דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ODT - יציאה לשטח 

מאת    [ 18/12/2011 ]

מילים במאמר: 300   [ נצפה 2731 פעמים ]

ODT - לצאת לשטח

זוכרים את הפעם האחרונה שבמקום לבלות עם המשפחה את השבת בבית יצאתם לטבע? עשיתם מסלול טיול קצר או אפילו פיקניק בפארק ליד הבית? מה אתם זוכרים מאותו יום שבת? מהחוויה?

אם אני יכולה להרשות לעצמי לשער, עולה בכם איזה חיוך קטן, אם לא כלפי חוץ, וודאי מבפנים, כי היה שם משהו אחר, שונה, שגרם לכם להרגיש ואפילו להתנהג קצת אחרת.

עכשיו בואו נחשוב על עובדים/מנהלים בארגון, מה יכול לקרות להם כאשר יום אחד, במקום להגיע למשרד, הם מגיעים לשטח יחד עם עמיתיהם לעבודה, שאותם הם רואים כל יום במסגרת אותם קירות, ככל הנראה הם ירגישו ויתנהגו אחרת.

אז כפי שחשוב לנו כאנשי משפחה לצאת מדי פעם לאוויר הפתוח, להרגיש דברים אחרת, לייצר תקשורת שונה ולצבור חוויות משותפות, כך גם לעובדים בארגון.

ומה עושים בשטח? אז כפי שציינתי, עצם היציאה לשטח וההמצאות במרחב שונה כבר עושה את שלה ומייצרת אווירה ותקשורת אחרת בין האנשים, וזו לרוב תקשורת יותר פתוחה, אישית ובלתי אמצעית אשר מלווה אותם בתום סדנת השטח גם בעבודה.

בסדנאות שטח (ODT) ניתן לעבוד בכמה רמות, החל מהרמה הבסיסית של גיבוש ועבודת צוות דרך תכנים מורכבים יותר של תקשורת אפקטיבית, ניהול קונפליקטים, חשיבה יצירתית וכו' ועד לבניית תוכניות עבודה בשטח.

למה זה עובד? כאשר אנשים יוצאים לשטח הם מרגישים יותר משוחררים, הפעילות שמתבצעת אינה מקושרת באופן ישיר לעבודתם ולכן אינם מרגישים שהם "נבחנים", וכך ההתנהגות שלהם בפועל היא יותר אותנטית.

דרך המשימות בשטח וההתנהגות הנצפת של המשתתפים ניתן להקיש על ההתנהגות גם במקום העבודה, דרך עיבוד המשימה של המנחה יחד עם המשתתפים מגיעים אל המשמעויות הנגזרות מאותה התנהגות בחיי היומיום.

אז פעם הבאה שאתם מרגישים שאתם צריכים קצת התרעננות, הן ברמה האישית והן במסגרת העבודה ההמלצה הראשונה שלי היא: צאו החוצה! ואם במסגרת העבודה אתם רוצים לשפר את התקשורת, להגביר יצירתיות, לחזק את הגיבוש ולהגביר מוטיבציה, הזמינו סדנת שטח יומית (ODT) וכולם יהיו מרוצים.

 

 

הדר צ'צ'יק מנחת קבוצות, מובילה קורסי הנחית קבוצות וקורסי ניהול במגזר העסקי והציבורי, בוגרת קורס הנחיית קבוצות שטח בוינגייט, מנחה סדנאות שטח (ODT) ברמות אתגר שונות, מנחה בכירה לחשיבה יצירתית בשיטת "לחשוב כמו זברה" וחוקרת ומנחה קבוצות מיקוד במכון מחקר http://www.hc.coi.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב