דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לכוון את הלקוחות אליך בעזרת שילוט נכון 

מאת    [ 20/12/2011 ]

מילים במאמר: 708   [ נצפה 1570 פעמים ]

דו"ח מיוחד: חשיבות השילוט לעסק

 

תארו לעצמכם לרגע שאתם בטיול לצפון, ואתם ממש רוצים לעשות קייקים ב"קייקי מעין הגושרים".

שמעתם על זה מחברים שעשו את המסלול בשנה שעברה.

עברתם את ראש פינה, ועכשיו המתח גובר - את אומרת: "בוא נשאל, הנה יש כאן מישהו שנראה מקומי, תעצור ותשאל",

אתה ממש לא מוכן - ופותח את ה- GPS עם יד אחד ומנסה להקליד את השם.....

 

סנריו 1 - אתם ממשיכים לריב ומוותרים על הקייקים (חבל)

סנריו 2 - אתם רואים שלט שאומר "קייקים" וכבר לא משנה איזה קייקים ומפסידים את המסלול אליו רציתם ללכת (חבל)

סנריו 3 - אתם מגיעים לצומת הגומא השנה ורואים שלט ענק וברור של "קייקי מעין הגושרים" - חץ קדימה!

איך זה קשור אלי?

השנה בסטודיו רותקה  זכינו לעבוד עם "קייקי מעין הגושרים", ממפעילי אחד המסלולים המרהיבים והמרגשים שיש בנחלי הצפון (מומלץ). נתבקשנו על ידם לעצב מחדש את הלוגו ולאחר מכן את שילוט ההכוונה מחוץ ובתוך המתחם.

אני רוצה לשתף אתכם בנסיון שלי אודות משמעות השילוט.

 

אחת הבעיות עם שילוט היא שברוב המקומות אין שילוט, או שיש שילוט לקוי. מה זה שילוט לקוי? שילוט שלא נמצא במקום המתאים, שילוט שאינו יוצר רצף, שילוט שאינו ברור, שילוט מתקלף, שילוט מוזנח. שילוט שאינו בקו אחיד עם הלוגו והשפה הגרפית, שילוט מקושקש, שילוט בכתב קטן, שילוט שבו כל פעם משתמשים בכתב אחר, שילוט שהכתב מודפס על תמונה. תפקיד השילוט הוא לכוון. ראשית לכוון את הדרך, שנית להגיד "הגעתם למקום הנכון" ובהררכיה השלישית אנו מכוונים את הציבור בתוך המקום. שילוט מקנה ביטחון ללקוחות, שילוט מביא לקוחות. שילוט טוב חוסך המון שאלות ועצבים כגון היכן השירותים, היכן הקופות, וכמה זה עולה. (או מריבה בזמן הנסיעה) שילוט טוב מפנה את העובדים לעבודתם ומעביר אינפורמציה ברורה ומדוייקת ללקוחות. 

שילוט טוב עובד עבורכם. 

בפעם הראשונה שהגעתי למתחם "קייקי מעין הגושרים" התפלאתי מאוד מכיוון שבתור בת הגליל לא הבנתי עד אותו הרגע שחניון מעין ברוך הוא המרכז של "קייקי מעין הגושרים."

גם כאשר הגעתי והייתי בתוך המתחם, לא היה ברור לי היכן הכניסה, היכן הקופות, היכן הירידה למים. על גדרות המקום התנוססו שלטים פיראטיים רבים אשר טשטשו את זהות המקום. בקיצור בלאגן. שמחתי מאוד לקבל את העבודה כי זו היתה עבורי הזדמנות לשפר את חווית הלקוחות הבאים לעשות קייקים. שמחתי עוד יותר מכיוון שאנשי הנהלת "קייקי מעין הגושרים" היו פתוחים ללמוד ולקבל את עצותיי. כאשר עבדנו על הלוגו יצרנו שפה גרפית והחלטנו על ארבעה צבעים מובילים: אדום, לבן, כחול ותכלת.  כל תהליך מיתוג ועיצוב מתחיל בהחלטות. בחירת צבעים משקפת את התחושות שאנו רוצים להעביר ויוצרת זהות של מקום.  צריך לזכור שאנשים חושבים בצבעים, הזכרון שלנו הוא קודם כל של צבעים. גם אם לא הספקנו לקרוא את השלט אנחנו נזכור את הצבעים. הילדים באוטו יכולים לזהות את הלוגו ואת משטחי הצבעים גם אם הם לא יודעים לקרוא. ויתרנו כמעט על תמונות של קייקים, בתמונות יש המון פרטים שיוצרים "רעש" בעיניים. בסופו של דבר כאשר אנו נוסעים ברכב במהירות תמונות רבות ייראו כ"בוץ", ממש כמו שמערבבים הרבה צבעים ביחד. זה אחרת כאשר אנו מעצבים למגזין או לאינטרנט.

 

החלטנו על צבעים שאינם ירוקים, והשיקול - הירוק כבר נמצא בשטח, כל הלוגויים של הגליל העליון הם ירוקים ולכן בחרנו בצבעים חזקים שיבלטו בשטח, צבעים המעבירים תחושה של חווייה מרגשת. המטרה שלנו בשילוט היא ליצור הרגשה של בית, השלט הראשון שתפגשו של "קייקי מעין הגושרים" יהיה זהה בצבעים, בגופנים לשלט שתפגשו ליד הקופות. מעבר להרגשת הבהירות והרגשת "אני בבית" הלקוחות ירגישו חוויה של טיפוח. טיפוח המקום הוא טיפוח הלקוחות. כאשר לקוח מרגיש מטופח יש סיכוי רב יותר שהוא ישמח לספר על החוויה הטובה שלו לחברים. כמובן שהעיצוב והשילוט לא מחליפים את המוצר, אך בהנחה שהמוצר מעולה, ומנסיון המסלול של "קייקי מעין הגושרים" מדהים, העיצוב בא לספר על המוצר המצויין.

נתקלתי במקרים רבים שיש מוצר מצויין אך חוסר בעיצוב מפסיד ללקוח כסף. איך זה קורה? לקוח שרואה שלט מוזנח, לוגו ישן, או שאין שלט בכלל לא יתייחס למוצר, ויעדיף ללכת למתחרים אשר שם שילוט מושקע ומטופח - אגב, המוצר יכול להיות זהה לחלוטין.

 

העבודה על השילוט ב"קייקי מעין הגושרים" היא עבודה בתהליך, עדיין יש שלטים שיש להחליפם, ובשל שיקולי תקציב יחכו לשנה הבאה, אך אין ספק שהנהלת המקום עשתה כברת דרך גדולה בהבנה ששילוט וטיפוח המקום הוא טיפוח הלקוחות.

 

שילוט הוא השקעה מצויינת להביא ולהשאיר לקוחות, וכמובן מונע הרבה ריבים בינו ובינה...

התקשרו לסטודיו רותק'ה כדי שנוכל לכווון את הלקוחות אליכם.

04-6903437, www.ruthka.com

 

רותק'ה שפירא מנהלת סטודיו רותק'ה למיתוג ושיווק חדשני www.ruthka.com ruthkans@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב