דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ענף ביטוח רכב, מהמהותיים במדינת ישראל 

מאת    [ 19/12/2011 ]

מילים במאמר: 431   [ נצפה 2117 פעמים ]

בכבישי ישראל ישנם כיום יותר ממיליון כלי רכב, ומכאן ישנה מסקנה אחת, ענף ביטוח רכב הוא אחד מהמרכזיים במשק, ומדוע? היות וכל כלי רכב מנועי מחויב על פי חוק ברכישת ביטוח רכב אחד לפחות, כאשר לרוב מדובר במינימום ומרבית הציבור מבטח עצמו בביטוח רכב נוספים על פי צורכו.

בישראל מכוח חוק הפלת"ד הבא להגן על נפגעי תאונות הדרכים, כל בעל רכב מנועי מחויב כאמור ברכישת ביטוח רכב חובה, מדובר בברירת מחדל מובנת ונתונה, אין שיקול דעת בנושא. אי מילוי חוק זה משמעו אחת, ביצוע עבירה פלילית, קנס כספי ואף מאסר בפועל. ביטוח רכב חובה ייעודו כיסוי נזקי גוף ונפש שנגרמו למעורבים בתאונת דרכים, בין אם מדובר בנהג הרכב, נוסעיו או הולכי רגל. כעת אותם נפגעים זכאים לטיפול רפואי ולכיסוי כל הוצאותיהם הרפואיות שיידרשו מכוח ביטוח רכב חובה. חברת הביטוח המבטחת דואגת לכך וכן מכסה במקרה הצורך פיצוי בגין כאב וסבל ואובדן כושר השתכרות עתידית. עם זאת ביטוח רכב זה אינו כולל סיוע משפטי, ומותנה כמובן בשמירה על החוק.

נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים, תאונת דרכים מכוונת או נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף או ביטוח רכב חובה, משמעה אחת, בטלות ביטוח רכב חובה, והעברת כל ההוצאות הרפואיות לפתחכם, וחשוב להבהיר לא מדובר רק בעצמכם, אלא בכל הנפגעים באשר הם.

ובכך לא נגמר העניין, היות ומרבית הציבור מעוניין לבטח עצמו ואת רכושו כנגד נזקי רכוש שיגרמו לרכבו כתוצאה ממגוון אירועים, לדוגמא תאונת דרכים, גניבת הרכב, רעידת אדמה, שיטפון, סערה, ברקים, ברד, פריצה, השחתה, שריפה וכו', ובהתאם רוכש ביטוח רכב נוסף הידוע בשם ביטוח רכב מקיף. אירועים ביטוחיים אלו יוגדרו מראש בפוליסת הביטוח בהתאם לשיקול דעתכם האישי ובהתאם יופעל ביטוח רכב מקיף במקרה הצורך.

במקרה ופוליסת הביטוח אינה כוללת לטעמכם כיסוי נדרש, באפשרותכם להוסיפו או לחילופין להסירו. עם זאת ישנו רף מינימאלי שחברות הביטוח מחויבות לפיו, בהתאם לתקנות הביטוח, משמע אין באפשרות חברות הביטוח להרע את מצב המבוטח, ולהסיר תנאים מינימאליים, אלא רק להטיב עם מצב המבוטח, ולהוסיף ולהרחיב כיסויים ותנאים קיימים או חדשים.

ביטוח רכב מקיף כולל בנוסף למגוון הכיסויים שירותי עזר כדוגמת השכרת רכב חלופי למקרה שהרכב מושבת עקב תאונת דרכים או נגנב ואתם זקוקים כעת לתחליף. משך תקופת ההשכרה תלוי אף הוא בתנאי הפוליסה ובאפשרותכם אף במקרה זה להתאימו לצרכיכם האישיים בטרם רכישת הביטוח. אם לדוגמא הנכן נשים הרואות עצמכן כמתקשות בהחלפת תקרים, באפשרותכן להוסיף שירות החלפת תקרים, ובו נציג מטעם חברת הביטוח יגיע למקום האירוע ויסייע בהחלפת הפנצ'ר, הכל בהתאם לצרכים ולדרישותיכם, השמיים הם הגבול.

בטרם רכישת ביטוח רכב כזה או אחר, מומלץ לערוך סקר שוק מקדים בין חברות הביטוח, כאשר במקרה של ביטוח רכב חובה מומלץ להיעזר במחשבון לחישוב תעריפי ביטוח רכב חובה המוצע לציבור הרחב באתר האינטרנט של משרד האוצר. בהצלחה.

חיים רם




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב