דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שחלות פוליציסטיות וחוסר ביוץ 

מאת    [ 11/12/2011 ]

מילים במאמר: 927   [ נצפה 4271 פעמים ]

 

שחלות פוליציסטיות (PCOS) ביוץ ובעיות פוריות

 בגוף האישה מצויות שתי שחלות גודלן 3-5 ס"מ במימד הארוך שלהן והן דומות במראן לכדור פוטבול אמריקאי , השחלות ממוקמות משני צידי הרחם בדיוק מול החצוצרה ובתוכן מצוי המאגר הפעיל של ביציות האישה. באופן טבעי מדי חודש אחראיות השחלות לשחרר ביצית אחת לכיוון החצוצרה בתהליך שנקרא ביוץ שם אמורה הביצית להמתין לזרע שיפרה אותה , נוסף על כך אחראיות השחלות גם על יצור והפרשת הורמונים.

 מהי תסמונת שחלות פוליציסטיות ואיך היא קשורה לבעיות פוריות?

 תסמונת זו, המוכרת באנגלית כ- Polycystic ovary syndrome (PCOS), אובחנה לראשונה על ידי שני רופאים בשם שטיין ולונטל אשר מצאו לראשונה את הקשר בין מבנה השחלות המיוחד לתסמינים הנלווים לה ולכן תסמונת השחלות הפוליציסטיות נחשבת כיום לאחד הגורמים השכיחים ביותר לבעיות פוריות  .התסמין השכיח ביותר אשר יהווה אינדיקציה עיקרית לתסמונת שחלות פוליציסטיות הינו מצב של ביוץ לא סדיר עד כדי העדר ביוץ בכלל , האשה יכולה לבצע בדיקת ביוץ פשוטה בבית וכך לעקוב ולבדוק את מהלך הביוץ ,  ברוב המקרים  בבדיקת אולטראסאונד פשוטה נראה שחלות מוגדלות ומבנה של זקיקים המסודרים בשחלה כמעין מחרוזת פנינים.לתסמינים אלו יכולים להתלוות סימפטומים נוספים כגון: אקנה,שיעור יתר ועודף משקל עקב רמות גבוהות של הורמונים אנדרוגנים (הורמונים זכריים כגון טסטוסטרון), סוכר גבוה בדם ויחס של אינסולין / סוכר גבוהה כלומר האינסולין אינו יכל להתקשר לקולטנים שלו בתאים כתוצאה הסוכר אינו עובר את קרום התא ומצטבר בדם מצב שנקרא תנגודת אינסולין. בחלק מהמקרים  יתגלה יחס של LH/FSH>2    ורמת פרולקטין מעט גבוהה.

 אבחנה של שחלות פוליציסטיות

 אבחנה של שחלות פוליציסטיות נעשית בעזרת אולטרסאונד וגינאלי , מדובר בשחלות מעט מוגדלות עד עם תוכן מרכזי לבן בדרך כלל והרבה זקיקים קטנים (יותר מ10 זקיקים בקוטר של פחות מ-10 מ"מ כל אחת המסודרים בהיקף השחלה כמעין ענק פנינים) .שחלות פוליציסטיות  יכולות לגרום להפרעה בביוץ ווסתות לא סדירות ואף למצב בו הווסת לא מגיעה כלל,כאשר ב- 20% מהנשים שסובלות משחלות פוליציסטיות לא תהיה שום בעיה והאישה לא תתקשה להיכנס להריון . 

 מהם הטיפולים ב PCOS?

הטיפול ב- PCOS כולל טיפול שגרתי, לצורך פריון ולמניעת סיבוכים ארוכי טווח.


    • דיאטה- לטיפול בעמידות לאינסולין/סכרת (טיפול במטפורמין) והשמנת יתר.
    • לצרכי פריון: בנוסף לדיאטה ניתנים טיפולים תרופתיים כגון איקקלומין. במידה והאישה אינה נקלטת להריון ע"י יחסי מין או שההזרעה נכשלת, נעזרים בטיפולים כגון גונדוטרופינים וב- GNRH אגוניסטים, במינון נמוך מהרגיל, למניעת תגובת יתר של השחלה. במידה וטיפול זה נכשל - שלב הטיפול הבא הינו הפריה חוץ-גופית.
    • מומלצת פעילות גופנית בניסיון להסדיר את הביוץ
    • גלולות למניעת הריון: להורדת  רמות הגירוי של הרחם ורקמת השד הנובעים מהורמונים זכריים.

החיסרון של טיפולים הורמונאליים הינו תופעות לוואי קשות הנלוות לחלק מהם וסיכויי להריון מרובה עוברים.

 המלצות לנשים הסובלות משחלות פוליציסטיות

 בחלק ממקרי ה- PCOS (סנדרום שחלות פוליציסטיות)מתרחשים ביוצים מדי פעם , אלא שהביוצים אינם סדירים ולכן חשוב לעקוב אחריהם בסבלנות על ידי אולטרסאונד ובדיקות דם.המטרה היא לאתר את הביוץ ולתזמן ביעילות את יחסי המין או ההזרעה.המעקב יכל להתבצע באמצעות מעקב זקיקים באמצעות אולטרסאונד , באמצעות בדיקות דם לרמות של E2 פרוגסטרון ולעיתים גם LH , מעקב נוסף יכל להיות ע"י טבלת חום הגוף בה עוקבים אחר הטמפ' מדי יום (BBT) יתרונה של שיטה זו בכך שאינה מצריכה טיפול,חסרונה בכך שנדרשת סבלנות רבה שכן ביוץ אחד יכול לקרות כל מספר חודשים .בנשים שסובלות מתסמונת שחלות פוליציסטיות המאופיינת בהשמנת יתר ההמלצה היא להוריד במשקל בין 5-10% - הדבר יכל לסייע להסדרת הביוצים ולעיתים אינו מצריך טיפול הורמונאלי. בנשים הסובלות מרמות סוכר גבוהות הטיפול ברפואה הקונוונציונאלית יהיה בעזרת תכשירים לטיפול בסכרת כגון גלוקופא'ג.

הפחתת מתחים- רצויה ביותר במצבים רבים, ליצירת איזון הורמונאלי. ניתן לשלב גם טיפולים מתחום הרפואה המשלימה לסיוע בתהליך תיקון הגוף ובהם: צמחים ודיקור סיני, הומיאופתיה, רפלקסולוגיה, הילינג ועוד.

למה לטפל בשחלות פוליציסטיות בשילוב עם רפואה סינית ?

הטיפול בשחלות פוליציסטיות ברפואה הסינית יכול לשמש כטיפול בפני עצמו או לחילופין יכול לסייע ולקצר תהליכים למטופלות שכבר נמצאות בתחילתו של טיפול הורמונאלי.הטיפול יקטין משמעותית תופעות לוואי של הורמונים כגון הפגיעה ברירית הרחם או הפגיעה בריר הצוארי תופעת לוואי שנגרמת ע"י האיקקלומין , הטיפול יקל על הנפיחות והכאב בבטן שנובעים מהיפרסטימולציה שחלתית . באופן כללי הטיפול יסייע ויקצר את הדרך להשגת ההריון הנכסף.השילוב של דיקור צמחי מרפא ותזונה מעלים את סיכויי הצלחת הטיפול במעל 70%.

 למה לטפל בשחלות פוליציסטיות בקליניקת מעגלים?

קליניקת מעגלים מתמחה בטיפול אך ורק בבעיות פוריות מה שמיחד אותה משאר הקליניקות לרפואה סינית, הניסיון הרב שצברנו בטיפול בבעיות פוריות בכלל ובתסמונת השחלות הפוליציסטיות בפרט מאפשרים לנו לתת את האבחנה והטיפול הטובים ביותר אשר מאפשרים לקצר משמעותית את התהליך אותו עוברים זוגות לקראת השגת הריון.

מקרה מהקליניקה שחלות פוליציסטיות

עינב(שם בדוי ) הגיע לקליניקה בעקבות המלצה מחברה, עינב סובלת משחלות פוליציסטיות ומזה שנתיים נמצאת בטיפולים עם זריקות והזרעות ללא הצלחה.

המאפיין העיקרי בתשאול של עינב היה העניין שהיא קיבלה ווסת טבעית רק פעם אחת בחיים בגיל 17 ומאז ועד תחילת הטיפול (גיל 30 היא ללא ווסת טבעית).

האבחנה הייתה חוסר באנרגית היאנג (האנרגיה המחממת) , מה שגרם לחוסר יכולת של הגוף לגרום לזקיק להתפתח ולהגיע לבשלות .

עינב קיבלה טיפול בדיקור , שונו לה הנחיות תזונה למזונות המבוססים על חלבון מלא מהצומח כגון קטניות ודגנים מלאים בכדי לתת לגוף את האנרגייה הדרושה ליצירת תהליך הבנייה ובנוסף הוכנה פורמולת צמחים עם צמחים שעובדים על חימום הרחם וחיזוק יכולת הפריון .

כ- 35 ימים לאחר תחילת הטיפול בדיקות הדם הראו על ביוץ מתקרב רמות ה- E2 עלו למדדים מאוד גבוהים של 1500 ואכן לאחר 50 ימים הגיע ווסת טבעית ראשונה ,

הווסת השנייה כבר לא הגיע זה היה הריון.

ב-1 לדצמבר 2011  הפכו עינב ובעלה להורים גאים לתינוק מתוק.

 

מטרת הטיפול:

מטרת הטיפול הינה הסדרת המחזור והשגת ביוצים תקינים תוך כדי תמיכה ושיפור הזנת הדם לרחם לשיפור סיכויי ההשתרשות באופן טבעי או בשילוב הטיפול הרפואי הקונוונציונאלי של הזרעות או הפריה חוץ גופית ,הטיפול כולל שימוש בפורמולות צמחי מרפא משולבים עם שינוי תזונתי בנוסף לטיפולי דיקור שבועיים שיעבדו על הציר ההורמונאלי בכדי להסדיר את המחזור והביוץ.



 

 

קליניקה לפריון(פוריות)ברפואה סינית קליניקת מעגלים מטפלת אך ורק בתחום הפוריות ושמה לה למטרה לנסות ולסייע ככל האפשר לאותם נשים וזוגות הסובלים מבעיות פוריות ונמצאים במהלך הטיפולים או לפני ולפיכך מנסה להגדיל את סיכויי ההצלחה בשימוש במספר דרכים שהוכחו מחקרית כמשפרים את הצלחת טיפולי הפוריות. הקליניקה מתמחה בתחום הפריון ודרכי הטיפול ברפואה הסינית בבעיות הפוריות השונות כגון: חוסר פריון בלתי מוסבר, הפלות חוזרות, שילוב רפואה סינית בטיפולי הזרעה, שילוב רפואה סינית בטיפולי הפריה חוץ גופית, שחלות פוליציסטיות , אנדומטריוזיס,FSH גבוה ,בעיות זרע כגון מורפולוגיה ,תנועתיות זרע לא טובה , וריקוצלה ,ריכוז תאי זרע נמוך ועוד. מזה 6 שנים אנו מטפלים בהצלחה רבה במקרים רבים של בעיות פוריות כאלו ואחרות הן כטיפול בפני עצמו והן בשילוב הטיפול הרפואי הקונבנציונאלי של IVF/IUI. בנוסף לעבודתנו במרפאתינו הפרטית במרכז גירון, רעננה, אנו עובדים בשילוב עם היחידה להפריה חוץ גופית במרכז הרפואי הלל יפה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב