דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח רכב, ייעוד, מהות וסוגי ביטוח 

מאת    [ 18/12/2011 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 2014 פעמים ]

מהו ייעודו של ביטוח רכב, מדוע מוצעים לציבור הישראלי שלושה ביטוחי רכב נפרדים? מה ההבדל הקיים בין ביטוח חובה, מקיף וצד ג', כל זאת ועוד במאמר הבא.

ענף ביטוח רכב נחשב כיום לאחד הבולטים בקרב חברות הביטוח השונות ומדוע? היות ומדינת ישראל החליטה בחוק הפלת"ד כי כל בעל רכב מנועי מחויב ברכישת ביטוח חובה. בכבישי ישראל ישנם כיום מינימום כמיליון וחצי מכוניות, כל אחת חייבת בביטוח חובה, ובחשבון פשוט מדובר בשוק עצום.

אך מדוע דווקא בחרה המדינה לחייב בביטוח חובה. מה כה מיוחד בו? התשובה לכך נעוצה במהות. ביטוח חובה נועד לכסות נזקי גוף ונפש שנגרמו למעורבים בתאונת דרכים שאירעה עקב שימוש ברכב המבוטח. המדינה רוצה לוודא כי אותם נפגעים יזכו לטיפול נאות ולא יהפכו לנטל כלכלי על עצמם ומשפחתם, ובהתאם נקבע כי ביטוח חובה יכסה את כל הוצאותיהם הרפואיות של המעורבים בתאונה, גם אלו המצויים ברכב המבוטח וגם אלו מחוצה לו כדוגמת הולכי רגל. כולם מכוסים וזכאים למימון מלא של צרכיהם הרפואיים כדוגמת אשפוז, ניתוח, ביקור רופא, חופשת מחלה ועוד. כמו כן במסגרת ביטוח חובה זכאים הנפגעים לקבל פיצוי כספי בגין כאב וסבל וכן אובדן כושר השתכרות עתידית.

ביטוח מקיף לעומת זאת אינו ביטוח רכב חובה, אינו עוסק בנזקי גוף ונפש אלא מתמקד אך ורק בנזקי רכוש שנגרמו לרכב המבוטח. ביטוח מקיף מכסה נזקים שנגרמו כתוצאה ממגוון אירועים ביטוחיים כדוגמת תאונת דרכים, שיטפון, גניבה, שריפה, ברק, ברד, רעידת אדמה, ניסיון גניבה, פריצה, גניבה ועוד. כמו כן במסגרת ביטוח מקיף מוצע כיסוי בעבור נזקי רכוש שנגרמו לרכב צד ג' כתוצאה מתאונה עם הרכב המבוטח. ביטוח זה מכונה בשם ביטוח צד ג' וניתן לרוכשו בנפרד או כאמור במסגרת ביטוח המקיף.

ביטוח מקיף אינו נוגע אך ורק לעניינים ביטוחיים אלא כולל בנוסף שירותי עזר לבעל הרכב כדוגמת שירותי גרירה והובלה במקרה שהרכב המבוטח נתקע עקב תאונת דרכים או תקלה טכנית ונדרש להובילו למוסך לקבלת טיפול, שירות רכב חלופי במקרה והרכב נגנב או מושבת עקב תקלה או תאונה, ובעל הרכב מקבל  למשך תקופה זו רכב חלופי. שירות החלפת גלגל במקרה של פנצ'ר ברכב, כיסוי בעבור מערכת סטריאו, תיקון שמשות, קבלת סיוע משפטי בעת הצורך ועוד.

כמו כן כולל ביטוח מקיף רכיב מהותי, שהינו דמי השתתפות עצמית. בעצם מדובר בתשלום שתאלצו לשלם לחברת הביטוח מעבר לתעריף החודשי במקרה ותפעילו את ביטוח הרכב בפועל. גובה דמי ההשתתפות העצמית אינו קבוע ומשתנה בין חברת ביטוח אחת לשנייה, נוסף על כך ניתן לבטלו לחלוטין וזאת בתמורה לתוספת מחיר בפרמיה החודשית עצמה.

בכדי להשיג את ביטוח הרכב האידיאלי עבורכם במחיר האופטימאלי מומלץ כי תערכו סקר שוק מקדים בין חברות הביטוח הפועלות בענף. כאשר ישנה הבחנה בין ביטוח חובה למקיף בהליך ההשוואתי. במקרה של ביטוח חובה עליכם להתמקד אך ורק בתעריף היות ותנאי הביטוח קבועים וזהים ואילו במקרה של ביטוח מקיף חובה להתייחס לתמונה במלואה היות והיקף פוליסת הביטוח גמיש ומותאם בהתאם לצרכי המבוטחים.

לאה לוי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב