דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול תיקים באמצעות בתי השקעות, כיצד לבחור נכון? 

מאת    [ 18/12/2011 ]

מילים במאמר: 449   [ נצפה 1797 פעמים ]

כאשר באים לבחור בין בתי ההשקעות המצויים בשוק ההון נתקלים לא פעם בחשש ובסימן שאלה גדול מהי הבחירה הנכונה.ראשית חשוב להבין כי אין תשובה אחת מכרעת המתאימה לכולם, ועל כל אחד להסתכל על עצמו פנימה ולהבין את צרכיו ודרישותיו ובהתאם לבחור בית השקעות מותאם. אין זו חובה שבית השקעות שהתאים לפלוני יתאים גם לאלמוני, כל איש הוא אדם בפני עצמו. בהתאם לכך כאשר אתם באים לבחור בין בתי ההשקעות המצויים בשוק תתמקדו אך ורק בעצמכם, לא בשכן ולא בחבר אלא רק מה שטוב עבורכם.

בתי השקעות נבדלים אחד מהשני במגוון פרמטרים, חוזק, הון מושקע, ניסיון, אפיקי השקעה, ניהול תיקים בפועל, גובה דמי ניהול, מדיניות, שירות לקוחות, גובה תשואה, שירות לקוחות, דיווחים ועוד. וכפי שאתם רואים מדובר במערכת שיקולים סבוכה הדורשת התייחסות פרטנית ולא שליפה מהשרוול. אם כך בטרם בחירה בבית ההשקעות הרלוונטי עבורכם מומלץ לערוך סקר שוק מקדים בין בתי ההשקעות, לברר את מדיניות השקעתם, לערוך פגישות היכרות ראשוניות ורק לאחר מכן לבחור, אין מה למהר, דבר אינו בוער.

בתי השקעות כאמור לעיל נבדלים באפיקי השקעה שונים, ישנם כאלו שיתמקדו בשוק העולמי, בבורסות האירופיות, במזרח הרחוק, בארה"ב ויהיו אחרות שמומחיותן טמונה דווקא בשוק המקומי. חלקם יעדיפו להשקיע במטבע חוץ, במניות, אחרות בנדל"ן, בחברות היי טק, חלק באגרות חוב ועוד. כל אפיקי ההשקעה פתוחים בפני בתי השקעות ועליהם לבחור אותם בתבונה.

אין מדובר בהימור, בתי השקעות הם לא קזינו. אפיקי ההשקעה נעשים לאחר שיקול דעת, מחקר וניתוח מקדים ומעמיק. ישנם בתי השקעות שהקימו מחלות מחקר פנימיות ואילו אחרות מעסיקות כאלו כמעסיקים חיצוניים. מחלקות מחקר אלו הכוללות אנליסטים מבריקים, אנשי מחקר, מנהלי השקעות ורואי חשבון, בודקים ומנתחים את מצב שוק ההון המקומי והעולמי כאחד. בודקים וחוקרים את השווקים השונים, את החברות הציבוריות והפרטיות, את אגרות החוב, מנתחים מגמות עתידיות ובהתאם ממליצים למנהלי ההשקעות כיצד ניהול תיקים ייעשה בפועל, באילו אפיקים להשקיע בהתאם לתמהיל תיק ההשקעות, כאשר כל מנגנון זה שקוף, נגיש ומפוקח.

בתי השקעות מקצועיים ואמינים יעסיקו בנוסף מחלקת ביקורת פנים שתוודא כי הכל נעשה כשורה על פי הספר בהתאם לתקנות והחוק, כאשר הכל כפוף תחת פיקוחה של הרשות לניירות ערך. דיווחים חודשיים ושנתיים, מידע נגיש ופתוח, ספרים וחשבונות. הכל מדווח בהתאם לחוק. מדובר בעניין מהותי, היות ומדובר בסכומי עתק, לא רק כספכם הפרטי מנוהל אצל בתי השקעות אלא כספם של חברות ענק, פרטיות וציבוריות, כספי מוסדיים ועוד. שקט נפשי ואמינות מהווים אבן יסוד בבחירת בית השקעות.

בתי השקעות אמינים אף ידאגו להשאירכם כל הזמן בתמונה, עם אצבע על הדופק, במעקב אחר תיקכם האישי באמצעות תוכנות אינטראקטיביות המאפשרות לכם לעקוב דרך האינטרנט אחר מצב תיק השקעותיכם בפועל, בזמן אמת. אתם תאמינו למראה עינכם בלבד ולא לדיבורים ומעשים באוויר, הכל גלוי ואינטראקטיבי, אין סודות, ופתאום לא תקומו בבוקר ותגלו כי בית השקעותיכם מעל בכספכם, נסגר ואתם תישארו עם התחתונים בלבד. הכל בטוח, מפוקח ותחת בקרה, שיהיה לכם בהצלחה.

חיים זוהר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב