משקולות | יתרונות האימון חלק א'
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

משקולות | יתרונות האימון חלק א' 

מאת    [ 10/12/2011 ]
מילים במאמר: 504   [ נצפה 1537 פעמים ]

 
 

מדוע כדאי להרים משקולות – חלק 1

מתרחק מפינת המשקולות? ממעיט באימוני הכוח בחדר הכושר?  העיסוק באימוני כוח בעזרת משקולות או מכשירים ייתן לך יתרון גדול בבואך להוריד את אחוזי השומן, להקטין הסיכויים למחלות לב וכלי דם, להפחית מרמת המתח ואפילו יש בהם כדי להוריד את הסיכוי ללקות במספר סוגים של סרטן (ע"פי מחקר סטטיסטי).  מדובר על שינויים בריאותיים ממשיים ועוד מבלי להזכיר כלל את השיפור האסתטי היוצא מן הכלל שתוכל להשיג.  משום מה, למרות זאת כיום כחמישית מהנשים בלבד (אשר מתאמנות) מקפידות לעשות אימוני כוח וגם למרבה הפלא, אצל גברים קיימת בורות מסוימת בנושא. כמאמן כושר אישי, תפקידי גם להעלות למודעות את חשיבות העניין.

אם ככה, מדוע כדאי לך בפירוש להקדיש חלק ניכר מזמנך לאימון כושר בעזרת מכשירי כוח או משקולות, אם בביתך או אם בחדר הכושר:

תחזיק חזק בכיסא!  אימון כוח יכול לשפר בכ 20-40% את התוצאות בהיבט של הורדת אחוזי שומן. חשבת שאימון כושר אירובי הוא התקווה הגדולה? התבדית.  במחקר אשר בדק 3 קבוצות דיאטה, חולקו הנבדקים באופן הבא: קבוצה אחת עשתה שינוי תזונתי בלבד (דיאטה), קבוצה שנייה עשתה דיאטה ושילבה אימונים אירוביים בלבד ואילו הקבוצה השלישית השתמשה בכל שלושת הכלים. התוכל לנחש את התוצאות?  כולם הפחיתו כמעט 10 ק"ג ממשקלם לאורך תקופה זאת.

אתה שואל: "אז מה ההבדל?" ההבדל היה שהקבוצה ששילבה אימוני כוח במאמצי ההרזיה איבדה למעשה יותר משקל שנבע משומן!  לאחר בדיקת אחוזי שומן נמצא כי האנשים בקבוצה זאת השילו בממוצע 2.7 ק"ג שומן יותר משתי הקבוצות האחרות.

הסיבה לכך היא שאצל הקבוצות האחרות, בנוסף לירידה בכמות השומן, הייתה גם ירידה (מצערת) במסת השרירים. מחקרים שבוצעו על מנת להעריך את שינוי הרכב הגוף במהלך דיאטות שונות מראים על ממוצע של 75% ירידה במשקל ממסת השומן, כאשר 25% נותרים מופחתים במים ובשרירים.  יוצא שהמשקל הוא קריטריון מאוד כללי והשקעה באימוני כוח תניב תוצאות טובות יותר גם במסלול לירידה במשקל.

אוהב ללבוש בגדים יפים?  מרבית האנשים מאוד אוהבים להתלבש באופן המחמיא לגוף. הצורה של גופך, איך לא, קשורה למסת השרירים בין השאר.  לשריר יש את היכולת "לפסל" את הגוף שלך. מחקרים מבאסים מעט מראים כי בגילאים 30-50 תתכן ירידה של כעשרה אחוזים במסת השריר בגופינו.  בחלוף הזמן, עם הירידה בחילוף החומרים, מצבורי שומן עלולים להצטבר באזורים "בעיתיים" בגופינו.  הצטברות שומן שכזו גורמת לגדילה בהיקפים ולדוגמא בהיקף המותניים, יש לזכור שנפחו של ק"ג אחד של שומן גדול בכ 18 אחוז מזה של קילוגרם שריר. 

 מעוניין להגביר את קצב שריפת הקלוריות? אדם שרירי יותר שורף קלוריות רבות יותר! שב על הספה, תראה סרט, תגלוש באינטרנט.. אפילו אם תלך לישון – ככל שתהיה שרירי יותר, גופך יבקש אנרגיה רבה יותר לשם תחזוקתו. השרירים, אותם ניתן לפתח ע"י אימוני כושר ותזונה נכונה, משלמים "שכירות" לגוף, וככל שהם גדולים יותר ותופסים יותר מקום, השכירות אשר משולמת במטבע שנקרא "קלוריות" (איך לא?),גדולה הרבה יותר. אימוני הכוח מצריכים שטף של אנרגיה מהגוף גם לאחר האימון, זאת משום שעל השרירים לעבור תהליך של שיקום וחידוש סיבים.  במחקר אשר תומך בטענה זאת התגלה כי חילוף החומרים בעקבות אימון כוח נשאר גבוה מהממוצע במשך לא פחות מ 39 שעות שלאחריו!

בקרוב חלק 2 של מאמר זה

תתחיל להעמיס!

 

www.guf1.co.il מספק שלושה שירותים עיקריים:


 




    • מאמן כושר אישי



 




    • מאמן תזונה



 




    • שיקום פציעות וטיפול בכאבים באמצעות אימונים ועיסויים



 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב