דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קרנות נאמנות, כיצד לבחור באחת המתאימה ? 

מאת    [ 10/12/2011 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 1828 פעמים ]

קרנות נאמנות נחשבות כיום לאחד מאפיקי ההשקעה הפופולאריים ביותר כיום. והאמת יש לכך סיבות מובנות. מסלול השקעה שאינו מחייב השקעה מינימאלית אלא מאפשר לכם להשקיע כראות עינכם בהתאם לעומק כיסכם. אין צורך ברף כניסה כמו זה המתבקש אצל בתי ההשקעות, אתם משקיעים ובתמורה להשקעה זו מקבלים אחוזים בנכסי קרן הנאמנות שיזכו אתכם ברווחים. אתם חלק מקבוצה ולפיכך מהווים כוח כלכלי שיש להתחשב בו.

קרנות נאמנות אף מאפשרות לכם לבזר את סיכונכם ולהשקיע במספר קרנות נאמנות ולא באחת בלבד, כל קרן נאמנות מושקעת באפיקי השקעה שונים, בניירות ערך אחרים ורמת סיכון אחרת ושונה ובהתאם אתם יכולים לבזר את השקעתכם, להקטין את הסיכון וליהנות מתשואה נאה. ואיך תדעו במה להשקיע? בשל כך קרנות נאמנות מחויבות להציג בפני משקיעיהם תשקיף ובו מפורט אודות אפיקי השקעת הקרן, רמת הסיכון, מדיניות השקעה, עלות דמי הניהול וכן זהותו של מנהל קרן הנאמנות.

בקרנות נאמנות מי שמחזיק בהגה הינו מנהל קרן הנאמנות. אדם פרטי שזהו מקצועו ומומחיתו. אתם רק בוחרים בקרן הנאמנות הרצויה ומכאן והלאה האחריות נתונה בידי מנהל קרן הנאמנות. אותו אדם מקבל כמובן תמורה כספית נוכח עבודתו והשקעתו, שכר המתנקה מרווחי קרנות הנאמנות ולמעשה תשואת הקרן המפורסמת כוללת כבר בתוכה את ניכוי שכרו של מנהל הקרן. לזהותו של מנהל הקרן ישנה השפעה מכרעת על מהות הקרן. האם מדובר באדם מקצועי, מהו עברו הניהולי, מהן הצלחותיו? הכשרתו האקדמאית. בהתאם לנתונים אלו תחליטו האם זהו האדם שאתם בוחרים בו שינהל את כספכם בתבונה, הרי לא מדובר במשחק ילדים או בשעשוע.

עם זאת דעו לכם כי הבחירה בקרן נאמנות מסוימת אינו סוף פסוק. באפשרותכם לעזוב את קרן הנאמנות בכל זמן שתרצו, בכל מועד בו נפתח השוק למסחר, אין הגבלות, אין תאריכי יעד, אין קנסות יציאה. אתם יכולים להחליט להוציא את כספכם באחת מקרן הנאמנות או להוציא רק חלק, להעביר לקרן נאמנות אחרת או לצאת לחלוטין מהשקעה בשוק ההון. אין מגבלות ותנאים מקדימים וכמו שנכנסתם כך תוכלו לצאת, באופן נקי, מהיר וחלק.

פרמטר נוסף שיסייע בידכם לקבל את ההחלטה הנכונה הוא כמובן אחוזי התשואה השנתיים שקרנות הנאמנות השיגו לחבריהן. הרי שם המשחק פה הוא רווח וכסף, ואתם בוודאי רוצים להרוויח כמה שיותר. עם זאת זכרו כי הצלחות העבר אינן מבטיחות דבר לגבי העתיד, אתם יכולים לפתע להישאר גם עם המכנסיים למטה, אלה כללי המשחק וכדאי שתדעו למה אתם נכנסים. כמו כן מומלץ שלא להתמקד בנקודת זמן אחת שבה תשואת קרנות הנאמנות הייתה בשיאה אלא להתפרס לאורך תקופת זמן ארוכה, ניתן גם לאורך מספר שנים ואז תקבלו למעשה תמונה מלאה ורחבת היקף.

השוו בין קרנות הנאמנות השונות בתקופות זמן זהות, איך תפקדו בזמני שפל ואיך בשיא, האם הצליחו להרוויח או שהתרסקו מטה ואם מטה עד כמה ביחס לאחרות. באפשרותכם להיעזר בגיבוש החלטה זו בדירוג קרנות הנאמנות, כלי עזר שיסייע בהתמקדות. אך זכרו מה שמתאים לאחרים יכול שלא להתאים עבורכם ולהיפך, בדקו, חשבו ובחרו את הנכון ביותר עבורכם, בהצלחה.

חיים זוהר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב