דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העסק הטוב ביותר - שיפור מצבם של אחרים 

מאת    [ 24/11/2007 ]

מילים במאמר: 821   [ נצפה 2733 פעמים ]

בנוסף לעבודתי כמשווק רשתי אני עורך חוגים וסדנאות בנושאי תודעת שפע ואימון אישי. בתום כל סדנא רבים מהמשתתפים שואלים אותי במה אני עוסק. היות ושקיפות בעיניי היא היסוד להצלחתי, אני עונה בגאווה כי אני עוסק בשיווק ישיר ומרושת של מוצרי בריאות שמבטיחים ומקיימים.
לא כולם מבינים את ההבדל בין שיווק רשתי לשיווק ישיר. חלקם מבלבלים אסטרטגית שיווק משולבת זאת עם משחק פירמידה. אבל לכולם משותפת התנהגות אחת: קנאה בשכר אשר מתהדרים בו אנשי השיווק הרשתי המתמידים ואף הבינוניים שבהם.
מה מוביל אנשים מסוימים להצלחה במקצוע הנפלא והמרתק הזה, למה הוא כה שנוי במחלוקת, למה יותר ממאה אלף איש בישראל עוסקים בו עבור יותר מ-20 חברות שונות ולמה ישנם אנשים שכה פוחדים ממנו?
במאמר זה אנסה לענות על שאלות אלה בפשטות.
It is to good to be true (זה נשמע טוב מכדי להיות אמיתי) זהו משפט שאני מניח שרבים מכם תוהים לגביו. אכן ביחס לעסקים אחרים השיווק הרשתי הינו מכשיר עסקי חזק ביותר המציע כוחות פיננסיים המסוגלים להניב רווחיות משתכפלת גם לאנשים אשר נכשלו בעבר בניסיון להקים עסק קמעונאי רגיל.
תחילה נעשה קצת סדר ונגדיר מה זה שיווק רשתי ואיך הוא משתלב עם שיווק ישיר:
השיווק הרשתי הינו אסטרטגית של חברות בינלאומיות הבוחרות לוותר על אסטרטגית שיווק קונבנציונאלית הנעזרת ביבואנים, פרסומאים, מפיצים סיטונאיים וקמעונאיים (לא תמצאו את מוצריהן בסופר פארם) ובוחרות באסטרטגית שיווק אשר נעזרת במשווקים המעבירים מוצר מהיצרן לצרכן במכירה ישירה כאשר היצרן אינו נוגע אישית בלקוחות. כך נחסכים ללקוח כל עלויות התיווך.
לעוסק בשיווק הרשתי חייבים להיות שני אפיקי הכנסה:
האפיק הראשון הוא ממכירה ישירה של מוצרים ויצירת חוג רחב של לקוחות, כך שבמשך הזמן מתרחב מעגל הלקוחות של המשווק ואז גם מחזור המכירות והרווחיות שלו גדלים. האפיק השני הוא מציאת אדם נוסף המעוניין לעשות בדיוק את אותו הדבר- למכור באופן ישיר מוצרים מהיצרן לצרכן לחוג לקוחות הצורך את המוצר או השירות.
הדבר הנאור והיפה בתחום זה הוא שככל שמצבו הכלכלי של החבר החדש יוטב, מצבו הכלכלי של החבר שצירף אותו לעסק יוטב גם כן.
ישנה סברה שהראשון תמיד מרוויח יותר. אין זה נכון! שהרי הראשון לוקח עמלות ממכירות גדולות של השני. הראשון לא יוכל להרוויח אם השני לא ירוויח. וככל שהשני ירוויח יותר זה טוב לראשון. הבלבול למרבה הצער נובע מחוסר ידע והבחנה לקויה מיסודה בין שיווק רשתי ומשחק פירמידה. האנציקלופדיה החופשית ויקיפדיה מתארת "תרמית פירמידה או משחק פירמידה כמודל עסקי שאינו מחזיק לאורך זמן, שעוסק בעיקר בתגמול כספי בתמורה לצירוף אנשים חדשים למשחק, בדרך כלל בלא כל מוצר או שירות משחקי פירמידה קיימים כבר למעלה ממאה שנים.
רוב משחקי הפירמידה הם ניסיון להטעות צרכנים פוטנציאליים להשתתף בהונאות מורכבות אך לכאורה משכנעות וחסינות מפני תקלות. הרעיון הבסיסי מאחורי כל הונאה הוא שכל יחיד משלם רק פעם אחת, אך מקבל רווחים אקספוננציאליים מאנשים אחרים.
משחקי פירמידה בקנה מידה גדול התעוררו במדינות ברית המועצות לאחר פירוקה, ששם היה לאנשים ידע מועט בכלכלה. הם הוטעו לחשוב שרווח של מעל 1000% הוא אפשרי. ידועות לשמצה במיוחד הן פירמידת "MMM" ברוסיה שבעקבותיה התאבדו לפחות חמישים אנשים, ומשחק פירמידה רחב היקף שפגע קשות בכלכלתה של אלבניה ועורר מהומות אלימות כאשר קרס ב- 1997".
שיווק רשתי הוא לא משחק פירמידה!!! מדובר בעסק חוקי, המבוסס על עמלות ממכירת מוצרים והחייב במס. רשויות המס מעודדות עיסוק בשיווק רשתי כי בשלבים מסוימים הוא מכניס לקופת המשווק והמדינה מטבע זר רב. יתרה מזאת המודל של השיווק הרשתי דומה למודל של רשתות צרכניות כמו מקדונאלדס למשל אשר ממנפות את בעליה של הרשת ומייצרות עבורו רווחים שאינם קשורים בהכרח לכמות ההמבורגרים הנמכרים.
תעשיית השיווק הרשתי הינה יצרנית המיליונרים מהגדולות והנאורות בעולם. מדובר בתעשייה אשר בה כל משווק קמעונאי מקבל זיכיון לפתוח רשת משווקים. בדומה למקדונלדס. אלא שבמקדונלדס בעלי הסניפים עובדים ורק בעליה של הרשת מרוויח. לעומת זאת בשיווק הרשתי הזיכיון לשווק מוצרים בקמעונות ולפתח רשת לקוחות, זכיינים ומשווקים, ניתן באופן דמוקרטי לכל אדם המעוניין להגיע למקום שהיה שמור בעבר לעשירים בלבד.
אז מה אתם אומרים? זה עדיין נשמע טוב מידיי מכדי להיות אמיתי? או-קיי. אז למה שלא תנסו אם זה נשמע כזה טוב. כמה הזדמנויות כל כך טובות חומקות לכם מדי יום מידיכם? האם הגישה החשדנית, האגו והסקפטיות קידמו אתכם?
בחרו לכם חברה המשווקת את מוצריה בשיווק רשתי, עבדו עבורה בשקדנות 4 שנים, בססו את הכנסתכם על תנועה אמיתית של מוצרים או שירותים, ואתם מסודרים לכל חייכם.

מהו המודל הנכון של שיווק רשתי ועל מה להקפיד?
אם החלטתם לעסוק בתחום אל תתייעץ עם מי שלא מבין בו דבר. חפשו את המצליחנים בתחום, התקשרו ושאלו על המוצרים של החברה, על ההבטחה של כל מוצר ללקוח, בדקו אם המוצר מקיים את ההבטחה, אם המוצר מתכלה (כדי שתהיה צריכה חוזרת) ורק אם אתם למדים שהחברה אכן מתמחה בלקוחות מרוצים ונאמנים, תוכלו לעבור הלאה ולשאול על תכנית התגמול.
בחרו לך חברה עם ערכים, חברה המוכנה לקחת אחריות על טיב מוצריה. חשוב שהחברה תהיה לפחות 20 שנה בשוק ותוכיח יציבות פיננסית רבה. בדקו שתכנית התגמול בנויה על מכירות מוצרים בעבודת צוות ולא רק על צירופי אנשים. בדקו שמדובר בחברה שחרטה על דגלה לשלם לאנשים אשר מעניקים לאנשים אחרים את הידע והכלים לשפר את חייהם. כי השיווק הרשתי האמיתי הוא העסק אשר מעניק עושר על ידי הטבת מצבם של אחרים. אם תשאלו אותי זהו העסק הטוב בעולם.
אורן נחמני www.oren-n.co.il מרצה לשיווק, מאמן אישי ועסקי בכיר, מבוני ארגוני השר"ש היעילים בישראל, מרצה לשיווק רשתי ותומך במשפחות המעוניינות לשפר את חייהן והכנסתן 6876998-052




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב