבית הילדים עדיין בקייטנות, לאחר תום חופשת הקיץ של הילדים, או בתקופת חג המולד שם הסיכוי למצוא טיסה חוזרת ריקה הוא רב. דרך נוספת היא הזמנת כרטיסים ברגע האחרון על בסיס מקום פנוי.

ניתן להגיע משדה התעופה אל העיר עצמה במספר דרכים: מוניות (בתעריף קבוע), שאטל מנמל התעופה המגיע למלונות נבחרים בדאון טאון או אוטובוס של ה- TTC.

שתי דרכים נוספות להתנייד בתוך טורונטו עצמה היא באמצעות מוניות (המגיעות בשלל צבעים) או על גבי אופניים במסלולים הייחודיים המיועדים לכך הפזורים בכל רחבי העיר.

המטבע בקנדה הוא הדולר הקנדי. ניתן לקבל החזרי מס במרכזי החזרי המס בעיר או בשדה התעופה. הפרשי השעות בין קנדה וישראל הם 7 שעות, כאשר ישראל קודמת לקנדה.

לינה בטורונטו

בטורונטו אפשר למצוא את כל סוגי האירוח, מאירוח בדירות ומוטלים זולים ועד לאירוח פאר במלונות יוקרה. כדאי לבחור במקומות לינה באזור הדאון טאון כדי להיות קרובים למרבית האטרקציות בעיר.

אטרקציות בטורונטו לחובבי האדריכלות

האדריכלות בטורונטו מגוונת ומשתרעת על פני תקופות שונות ורבות. ממגדל ה- CN המתנשא לגובה 553 מ' ומייצג את הבנייה העכשווית, הסקיי דום שמציע למבקריו מלבד זירה ענקית למשחקי ספורט, הופעות וכנסים גם סיורים מודרכים ועד לקאסה לומה – הטירה המפוארת בטורונטו עם חדרים מעוצבים, מסדרונות נסתרים, מנהרה ארוכה, מגדלים וגנים מטופחים.

בית הפרלמנט הוא נקודת ציון אדריכלית נוספת השווה ביקור, כמו גם אוניברסיטת טורונטו המקרינה ניחוח אירופאי עתיק. בקרבת מגדל ה- CN  אפשר למצוא את מבצר יורק ההיסטורי ואולי הדוגמה הטובה ביותר לשילוב הישן עם החדש היא בכנסיית סיינט אנדרו. הכנסייה הממוקמת בדאון טאון של טורונטו משלבת חלקי מבנה  מהמאה התשע עשרה והמאה העשרים המשתלבים ויוצרים הרמוניה מושלמת בניהם.

טורונטו, מוסיקה וחיי הלילה

ישנם שני רחובות בטורונטו בהם אפשר למצוא מגוון מועדוני ריקודים, ברים, וחיי לילה סוערים במיוחד: רח' ריצ'מונד ורח' קווין. רח' ריצ'מונד נמצא באזור הבידור של טורונטו ובו תמצאו מגוון מועדונים וסגנונות מוזיקליים שונים: הופעות חיות של די ג'ייז בינלאומיים, מוסיקה לטינית, פופ בריטי או רוק אלטרנטיבי.

מלבד המועדונים, בעיקר ברחוב קינג ווסט, תמצאו את האזור התרבותי של טורונטו. באזור מפוזרים תיאטראות ואולמות מופעים רבים אשר הבולטים שבהם הם המסי הול – מאולמות המופעים הותיקים בעיר, ולי'ס פאלאס – המקום להופעות רוק אלטרנטיבי בעיר.

טבע ומסלולי טיולים

טורונטו מתאפיינת בנופים מרהיבים ומסלולי טיולים עוצרי נשימה. באיי טורונטו אליהם אפשר להגיע במעבורות תוכלו למצוא מגוון מסלולי רכיבה, וצמחייה עבותה, גן החיות הוא מהגדולים והמרשימים ויכול בקלות למלא יום טיול מרתק למשפחה בסוואנה האפריקאית, עם הזוחלים ממרכז אמריקה או עם דב הקוטב. בטיילת ובגנים המוזיקאליים אפשר ליהנות משפע צמחייה בליווי הופעות חיות חינם בחודשי הקיץ. גם גני אלן מציעים חווית טבע וצמחייה עשירה המחולקת לחמישה אזורי אקלים.

מוזיאונים בעיר

טורונטו מתהדרת במספר מוזיאונים שונים מאד זה מזה. המוזיאון המלכותי של אונטריו (ROM) מציע חוויה תרבותית עשירה הכוללת תערוכות סביב תרבויות עתיקות, עולם החי והדינוזאורים, ועוד. הגלריה לאמנות של טורונטו (AGO) היא השמינית בגודלה בצפון אמריקה וכוללת בין היתר את האוסף הגדול בעולם של הפסל הבריטי הנרי מור. בנין הגלריה תוכנן על ידי האדריכל הנודע פרנק גרי.

גם מחוץ לטורונטו

טורונטו מהווה מקום יציאה נוח לטיולים לאזור הקרוב- מפלי הניאגרה המרשימים והמפורסמים ביותר בכדור הארץ. המפלים המרשימים נמצאים במרחק נסיעה קצרה מהעיר. המפלים נמצאים על גבול קנדה- ארה"ב וצידם הקנדי נחשב מרשים במיוחד. האטרקציה הידועה ביותר באזור המפלים היא עלמת הערפל – ספינה השטה בין שני צידי הגבול וחושפת את המבקרים לרעש ורסס המפלים כאשר הם עטויים במעילי גשם צהובים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב