דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לכתוב קורות חיים 

מאת    [ 13/12/2011 ]

מילים במאמר: 464   [ נצפה 1984 פעמים ]

החלטת להגיש מועמדות לעבודה וכעת דורשים ממך לשלוח את קורות החיים שלך.

 קורות החיים הם בעצם נקודת המפגש הראשונה שלך עם המעסיק, ועל פיהם ייקבע אם יזמנו אותך לראיון עבודה. כמו כן סביר להניח שעל אותו מקום עבודה מתמודדים מספר אנשים שלכולם רקורד כזה או אחר בתחום, לכן ככל שקורות החיים שלך יהיו עשירים ואטרקטיביים יותר, כך יגדלו סיכוייך לזכות במשרה המיוחלת. 

כעת נלמד כיצד ניתן להפוך את קורות החיים שלך לאטרקטיביים ואפקטיביים באמצעות ארבעה כללים פשוטים וקלים ליישום: 
כלל ראשון – היה תמציתי. כתוב תמיד בקצרה ולעניין, באופן בהיר שאינו משתמע לשתי פנים.

קח בחשבון שעל המעסיק לעבור על קורות חיים רבים וזמנו יקר, לכן חשוב שיקבל ממך את כל הפרטים החיוניים באופן הכי ברור והכי ישיר. כתיבה מסורבלת תייגע אותו וכתיבה שאינה ברורה תגרום לו לפספס פרטים חשובים. 
כלל שני – רלוונטיות. בדוק מראש מהן הדרישות לעבודה הספציפית שאתה מחפש. דאג שיהיה ברשותך "דגם אב" של קורות החיים שלך, אותו תוכל לנסח מחדש בשינויים קלים כדי שיתאימו בדיוק למשרה אליה הם מיועדים. תן קדימות לפרטים החשובים ביותר לאותה עבודה, בין אם זה ניסיון עבר, שליטה בנושאים מסויימים וכו'. את הפרטים שאינם רלוונטיים למשרה מחק או העבר להמשך המסמך. 
כלל שלישי – סגנן את עצמך. יכול להיות שייקח לך קצת זמן להתאמן על סגנון כתיבה אישי שישקף בדיוק את האופי המיוחד שלך. נסה לכתוב 2, 3 ואפילו 10 עותקים מנוסחים בסגנונות שונים, עד שתמצא את זה המתאים לך ביותר. השתדל שלא להשתמש בשפה גבוהה מדי שיכולה לא להיות מובנת. היה קצר וענייני אך לא רשמי מדי ומשעמם. אל תכביד במילים ארוכות ותיאורים ספרותיים מייגעים. כתוב תמיד בלשון חיובית שהמעסיק שלך ייהנה לקרוא. 
כלל רביעי – תשכנע! קיימות מספר רב של דרכים לתאר דבר מסויים. לדוגמא, רפי עבד שנתיים בחברת היי-טק וריכז את נושא פיתוח התוכנה כאשר תחתיו עבד צוות של 3 אנשים. רפי יכול לרשום בקורות החיים תחת הגדרת התפקיד "מתכנת". אולם הוא גם יכול לרשום בהגדרת התפקיד שלו "מנהל אגף תוכנה". ברור מכאן שההגדרה השנייה משכנעת יותר ותגדיל באופן ניכר את סיכוייו של רפי לזכות בזימון לראיון עבודה. דוגמא נוספת: חיים עבד כשנה וחצי בניהול מחסן ציוד ותחזוקה של חברת השכרת רכב. כעת חיים מחפש עבודה חדשה בתחום הלוגיסטיקה, אך בקורות החיים שלו הוא כתב בהגדרת התפקיד הקודם "מנהל מחסן". זהו אינו ניסוח אטרקטיבי ומידת הרלוונטיות שלו למשרה החדשה היא לא גבוהה. ניסוח משכנע יותר להגדרת התפקיד הוא "מנהל לוגיסטי". 

זכור, קורות החיים הם כרטיס הכניסה שלך לכל משרה עתידית בה תחפוץ. הם גם יכריעו

בסופו של דבר האם תנופה עוד לפני שלב הראיון, או שתקבל את ההזדמנות לבוא ולהוכיח את עצמך בפגישה אישית פנים אל פנים. לכן בבואך לכתוב את קורות החיים שלך הקפד לשמור על ארבעת כללי היסוד: תמציתיות, רלוונטיות, סגנון ושכנוע ותעבור על קורות חיים לדוגמא – הם ישדרגו במידה ניכרת את סיכוייך להגיע לראיון.

 

כנסו לאתר ותשלחו את קורות החיים שלכם למאגר קורות החיים הגדול בארץ. בנוסף תחשפו  למגוון משרותבלוח דרושים שלנו www.jobzone.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב