דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על התפקיד של סיבים תזונתיים בגוף האדם 

מאת    [ 12/12/2011 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 3759 פעמים ]

הפרסומות בטלוויזיה והדיאטנים בתקשורת, כל העת מסבירים עד כמה חשוב לצרוך סיבים תזונתיים שונים. מנסים להראות כמה כדאי לקחת תוספי מזון עם סיבים תזונתיים, ובאופן כללי - מהללים את הסיבים הללו. האם הסיבים הם באמת חשובים כל כך לגוף האדם? האם עליכם באמת לצרוך כמות גדולה יותר של סיבים?

התשובה - בהחלט כן! הסיבים התזונתיים הם לא רק רכיב שהוא חובה ממש בגוף האדם, מפליא לראות, עד כמה הוא גם יכול לתרום לכם בחיי היום יום, ולשיפור המראה שלכם. כיום כל דיאטה כוללת אכילה של מאכלים שרווים בסיבים תזונתיים, ומיד תראו מדוע.

לא מתפרקים בקלות

סיבים תזונתיים מקורם בצומח, ומבחינה כימית הם מוגדרים כרב סוכרים. למה הכוונה? בניגוד להרבה מאד רכיבים אחרים שיש לכם במזון, הסיבים התזונתיים כמעט ואינם מתפרקים בתוך הגוף. יש אמנם מיעוט שעשוי להתפרק בתוך המעי הגס, אך לבטח שלא מדובר על רוב הסיבים התזונתיים.

אז למה זה טוב שהסיבים לא מתפרקים? כי הם עוברים כך כמו שהם, הישר אל תוך המעי הגס, ויכולת ההשפעה שלהם על גוף האדם היא לא פחות ממדהימה. אנשים שסובלים מעצירות, צריכים לצרוך כמות גדולה של סיבים תזונתיים - אלה משפרים את חילוף החומרים, ועוזרים להחזיר את התפקוד הטוב לגוף האדם. כך הסיבים מאפשרים לגוף להשתחרר מהפסולת בצורה מהירה ויעילה.

סיבים תזונתיים הם בעלי תפקיד חשוב בהקשר של תזונה נכונה גם בהורדת סימפטומים שליליים שיש בגוף. הוכח, כי הסיבים מורידים את כמות הכולסטרול "הרע" שיש בגוף האדם, כמו גם את רמת הגלוקוז בדם. לא רק זאת - סיבים תזונתיים גם מורידים באופן משמעותי את הסיכוי לחלות בסרטן המעי הגס, והם אפילו נמצאו יעילים במיוחד בטיפול נגד טחורים.

כמו כן, סיבים תזונתיים הם חסרי ערך קלורי, אך במקביל, מכיוון שהם אינם מתפרקים, ולמעשה מתנפחים בתוך הגוף - הם נותנים תחושה של שובע. לכן, הם מומלצים מאד לאנשים שרוצים לרדת במשקל, ועדיין לא לחוש רעבים.

במילים אחרות - סיבים תזונתיים הם ממש תרופת פלא. אפשר גם לצרוך אותם בכמות גדולה למדי - הכמות המומלצת היא כ25 גרם לנשים בוגרות ו38 גרם לגברים בוגרים. אז איפה אפשר למצוא אותם?

מסיסים ולא מסיסים

באופן עקרוני, סיבים תזונתיים מתחלקים לשתי קבוצות שונות - הסיבים שמסיסים במים והסיבים שאינם מסיסים. גוף האדם צריך לקבל את שני סוגי הסיבים, על מנת להפיק מהם את המקסימום. הסיבים שאינם מסיסים במים, נמצאים במזונות אותם ניתן לכנות יבשים. סיבים אלה נמצאים בדגנים מלאים, בחיטה ובסובין. לעומת זאת, הסיבים המסיסים נמצאים בשיבולת שועל, וכן בשפע של פירות וירקות מכל הסוגים.

כאשר מדברים על תזונה עתירה בסיבים תזונתיים, לרוב נהוג להמליץ על מאכלים אלו, בנוסף על תוספי מזון שונים במידת הצורך.

צ'ויסס




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב