דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכשירים סלולריים והמהפכה הסלולרית 

מאת    [ 13/12/2011 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 3511 פעמים ]

זוכרים את התקופה שבה עוד עשינו שימוש במכשירים סלולריים כמו סטארטק או נוקייה פשוטים עם משחק של תולעת - זה היה מזמן, כלומר מזמן במונחים טכנולוגיים, בערך לפני 8 שנים ... היום המכשיריים הסלולריים כבר הפכו למשהו אחר לגמריי, איך כל זה התחיל - אז ככה, תחילה שלטו בשוק מספר מצומצם של חברות, בהן חברת נוקיה ומוטורולה, אשר ייצרו סוגים רבים מאוד של מכשירים סלולריים פשוטים אשר נבדלו אחד מן השני בעיקר בעיצוב ובאפשרויות פשוטות.

במהלך הזמן התפתחו המכשירים הסלולריים ויצאו מכשירים מדורות יותר מתקדמים, אשר כללו בין היתר משחקים יותר מתוחכמים וכל מיני אפשרויות מתקדמות יחסית כמו קבלת נתונים למכשיר הסלולרי, יכולת לצלם תמונות ואף לנהל יומן על המכשיר הסלולרי. אמנם המכשירים הסלולריים היו לא נוחים לעומת המחשב האישי, שכן המסך שלהם היה קטן מאוד, המקשים היו קטנים מאוד ולא נוחים לתפעול, והכי חשוב - השימוש במכשירים הסלולריים היה יקר מאוד.

הפלאפון שרצינו לרכוש עלה אלפי שקלים על שמדובר היה בפלאפון אשר מזכיר מאוד את הטלפון האלחוטי הביתי, כלומר לא היו בו אפשרויות מיוחדות ועדיין בשל העובדה שלא היו יצרנים רבים המחיר שלו היה גבוה מאוד. סיבה נוספת היא שליטה של חברות הסלולר בשוק המכשירים הסלולריים, שליטה שלא התערערה במדינות רבות ובין היתר בישראל בה תחילה חברה אחת ובהמשך שלוש חברות שלטו בשוק הסלולר והמכשירים הסלולריים בישראל.

לפתע לפני שנים בודדות, חברת אפל החליטה שהיא הופכת את שוק המכשירים הסלולריים, והוציאה את האייפון, מכשיר זה שינה את האופן בו מסתכלים המשתמשים על המכשירים הסלולריים שלהם, פתאום המכשיר הסלולרי הפך למחשב בעל יכולות של המחשב הביתי שלנו רק קטן בהרבה, אבל גדול מספיק כדי שניתן יהיה לעשות בו שימוש של יומן, ניהול המייל שלנו ועוד, למעשה מדובר בגודל של פנקס משוכלל... חברות כמו סמסונג וחברת נוקיה נאלצו כמובן להכנס לתחרות ובהמשך גילו כי היא טובה גם להן.

שוק הסלולר נאלץ להסתגל למכשירים הסלולריים שהציפו אותו, זה גרם למספר דברים, ראשית חברות הסלולר הגדולות החלו להרוויח המון ממכירה של מכשירים סלולריים במחירים מופקעים, מה שהוביל את משרד התקשורת להוביל רפורמות אשר פתחו לתחרות את שוק ייבוא המכשירים לייבוא מקביל של מכשירים סלולריים, שנית החלו החברות לגבות סכומים גבוהים על שימוש בסלולריים. מה שהוביל את משרד התקשורת בארץ וגם בעולם להוביל רפורמות של עזיבת לקוחות את החברות ללא קנסות ואפשרות לרכוש את הפלאפונים שלהם אצל ייבואנים מקבילים.

בסופו של יום מהפכת שוק הסלולר הטיבה מאוד עם הצרכנים, אנו רואים ירידות מחירים מדי יום אשר משפיעות על התועלת של הצרכנים על חשבון חברות הסלולר הגדולות, ייבואנים מקבילים מוכרים את המכשירים הסלולריים במחירים נמוכים בהרבה מאלו של חברות הסלולר הגדולות. 

יש לקוות כי שוק הסלולר ימשיך ויתפתח מבלי שיעצר על ידי חברות גדולות בעלות אינטרסים ומצד שני שחברות גדולות אחרות אשר דוגלות בחדשנות ימשיכו לפתוח מכשירים סלולריים מתקדמים אשר יסייעו לנו בניהול של חיינו.

אתר נייד פור יו הנו ייבואן מקביל של פלאפונים אשר מתמחה במכירה ישירה מהייבואן לצרכן ובמתן מידע על דגמי פלאפונים בשוק.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב