דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רוצה להצליח או רק לגמור? 

מאת    [ 08/12/2011 ]

מילים במאמר: 580   [ נצפה 1930 פעמים ]

לכל אדם שיטה בה הוא פועל, השיטה היא סט ההרגלים והתכונות שלו המנהלות אותו באופן אוטומאטי. בדרך כלל לא מודע האדם לשיטה שלו. חשיפה של חלקים ממנה והטמעת הרגלים חדשים יכולים לעשות פלאים לתוצאות חייו.

גם ההצלחה היא חלק מן השיטה שמפעילה אותנו, הצלחה היא סוג של הרגל- בדיוק כמו הכישלון.

במהלך היום ובמהלך חיינו אנו נדרשים לבצע פעולות קטנות וגדולות. מפעולות פרוצדורליות אשר אינן מצריכות מחשבה עד לפעולות מורכבות עם השלכות ארוכות טווח ולעיתים אף פעולות אשר משפיעות על מהלך חיינו.



אם נתבונן בעצמנו נגלה כי ישנה גישה המלווה אותנו באופן בה אנו מבצעים את פעולותינו.
בקצוות של הסקלה ישנם שני סוגים של אנשים: כאלו שמבצעים את פעולותיהם עלמנת לגמור, לצאת ידיי חובה וכאלו שמבצעים את פעולותיהם על מנת שיצליחו. הם ישקיעו בסבלנות את הזמן הנדרש עלמנת שכל מה שהם עושים תוצאתו תהיה איכותית, מדוייקת ומוצלחת עד כמה שהם מסוגלים.

לאנשים מהסוג הראשון ישנה מחשבה כי הפעולות או המשימות שהם מבצעים בסך הכל מסיטות אותם מן העיקר, מהדבר החשוב האמיתי שטרם הגיע, הם עושים דברים רבים לא עלמנת שהם יצליחו, אלא יותר עלמנת להשקיט את המצפון, או כי אין ברירה. הם הולכים לעבודה עלמנת לסיים בחמש, עושים את הסיכום עלמנת למלא את הדף, מרימים טלפון כי חייבים, או הולכים לפגישה בלי מטרה עלמנת לשתות קפה, לגמור וללכת. הדבר החשוב האמיתי הוא לעולם לא מה שהם עושים עכשיו, אלא משהו שצריך להגיע בעתיד. שאגב, לעולם לא מגיע. אנשים אלו אינם חיים את חייהם שמתנהלים עכשיו, אלא חיים שלעולם לא יגיעו.

מאידך, הסוג השני של האנשים חשוב לו מעל הכל להצליח. הוא מטמיע בתת המודע שלו את ההבנה כי כל אשר יעשה יצליח, כל  נגיעה תפיח חיים. מה שנקרא מגע הקסם.
לכן גישתם מלכהתחילה, ואין זה משנה מה הם עושים, הוא לעשות דברים עד להצלחה. אם זה לשטוף כלים, להכין מצגת, למצות פגישה או למלא את התפקיד בעבודתם. אם זו משימה פשוטה או משימה הדורשת זמן והבנה.
אנשים מסוג זה בתחום העסקים תמיד ייבלטו, הם ימנעו מלהכנס לדברים שאינם משוכנעים שיצליחו בהם. השיטה שלהם כבר עובדת באופן הזה. ברור להם מתחת לסף ההכרה כי כל מה שהם יעשו יצליח, עוד בטרם הם ניגשים לבצע את תוכניתם הם כבר רואים את הסוף מהתחלה, כדיברי הקיסר- "באתי, ראיתי, ניצחתי" וזו לא סתם ססמה, זה הלך רוח. לעומתם אלו שבאים לגמור, נכנסים למשימה ו"זורמים", מקווים לטוב. המצליחנים מלאים בבטחון עצמי ושטופי אמונה, בעוד הגומרים מפחדים להתמודד מול משימות שעבורם הן בעיות אך עבור המצליחנים הם אתגרים והזדמניות לאסוף עוד משימות לתוך סל ההצלחות.
ככל שהם מצליחים יותר כך גדל סל ההצלחות שלהם. באופן זה ההצלחה נצרבת בשיטה בה הם מנהלים את חייהם והופכת להרגל.
הם יודעים כי כל מעשיהם יצילחו ואף יאמרו זאת בביטחון לא מתוך שחצנות, אלא מתוך ציון עובדה. בצורה מיסטית נראה שגם החיים מסדרים את התנאים הסביבתיים באופן כזה שייפתחו להם דלתות , יקרו בדרכם הזדמנויות וצמתים יוצאי דופן של צירופי מקרים להצלחה.  משהו אצלהם בשיטה מזמין הצלחות גדולות נוספות.

הצרה היא שה"גומרים והלכנו" לא רואים את הטעם בלעשות דברים שאינם נמצאים בפסגת חלומותיהם , אך עדיין לא מבינים מהי נוסחת ההצלחה של אותם אלו שרוכבים על הגל.
נוסחת ההצלחה היא מאוד פשוטה והיא מחוללת פלאים- כל משימה עשה אותה עד ההצלחה. תתעקש שתצליח, גם גדולה וגם קטנה. מהי משימה מוצלחת? לעשות אותה הכי טוב שאתה יודע לעשות ובכך תהפוך את ההצלחה להרגל.
ככל שיחלוף הזמן השיטה תתחלף, הצלחה תהפוך להרגל, לשיטה. ראשית תהנה מן העשייה , שנית הצלחות יימשכו אליך כפרפרים אל האור ותהנה מהביטחון שהיא מעניקה לך. פתאום תגלה שאתה יוזם פעולות בשביל ההצלחה.

נעשה ונצליח :)

מאמרים קשורים:
השיטה

אלי ישראלוב- מאמן אישי לתוצאות, מנחה קבוצות למציאות מתקדמת. לקבלת מאמרים לאימון עצמי ,שאלות והארות לשלוח בקשה ל : eli@progressive-reality.com למאמרים נוספים ותרגילים עכשיו:  www.progressive-reality.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב