דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים חובה לבעלי עסקים שהמוסיקה בעסק חשובה להם 

מאת    [ 13/12/2011 ]

מילים במאמר: 2403   [ נצפה 3368 פעמים ]

שמי צחי מגר, ואני המנכ"ל והבעלים של חברת ינון דיגיטל.

את הניסיון שלי בתחום המוסיקה צברתי לאורך 20 שנים בהם הייתי חלק מעולם התקליטנות וההגברה המקצועית. ב 1999 הקמתי את 'ינון דיגיטל' במטרה לתת מענה מקצועי ורציני בתחום המוסיקה לעסקים. כיום חב' ינון דיגיטל הינה ספקית המוסיקה של העסקים המובילים בארץ.

בסדרת הטיפים הבאה אעמיד לרשותך את הניסיון הרב שצברנו במאות התקנות של מוסיקה בעסקים שונים.

את הטיפים ניסיתי לכתוב ללא הגדרות ומונחים מקצועיים מדי, כך שגם מי שאינו מצוי בתחום יוכל להבין הכל.

מיד הטיפ הראשון להצלחה במוסיקה לעסקים, אך לפני כן, חשוב שנבין מה זו בכלל 'מוסיקה בעסק' - וממה היא מורכבת ?

מוסיקה לעסקים כוללת:


    • תשתית המשמשת להשמעת המוסיקה (רמקולים/מגברים וכו')
    • מקורות מוסיקה (מחשב, IPOD, כבלים, לווין)
    • קבצי מוסיקה ועריכה מוסיקאלית
    • רישוי מתאים עבור השמעת המוסיקה בעסק

כדי להצליח במוסיקה בעסקים חשוב קודם כל לתכנן את תשתית המוסיקה המתאימה ולהתקינה כמו שצריך.

תשתית המוסיקה כוללת את הרמקולים, את המגברים, את המיקסרים, את הכבלים השונים ואפילו את הארון בו הכל יהיה מותקן. כל אחד מהפריטים המרכיבים את תשתית המוסיקה חיוני וחשוב להצלחת המוסיקה בעסק שלך וחובה לתת עליו את הדעת מראש עוד בשלב התכנון הראשוני של המקום.

תשתית המוסיקה ברוב העסקים בנויה בצורה הבאה: 

מקור מוסיקה (נגן IPOD/מחשב/כבלים/לווין) מחובר לקדם מגבר או מיקסר או פרוססור > קדם המגבר או המיקסר מחוברים למגבר > המגברים מחוברים לרמקולים.

טיפ מס' 1 - תכנון נכון והתקנה מקצועית

תכנון נכון של תשתית המוסיקה והתקנתה בצורה מקצועית יבטיח, שהלקוחות שלך אכן יהנו מהמוסיקה בעסק שלך, ואילו אתה כבעל העסק תהנה ממערכת נוחה לתפעול ואמינה לאורך זמן.

כמה רמקולים לשים - או "לא צריך יותר מ 2 רמקולים"

לכמות הרמקולים שנתקין תהיה השפעה מכרעת על הצלחת המוסיקה בעסק. מעט מדי רמקולים ייצרו מוקדי כאב באזור התקנתם, מה שבדרך כלל יוביל להשתקת המוסיקה לגמרי. כמות מספקת של רמקולים תאפשר לנו להשמיע מוסיקה בפיזור מקסימאלי בעוצמה יחסית נמוכה ברוב שטחי העסק.

כמעט תמיד, נעדיף מס' רב של רמקולים קטנים יחסית, שיפזרו את המוסיקה בצורה טובה ובווליום נמוך יותר. על איזה רמקול כדאי לבחור בטיפ הבא.

כמה שיותר אזורי ווליום

בד"כ עסקים בינוניים וגדולים מאופיינים באזורים אקוסטיים שונים ולכן חשובה היכולת לקבוע את העוצמה בכל אחד ואחד מהם. נחלק את העסק למס' אזורי ווליום שונים, שיאפשרו לנו לקבוע את העוצמה באופן שונה באזורים שונים.

יותר עבודה פחות כאב ראש

בהכנת התשתית לרמקולים מומלץ שלא לשרשר את הרמקולים אחד לשני, אלא להעביר קו נפרד ועצמאי מכל רמקול עד לעמדת הריכוז. עמדת הריכוז תכלול את כל מכשירי ההשמעה (מגברים, מיקסרים, פרוססורים, נגנים וכו'). העברת תשתית לכל רמקול בנפרד אולי יוצרת יותר עבודה לחשמלאי שלך, אך מאפשרת בהמשך חלוקה טובה יותר של הרמקולים ואזורי השמע השונים, והתאמתם למגברים שנבחרו.

למערכת שלך מגיע כבוד

אם תתייחס למערכת שלך בכבוד היא תכבד אותך ותעבוד למשך שנים רבות ללא תקלות. הגדר מראש מקום ייעודי ומאוורר למגברים ולשאר חלקי המערכת. מומלץ להתקין ארון מסד מקצועי ולא להתקין את מרכיבי המערכת על מדף מאולתר. ארון מסד מקצועי מעגן באופן קבוע את מרכיבי המערכת, ומבטיח שהחיבורים השונים לא ינותקו בטעות.

הכבל יכול לעשות את ההבדל !

רמקולים מחוברים למגברים באמצעות כבלים מתאימים (נכון שקיימים רמקולים אלחוטיים אבל הם אינם מתאימים לסביבה עסקית ומאוד לא אמינים !). יש משמעות גדולה לסוג הכבל בו נשתמש לחיבור הרמקולים למגברים במיוחד בעסקים בעלי שטחי השמעה גדולים. מומלץ להשתמש בכבלים יעודיים לרמקול ולא בכבלי חשמל רגילים. הכבל צריך להיות בעובי שלא יפחת מ 2.5 קוודרט (יח' מידה למדידת שטח חתך של מוליך חשמלי). גם בזה יש לא מעט 'קומבינות' מסין ולכן מומלץ לקנות את הכבל מחנות מוכרת ורצינית. חיבור כבל לא מתאים ימנע מאיתנו לנצל את מלוא הפוטנציאל של המערכת, ולעיתים אפילו יכול לגרום לה לנזק.

לא רק לפריקים של שליטה

בעסקים בינונים וגדולים בהם נק' הריכוז נמצאת במקום מרוחק או לא נגיש, מומלץ להתקין עמדה נוספת לשליטה על עוצמת הווליום באזורי השמע השונים. בד"כ נעדיף לחבר לאותה עמדה גם את מקור המוסיקה. כל מה שתדרש לעשות בתחילת יום העבודה הוא להדליק את המגברים בנק' הריכוז ולשלוט על עוצמות הווליום באזורים השונים מעמדת השליטה.

טיפ מס' 2 - כמה מגברים צריך ואיזה בדיוק 

בטיפ הקודם למדת כיצד לבחור את הרמקולים המתאימים ביותר לעסק שלך. עכשיו צריך לחבר אותם למשהו. בדרך כלל זה יהיה למגבר.

מגוון המגברים גדול לפחות כמו מגוון הרמקולים. את האופציה של מגבר ביתי אני מציע לך לפסול כבר עכשיו. מגבר ביתי כולל הרבה מאוד פונקציות וכפתורים שאתם ממש לא צריכים. ההפעלה שלו מסורבלת הרבה יותר והעובדים שלך יכולים 'להסתבך' איתו אפילו מבלי להתכוון. יתרה מכך, ברוב המגברים הבייתים הפשוטים (האיכותיים יותר גם משמעותית יקרים יותר) לא ניתן לשלוט על שני איזורי ווליום... אה ועוד משהו שאולי יפתיע אותך...

מגבר ביתי פועל ב STEREO ואתם ממש לא צריכים את זה (ברוב העסקים בעולם המערכת מותקנת ב MONO ) !

הסיבה לכך היא פשוט בגלל שבסביבה הבייתית ההאזנה למוסיקה נעשית בד"כ בסביבת הרמקולים (לדוג' מול הספה בסלון או בצידה) כך שיש יותר מסיכוי סביר שהשומע ישמע צליל סטריאופוני. בסביבת עסקים לא ניתן להגדיר מראש היכן ימוקם המאזין ולכן אין חשיבות לסאונד הסטריאופוני, שיכול אפילו להפריע במקום להועיל.

אחרי שהבנו את זה, אפשר לבחור את המגבר המתאים.

מגבר מקצועי מכיל שני מעגלי הספק נפרדים, ההופכים אותו למעין שני מגברים במגבר אחד. בד"כ יכיל שני כפתורי ווליום (אחד לכל צד מגבר) וכפתור הדלקה בלבד. הבחירה בסוג המגבר תעשה בהכרח בהתאם לרמקולים שבחרנו. נעדיף תמיד מגבר בהספק של כ 20% יותר מההספק של הרמקולים שנבחרו.

כמות הרמקולים שניתן לחבר בכל צד מגבר (זוכרים: כל צד הוא בעצם מגבר בפני עצמו !) משתנה בהתאם להתנגדות בה תוכנן המגבר לפעול. ההתנגדות נמדדת ביח' הנקראות 'אום'. בד"כ מגבר של 8 אום יאפשר חיבורם של עד 2 רמקולים על צד (תלוי גם בהתנגדות הרמקולים עצמם). מגבר של 4 אום יאפשר חיבורם של 2 עד 3 רמקולים על צד מגבר אחד.

חיבור מס' רב יותר של רמקולים מהמומלץ יגרום לנזק למגבר ולרמקולים ויקצר את חייהם באופן משמעותי.

למוסיקת רקע היקפית בעוצמות נמכות מספיקים מגברים מקצועיים פשוטים בהספקים של עד 120/150 וואט. בסביבות עסקים בהם נדרשת עוצמה משמעותית ומוסיקה דומיננטית יותר, מומלץ לבחור מגברים ממותגים בהספקים גבוהים יותר. כמות המגברים שנדרש להם, נמצאת ביחס ישר לכמות הרמקולים ומס' אזורי השמעה שהגדרנו.

מה זה מיקסר ולמה צריך אותו ?

המיקסר משמש כקדם מגבר ומחובר בין המגבר למקור המוסיקה. המיקסר מאפשר לנו לחבר למגבר מספר מקורות מוסיקה שונים במקביל (כבלים/DVD/נגן MP3/מחשב מוסיקה) ולשנות את אופי הצליל בהתאם להעדפותנו (יותר או פחות צלילים גבוהים ו/או נמוכים).

נעדיף מיקסרים עם עד כמה שפחות כפתורים והפעלות. לא מומלץ לחבר את מקור המוסיקה ישירות למגבר, אלא לחברו למיקסר שיחובר למגבר.

בעסקים בהם יש מס' רב של אזורי שמע שונים, כשבכל אחד מהם מס' רמקולים, נעדיף להשתמש במיקסר אזורים, שיאפשר לנו לשלוט בקלות ובצורה מרוכזת על העוצמה בכל אחד מהאזורים.

טיפ מס' 3 – בחירת מקור המוסיקה המתאים לך ביותר 

בטיפ זה אתרכז בתחום שהתפתח מאוד בעשור האחרון, והוא מקור המוסיקה. בבחירת מקור מוסיקה עומדות לפנייך מס' אפשרויות:


    • ממיר כבלים או לווין
    • נגן CD/DVD
    • נגן MP3
    • מערכת ממוחשבת 'בייתית'
    • מערכת ממוחשבת מקצועית

על מנת להצליח במוסיקה בעסקים חייבים להתקיים מס' תנאים:


    • תפעול המוסיקה צריך להיות פשוט, נוח ואמין.
    • המוסיקה צריכה להשמע ברצף וללא הפסקה (מיקס אוטומטי).
    • עוצמת הווליום צריכה להיות קבועה ולא משתנה (ייצוב ווליום(.
    • אסור שלכל אחד בעסק תהיה האפשרות לשמוע מה שבא לו מתי שבא לו (ניהול הרשאות).
    • המוסיקה צריכה להיות מסוגלת להשתנות בשע' שונות בצורה אוטומטית לחלוטין (תזמון אוטומטי).
    • המוסיקה צריכה להיות ייחודית לעסק, מגוונת וללא חזרות.

מבין כל האפשרויות למקור מוסיקה, רק מערכת ממוחשבת מקצועית עונה על כל המאפיינים הללו יחד.

המע' הממוחשבת המקצועית כוללת מחשב מתקדם עם/בלי מסך, ותוכנה מיוחדת לתפעול המוסיקה. המחשב עצמו כולל כרטיס קול סטנדרטי המחובר למיקסר או ישירות למגבר.

לעסקים בהם איכות הצליל חשובה במיוחד, מומלץ להתקין במחשב גם כרטיס קול מקצועי לאיכות קול מקסימאלית. כרטיס קול מקצועי משמש בד"כ אולפנים ביתיים, ומכיל חומרה איכותית המשדרגת באופן משמעותי מאוד את איכות השמע.

קיימות שלוש סוגים של מערכות ממוחשבות מקצועיות לעסקים;

מערכת ממוחשבת למוסיקה עם ממשק משתמש - במערכות אלו יש מסך, עכבר ומקלדת (אפשרית אך לא הכרחית !) והמשתמש מתפעל תוכנה ההופכת את המחשב למכונת מוסיקה. קיימות תוכנות שונות עם ממשקים שונים בהתאם לרמת השליטה הנדרשת במוסיקה. קיימות מערכות למוסיקה בלבד או מערכות למוסיקה ווידאו (בד"כ וידאוקליפים(.

מערכת ממוחשבת למוסיקה ללא תפעול כלל - במערכות אלו נקבע הכל מראש ומופעל בצורה אוטומטית. למשתמש אין אפשרות להשפיע על רשימת ההשמעה. המערכת נשלטת ומעודכנת מרחוק באמצעות האינטרנט. המוסיקה עצמה מתנגנת מהמחשב ולא באינטרנט ולכן לא נדרש חיבור אינטרנט רציף לצורך השמעת המוסיקה.

מערכות רב ערוציות עם/בלי ממשק משתמש - מערכות אלו מאפשרות תפעול מס' רב של ערוצי מוסיקה שונים ממערכת ממוחשבת אחת. ע"י שימוש במערכות אלו ניתן ליצור אווירה שונה, בעוצמה שונה, באזורים שונים של בית העסק.

השימוש במערכת ממוחשבת מקצועית להשמעת מוסיקה יבטיח כי תעסקו כמה שיותר בעסק שלכם ופחות תצטרכו להתעסק עם המוסיקה עצמה.

טיפ מס' 4 – כיצד תבחרו את המוסיקה המתאימה ביותר לעסק שלכם 

המוסיקה נמצאת סביבי כל כך הרבה שנים, עד שממש הפכה חלק ממני. בראשית ימיה של ינון דיגיטל (זה היה לפני 11 שנים !) חשבתי שהמאגר המוסיקאלי העצום שלי, שיכול היה בשקט למלא כמה קירות של דירה ממוצעת יספיק בשביל 'כולה' מוסיקה לבתי עסק. חשבתי גם שהניסיון הרב שלי כ DJ, כמי שהתאים כמעט כל ערב מוסיקה שונה לקהלים שונים, יספיק גם הוא... אז זה הוא... שלא !!!

מוסיקה לעסקים דורשת הרבה יותר ממאגר מוסיקאלי גדול ככל שיהיה. במוסיקה לעסקים חשוב להבין את סביבת העסק, ולגזור ממנה את המוסיקה המתאימה. כמובן שמי שמכיר יותר סגנונות מוסיקאליים יקל עליו למצוא את המוסיקה עצמה. על ידי התאמה מדוייקת של המוסיקה לעסק שלך תוכל לגרום ללקוחתיך להתחבר ולהזדהות עם המסרים של העסק, ערכיו, וסמליו בדיוק כפי שעושה הגרפיקה והעיצוב, ואולי אף טוב מהן.

המוסיקה הנכונה תגרום ללקוחותיך להמתין ביתר סובלנות, לאכול מהר או לאט יותר, ואפילו לקנות יותר או פחות.

במוסיקה לעסקים העדיפו תמיד מוסיקה מלודית וזורמת. זו יכולה להיות מוסיקה קצבית או רגועה, נינוחה או טמפרמנטית, שקטה או רועשת, כל מה שבא לך (לא ממש !) ובלבד שהמוסיקה תהיה מלודית. מוסיקה שאינה מלודית תפריע להתנהלות העסק, ובד"כ תמשוך את תשומת הלב של הלקוח שלך מהעסק עצמו, ואולי אף תרחיק אותו ממנו.

חשוב להבין, שברוב סביבות העסקים הלקוח לא מגיע בכדי להאזין למוסיקה. תפקידה של המוסיקה בסביבה העסקית הוא לשרת את העסק ולתמוך בכל אותם ערכים וסמלים שהוא מיצג, ואפילו 'לתמוך' בעיצוב.

אם כבר דברנו על 'כל מה שבא לך' אז אולי כדאי לציין שלא בהכרח 'מה שבא לך' (או לעובדים שלך) יתאים לעסק שלך. נסו לגזור את המוסיקה המתאימה לעסק מקהל הלקוחות שלו. לחנות רהיטי ילדים אמליץ להתאים מוסיקה דווקא להורים בעלי הממון (ולא לילדים !!!), ומאחר והורי הילדים של היום גדלו מתי שהוא בשנות ה 80 אמליץ על להיטי שנות ה 80 במקצבים שונים בהתאם לשעות היום והאווירה בחנות. העובדה, שלהורים יהיה נעים ואולי אפילו השירים יעלו להם זכרונות ילדות/נערות, בוודאי יכולה לתרום לתהליכי הקניה בחנות שכזאת.

לא לחפור !

בשירים רבים, גם אם הם של גדולי היוצרים (כדוג' Dizzy Gillespie, John Coltrane) ישנם לעיתים כלי נגינה ומקצבים שונים, שהם דומיננטיים מאוד כדוג' סקסופון טנור, חצוצרות, סולו גיטרת רוק חשמלית ועוד, ש'יחפרו' ללקוחות שלך בראש לעיתים עד כדי כך, שהם פשוט ינסו להימלט מהעסק שלך. בבחירת מוסיקה לעסקים נמנע כמעט תמיד משירים שכאלה.

רק לא מוסיקת 'מעליות' !!!

כמוסיקת 'מעליות' אני מגדיר כל מוסיקה שלא עושה כלום לשומע. בעסקים בהם רוצים להעזר במוסיקה ליצירת חווית קניה או אירוח, כדאי מאוד שהמוסיקה תעשה משהו לשומע, ולכן אני ממליץ להמנע מכל מיני אילתורים אינסטרומטאלים ועיבודים יצירתיים מידי של יצירות מוכרות.

גיוון זה שם המשחק

מוסיקה היא אינסופית ! ישנם כל כך הרבה סגנונות מוסיקאליים ויצירות נפלאות שאפילו אני מוצא עצמי מופתע לעיתים קרובות. נסו לא להשמיע כל הזמן את אותן רשימות השמעה והקפידו לגוון ולחדש את המוסיקה מעת לעת. נסו להפתיע את הלקוח שלכם בכל פעם שיזדמן לעסק שלכם, וגירמו לו להרגיש 'איזה כיף לי פה'. זה ללא ספק יקדם את הסיכוי שיחזור שוב, או שיכניס את היד עמוק יותר לתוך הארנק.

עכשיו מגיע הכייף ...

הכינו לכם כוס קפה כמו שאתם אוהבים, זוג אוזניות או רמקולים איכותיים, התרווחו על הכסא כך שתרגישו ממש נוח והאזינו למוסיקה שלנו כאן. בטוח תמצאו משהו שאתם אוהבים.

 

טיפ מס' 5 – אקו"מ, הפדרציה ומה שביניהם 

הפעם אספר לך על תחום, שבעלי העסקים קצת פחות אוהבים - תשלום עבור תמלוגים או רישיונות להשמעה פומבית.

ע"פי החוק במדינתנו המתוקנת (וגם במדינות מפותחות אחרות בעולם) השמעת מוסיקה בפומבי דורשת רישיון מתאים, בתשלום כמובן.

ההיגיון העומד מאחורי חובת התשלום הוא פשוט: האמן/יוצר/מלחין הביא לעולם יצירה מוסיקאלית. היצירה נעימה ומנעימה ולכן מנוגנת בעסק שלך. העסק, מעצם העובדה שנעים בו יותר, מרוויח/מוכר יותר, ומהרווח הזה מבקש האמן את חלקו. מאחר והאפשרות שכל אמן ואמן 'יתחשבן' איתך בסוף כל יום אינה ריאלית, נדרש כל בעל עסק המשמיע מוסיקה לשלם עבור רישיון להשמעת המוסיקה בפומבי.

את הרישיון עצמו מנפיקים גופים המייצגים מס' רב של בעלי זכויות במוסיקה. עלות הרישיון נגזרת מסוג העסק, גודלו, ו'אגביות' המוסיקה בו ('אגביות' אינה מחלת מין :-).

קיימים שני גופים משמעותיים וגדולים בתחום; אקו"מ והפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות (IFPI). בנוסף קיימים גופים קטנים יותר באופן משמעותי, שמספרם הולך וגדל בכל שנה.

עכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם מי הם בכלל שיקחו ממני כסף ??? אז הנה אני מסביר.

אקו"מ מייצגת אומנים, מלחינים ויוצרים של יצירות בארץ ובעולם ולא רק של מוסיקה ישראלית כמו שנהוג לחשוב. הפדרציה לתקליטים וקלטות מייצגת את חברות התקליטים החברות בה שהן למעשה אותם גופים מסחריים, שהפיקו את הדיסקים והאלבומים של האמנים השונים, והפכו אותם מסקיצה בייתית על טייפ קלטות ליצירות מופת בדיסקים/תקליטים וכו'.

שני הגופים האלה (אקו"מ והפדרציה) חברים בארגונים 'אחים/אחיות' בינלאומיים ומייצגים האחד את השני במדינות המקור, כך שגם אם אתם משמיעים מוסיקה צ'רקסית עתיקה יש מישהו שמצפה לקבל על כך תמלוגים.

העניין הזה עם התמלוגים הוא קצת כמו ללכת לרופא שניים. אולי קצת לא נעים אבל אין ברירה.

אני באופן אישי חושב, שנכון וראוי לשלם עבור תמלוגים ורישיונות להשמעה פומבית. התמלוגים המשולמים לאומנים וליוצרים מאפשרים להם להמשיך ליצור, להלחין ולשיר את כל אותם שירים נפלאים שאנחנו כל כך אוהבים.

לפי מה נקבע גובה הרישיון ?

גובה הרישיון נקבע לפי:


    • סוג העסק - בר/מסעדה/חנות אופנה/חנות רגילה/חניון וכו'.
    • קיבולת העסק לפי מס' כסאות או גודל שטחי ההשמעה במטר רבוע (בהתאם לסוג העסק נקבעת שיטת המדידה). לצורך חישוב שטחי ההשמעה נלקחים בחשבון כל השטחים בהם מושמעת מוסיקה לא כולל מחסנים ושירותים.
    • מבחן אגביות המוסיקה - משמע עד כמה המוסיקה משמעותית יותר או פחות. מסעדה בה המוסיקה דומיננטית מאוד תחשב כמסעדה עם אווירה מוסיקאלית ותשלם יותר ממסעדה רגילה המשמיעה מוסיקת רקע בלבד.

ריכזנו עבורך באתרנו מס' רב של שאלות ותשובות בנושא כך שאם עדיין לא קיבלתם את כל התשובות אתם מוזמנים לבקר באתר שלנו.

אני מקווה שסדרת הטיפים שלי אכן תעזור לך להצליח במוסיקה בעסק שלך. אשמח תמיד לנסות ולעזור לך באופן אישי.

מאחל לך הצלחה גדולה בעסקים ובכלל.

שלך,

 

צחי מגר

 

 

 

ינון דיגיטל (צמ-יובל השקעות בע"מ) - פתרונות חכמים למדיה דיגיטלית בעסקים

התקנת מערכות הגברה והקרנה | וידאו ושילוט דיגיטלי | מערכות ממוחשבות למוסיקה ווידאו

עריכה מוסיקאלית ועיצוב אווירה | אקו"ם ורישיונות השמעה

 

©  כל הזכויות שמורות לצמ-יובל השקעות בע"מ

אין לעשות שימוש בטקסט או בחלק ממנו ללא אישור מפורש מצמ-יובל השקעות בע"מ

ינון דיגיטל   - פתרונות חכמים למדיה דיגיטלית בעסקים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב