דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה אימון? למה רוחני? למה מדיטציה? 

מאת    [ 12/12/2011 ]

מילים במאמר: 614   [ נצפה 4429 פעמים ]

בדיוק שחשבתי שאני יודעת כמעט הכול על עצמי בתחום המקצועי ,  כלומר מי אני, מה אני עושה ואיך וכן הלאה, הגיעה אלי לפתע הודעה שאתגרה אותי, בזו הלשון – "כל העולם נהיה מאמנים הא ?" מיד התחלתי להתפתל בכיסאי, ובעודי חושבת מה האדם הזה רוצה ממני, האם אני צריכה להתגונן או לתקוף? החלטתי לקחת את זה בקלות ועניתי שכן יש הרבה מאמנים אבל אני לא אחת כזו, בקיצור הכותב ביקש הסבר יותר מפורט...ובמקום לתקוף הבנתי שהנה אני צריכה לחזור למחברות ולספרים ולמקד לעצמי את מה שאני אוהבת לעשות ומה שאני רוצה להיות (כשאהיה גדולה...עכשיו!) אז חזרתי ונברתי והבאתי תשובה לכותב וגם המון ערך מוסף גם לי, והנה הסבר קטן על מה שלהגדרתי הוא הייעוד שלי בעולם.

 

אימון

האימון האישי או קואצ'ינג שואב את יסודותיו משמונה תחומים עיקריים שהם – ניהול, שיווק, פסיכולוגיה, סוציולוגיה, פילוסופיה, כלכלה, מנטורינג וספורט. המטרה העיקרי של האימון היא להביא את המתאמן למצב חיים אופטימלי המתאים לו בזמן הקצר ביותר, כלומר יש באימון מטרה המאמן והמתאמן עובדים בכדי לסמן עליה "וי" בזמן הקצר ביותר. נקודות הפתיחה של האימון הן המיומנויות היכולות והמשאבים של המתאמן ובכך האימון אינו טיפולי, כי המאמן לוקח את כל חוזקותיו ויכולותיו של המאומן וממנף אותן לכדי הצלחה. באימון יש פעולה ותוצאה, כלומר הוא מניע את האדם לפעולה בכדי ליצור תוצאה כלשהי. מערכת היחסים מאמן – מאומן היא שיוויונית, אין תלות רגשית, המאמן הוא הפנס המאיר את דרכו של המתאמן ובכך הוא שומר על אמון וסודיות מלאה של המאומן. האימון לא מתעסק כמעט בעברו של המאומן, אלא מגדיר את התוצאות הרצויות בהווה לקראת השלמתן בעתיד ובהתאם לצרכים משתמש בכלים שיעזרו למאומן להגיע להצלחה מרבית. המאמן מחויב להצלחתו של המאומן, אך תוצאות האימון תלויות אך ורק במתאמן בכוונותיו, בחירותיו, מעשיו ומידת מחויבותו לתהליך האימון.

 

אז למה אימון רוחני?

ומה זה בכלל?, אימון רוחני זו גישה אחת מבין כמה ובה המאמן משתמש בכלים תודעתיים ורוחניים כמו מדיטציה הרפיה דמיון מודרך ועוד כלים כדי שאצל המתאמן תיווצר בהירות תודעתית ומתוך הכרה הוא יבחר בדרך הנכונה ביותר עבורו, ובד בבד תביא את המתאמן לשלווה נינוחות ומיקוד שיצרו בהירות בכל תחומי החיים  .

מאמן רוחני יכול להשתמש עם המאומן שלו בתוך תהליך האימון במדיטציות, יש כאלו שמתקשרים או משתמשים בידע שלהם בתור משחזרי גלגולים. ויש גם תהליכים אחרים שבאים מתחום האימון הקלאסי או לפחות טיפה יותר קרובים אליו. אני מאמינה שצריך לשלב, את הקלאסי והמודרני, או יותר נכון את הגישות השונות, אני משלבת בתהליכים שלי מודלים מהאימון הקלאסי ומדיטציות דמיון מודרך והרפיות.

 

ועכשיו לבייבי שלי:

מדיטציה

מאז ומעולם נמשכתי להרפיה, עוד  בהיותי ילדה שרתי במקהלה ולפני כל חזרה (שיעור) היינו נשכבות על מזרונים, או שוקעות בעומק הכסא ונכנסות להרפיה עמוקה, לכל אחת נתנה הזדמנות להשתמש בדמיון שלה ולהנחות הרפיה כזו לפחות פעם בשבוע, וכנראה שכבר אז התאהבתי בזה, באחת ההרפיות ראיתי את גופי מלמעלה וזו הייתה חוויה מרגשת ביותר.לא ייחסתי לזה חשיבות אבל עמוק בתוך תוכי ידעתי שיום אחד אעסוק במשהו דומה לזה...לעולם המדיטציה נחשפתי שהתחלתי ללמוד במכללה ללימודים רוחניים ומאז אני ממשיכה לחקור את הנושא. אז מה זה בעצם מדיטציה?. האמת שיש הרבה פירושים זה אולי אחד מהם:

מדיטציה היא טכניקה בה האדם נכנס לרגיעה בעזרת הנשימה.

ההתרכזות בנשימה, במחשבות ובגוף יוצרת שלווה, רוגע, והבנה של מצבים שונים בחיים. בעזרת המדיטציה מתקבלים פתרונות ומגיעות תובנות לבעיות שונות בחייו ותשובות לשאלות.

בעזרת המדיטציה אפשר לקבל תשובות לשאלות שנמצאות בחיי האדם, ע"י הסתכלות על השאלה מנקודת מבט שונה ורעננה. עצם שאילת השאלה כבר מביאה תשובה חלקית ואת השאר אפשר לקבל דרך המדיטציה.

את המדיטציה אפשר לעשות בקבוצה או באופן אישי עצמאי.

נושאים אותם אפשר לפתור דרך מדיטציה:

בטחון עצמי

התגברות על פחדים

דימוי עצמי

דפוסים ואמונות שיש לנו על עצמנו

 

אז לסיכום נותר לי רק להגיד תודה, פשוט תודה, למי ששלח לי את התזכורת ושלעולם אין אנו צריכים לשבת על זרי הדפנה, תמיד לשאול שאלות ולחפש את התשובות.

 

 

 

רוני פלך -אימון אישי-חיים דרך הלב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב