דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על חשיבות בדיקת הצמיגים לפני הנסיעה 

מאת    [ 08/12/2011 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 2331 פעמים ]

בדיקת לחץ האוויר בצמיגים

 

על מנת להבטיח נסיעה נוחה, והכי חשוב – בטוחה, חשוב לוודא כי צמיגיו של הרכב תקינים. צמיגים תקינים הינם, קודם כל, אלה שרמת הלחץ בהם מתאימה. חוסר לחץ בצמיגים הינו אחת הסיבות לתאונות הדרכים. שליש מתאונות הדרכים הקטלניות בישראל נגרמות בגלל צמיגים שרמת הלחץ בהם איננה תקינה. שמירה על רמת הלחץ של צמיגים אלה אפשרית ופשוטה ביותר. נהיגה עם צמיגים שרמת הלחץ שלהם איננה תקינה (בין אם גבוהה או נמוכה מהנדרש), עלולה לגרום לשחיקתם המהירה והלא אחידה של צמיגים אלה, היא גם עלולה לגרום לחום, המוביל לעיוותים הפוגמים בעמידותם ויציבותם של הצמיגים, כשכל אלה, עשויים, בסופו של דבר, להביא לכדי אובדן שליטה ברכב ולתאונת דרכים. לצד כל אלה, צמיגים עם לחץ אוויר נמוך גורמים לצריכה מוגברת של דלק, לאור התנגדותו המוגברת של הצמיג. ולכן, חשוב לבדוק את לחץ האוויר אחת לחודש, לפחות, וניתן לעשות זאת באופן עצמאי בכל תחנות הדלק, באמצעות מד לחץ, אותו ניתן לרכוש בכל חנות בתחום וכן גם בכל נקודת שירות, המוסמכת לטפל בצמיגים.

 

 

איזון צמיגים וכיוון פרונט

 

אחת הבדיקות החשובות, אותן יש לבצע אחת לתקופה, הינה בדיקות ההגה. האם ההגה מושך או רועד. במידה ומתגלה שכן, הסיבות לכך יכולות להיות כמה. הראשונה, חוסר כיוון או חוסר איזון של צמיגים אלה. צמיגים שאינם מכוונים או מאוזנים יכולים להיגרם כתוצאה מזעזוע שנגרם לרכב במהלך הנסיעה, כמו כתוצאה מעלייה על בור, כתוצאה מחפצים שונים שפוגעים בצמיגים, כתוצאה מחבטות ועוד ועוד, שחלקן אף אינן מורגשות. ולכן, חשוב להקפיד ולבצע כיוון ואיזון של צמיגים באופן קבוע, שכן תקינותם של צמיגים אלה, הבאה לידי ביטוי בכיוון נכון ואיזון נכון, קריטית לנסיעה בטוחה והיא זו המשפיעה על אורך חייהם של צמיגים אלה.

 

צמיגים מאוזנים ייחשבו ככאלה שרכיבי ההגה, הבולמים ומערכות הבלמים, מתואמים יחדיו וכן כאשר צמיגים אלה מורכבים באופן תקין על חישוקי הרכב. צמיגים מאוזנים חשובים במיוחד, שכן איזון זה הינו זה הנחוץ על מנת להשיג אחיזה מרבית על הכביש. צמיגים שאינם מאוזנים גורמים לרעידות בהגה במהלך הנסיעה, הם גורמים לעייפות בנהיגה וכן לשחיקה רבה. בין אם בעת הרכבת צמיגים חדשים ברכב או בעת תיקונם של צמיגים אלה, חשוב לבצע איזון צמיגים. מומלץ לבצע זאת גם אחת לשנה כטיפול מונע, ועל אחת כמה וכמה כשמרגישים רעידות בהגה. צמיגים שחוקים או כאלה שמתנהגים באופן שונה, מעידים על בעיה, הקשורה באיזון או כיוון, ועל כן דורשים טיפול מתאים.

 

 

הצלבת צמיגים

 

מכיוון שמשקלו של הרכב איננו מתחלק באופן שווה בין כל ארבעת צמיגיו, הצלבת צמיגים באופן קבוע, אחת לתקופה, עוזרת להאריך את חייהם של צמיגים אלה ומאפשרת שחיקה אחידה של כל צמיגי הרכב. במידה ואתם מעוניינים לבצע הצלבת צמיגים, חשוב לעשות זאת בהתאם להגדרות יצרן הרכב ובהתאם להגדרות יצרן צמיגים אלה. בדרך כלל מבצעים הצלבת צמיגים בכל 20-30 אלף ק"מ. חשוב לוודא, לאחר כל הצלבה, לבדוק את לחץ האוויר ואת איזון הצמיגים.

פאיד עיסא עובד בחברת המאסטרו המתמחה בשיווק צמיגים לרכב פרטי, צמיגים לרכב שטח , צמיגים לרכב  4X4




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב