דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ספירת מלאי מדוקדקת 

מאת    [ 11/12/2011 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 2430 פעמים ]

כל גוף שעוסק בלוגיסטיקה, סחר, שינוע או איחסון מבין את החשיבות של ספירת מלאי תקופתית. ספירת מלאי היא הדרך היעילה ביותר להתעדכן בכל הנוגע למכירות, קניות ותשלומים. היום אין עסק שלא נעזר בתוכנות או מסופונים לקריאת מלאי.

מסופונים לקריאת מלאי יוודאו כי שגיאת האנוש תצומצם למינימום, המלאי ינוטר בפורמט אחיד, ועדכון הנתונים לא יתווך על ידי רשימה פיזית, או עדכון ידני של גיליון עיבוד נתונים – אלא יעודכן ישרות במחשב.

כחלק ממגמת מיטוב מלאי הרווחת היום אצל גופים המחזיקים מלאי – עסקים וגופים רבים היום מבינים שיש צורך בספירת מלאי מדוקדקת. בכדי לוודא כי המלאי יספר וינוטר ברמת הדיוק הגבוהה ביותר, בעלי עסק רבים מחליטים ליצור פורמט תוויות אחיד על ידי רכישת מדפסת מדבקות ברקוד, ועל ידי מעקב אחר הפריטים בעזרת מסופונים לספירת מלאי.

מסופונים לספירת מלאי הם מחשבים ניידים לכל דבר. אך להבדיל ממחשבים ניידים, עליהם להיות מאד קומפקטים, עמידים וקלי משקל. למרות הדמיון הפיזי, לא מדובר פה על מחשבי כף יד משרדיים. מסופונים לספירת מלאי בנויים כך, שנפילות חוזרות על משטחים קשים, רטיבות, אבק וטמפרטורות קיצוניות לא יגרעו מהפעילות התקינה שלהם. במפרט של מסופונים לקריאת מלאי תמיד ימצא סורק ברקודים, כך שהם יוכלו לתרגם את הברקוד עבור המשתמש בזמן אמת, מבלי שהעובד יאלץ לבזבז זמן בלגשת ולתרגם אותו בתחנת מחשב נייחת.

בעזרת מסופונים לקריאת מלאי עובד יכול לספור פריטים רבים בזמן מועט, מבלי לטעות ולהזין שם או קוד פריט שגוי לתוך המערכת. היות וספירות מלאי רבות מתרחשות בסוף משמרת ויכולות להסתיים בשעות המאוחרות של הלילה, כשהעובדים עייפים ולא מרוכזים, צמצום הגורם האנושי בספירת מלאי הוא הכרחי. עדכון המערכת במלאי הנספר הוא בזמן אמת: כל המסופונים מקושרים אל-חוטית למחשב נייח שקולט ומעבד את המידע בו במקום.

מעקב וניטור

בכדי למקסם את רמת הדיוק, ובכדי למנוע טעויות אצל הסופר, ניתן להדפיס תוויות חכמות בעזרת מדפסת מדבקות ברקוד. מדפסת מדבקות ברקוד היא האופציה האידיאלית בהשוואה למדפסת משרדית רגילה. בעוד שהתוויות שניתן להפיק בעזרת מדפסת מדבקות ברקוד עמידות לשפשופים, אור ורטיבות, המדבקות שניתן להדפיס במדפסת משרדית לא מחזיקות לאורך זמן. מדבקות שכאלה עלולות להתפורר או לדהות, עד ספירת המלאי הבאה.

התוויות שניתן להפיק בעזרת מדפסת מדבקות ברקוד מסייעות גם ביצירת פורמט תיוג אחיד. אין צורך לנחש איזה ברקוד מבין הברקודים השונים שהיצרן, המוביל, אולם הקבלה ושאר הגופים השונים שהפריט עבר דרכם הוא הברקוד הנכון. התווית שתודפס על ידי העסק היא התווית שתסרק על ידי המסופון. ניתן למצוא דגמי מדפסת מדבקות ברקוד עם יעודים ומפרטים שונים, אך הפונקציה העיקריות שלהן - הדפסת תוויות חכמות, עמידות ובפורמט אחיד - זהה.

ישנן מדפסות מדבקות ברקוד שולחניות וישנן מדפסות ניידות. מדפסת מדבקות ברקוד ניידת היא פתרון עבור עובדי שטח שאוספים דוגמיות מהשדה וצריכים אמצעי קטלוג יעיל וגמיש בשטח, אך הן גם יעילות עבור עובדי מחסן שפועלים באזורי אחסון גדולים, בהם המרחק בין תחנת ההדפסה לבין הפועל רב.

מדפסות ברקוד רבות מסוגלות להנפיק תוויות משולבות טכנולוגיית RFID – טכנולוגית מעקב אחר פריטים מבוססת גלי רדיו. מסופונים לספרית מלאי רבים הם תואמי RFID, ומסוגלים למקם את הפריט המבוקש בשטח בזכות התווית החכמה שלו. טכנולוגיה זו חוסכת זמן איתור יקר, בייחוד בארכיבים או מחסנים גדולים. ללא ספק היתרון הגדול ביותר שהטכנולוגיה הזו מציעה הוא הנגישות שלה לעובדים וצמצום טעויות אנוש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב