דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים והמלצות שכדאי לקבל ממשרד עורך דין מיסים 

מאת    [ 07/12/2011 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 1635 פעמים ]

שומת מס יכולה לחרוץ גורלו של אדם פרטי או גוף עסקי, וגובה המיסוי יכול להוות שיקול של ממש בהוצאת עסקה מסחרית אל הפועל. ייצוג על ידי עורך דין מיסים בעל שיעור קומה, יכול לחסוך ממון רב.

במה עוסק עורך דין מיסים?

נדמה שהמשואה ברורה לכל. המדינה מעוניינת למסות כמה שיותר, והאזרח מעוניין לשלם כמה שפחות. במחלוקת התמידית הזו עוסק עורך דין מיסים. אין חולק כי ידע כלכלי וחשבונאי יהוו יתרון רב לעורך דין מיסים מנוסה. חשוב לזכור עוד כי עבירות מס הן ברובן עבירות פליליות שיכולות לגרור קנסות כבדים ועונשי מאסר, ובודאי שכך לגבי סוגיה האחרים של הפשיעה הכלכלית, כגון הלבנת הון ועבירות צווארון לבן.

שורשיהן של עבירות אלו נטועים עמוק בדיני המיסים. יתירה מכך, לעיתים דיני המיסים יהיו הדרך היחידה להילחם בארגוני פשע, אשר בין השאר נדרשים "להלבין" את רווחיהם.

לקריאה נוספת: עורכי דין בישראל >>

איחרתי בהגשת דו"ח שנתי למס הכנסה – מה יכול עורך דין מיסים לעשות?

ראשית כל חשוב להבחין בין עבירות שבבסיסן מצויה העלמת הכנסות מן המדינה, לבין עבירות שהן טכניות מעיקרן. אלו אמנם יכולות לגרור כתבי אישום, אך כפי שנסביר, היחס אליהן הוא שונה. ננסה להבחין בין שני סוגי העבירות.

• עבירות של העלמת מס – צווארון לבן: המדובר בעבירות חמורות, והפשיעה הכלכלית גורמת להפסדי עתק למשלם המיסים. מורכבות הנושא נובעת מן העובדה כי תכנון מס לגיטימי איננו מהווה עבירה, ולעיתים הקו בינו לבין העלמת מס הוא דק. עורך דין מיסים מנוסה ידע לייעץ מראש כיצד לתכנן את המס באופן שלא יהווה עבירה.

הדברים לא צריכים להגיע כדי כך, וגם בירור במשרדי רשות המיסים בדבר אי-רישום תקבול, יכולה להיות חוויה לא נעימה לאדם המצוי. עצה מעורך דין מיסים מלומד יכולה להטות את הכף לטובת הנישום.

• עבירות טכניות: המדובר בעבירות שאין בבסיסן העלמת מס דווקא באופן מובהק. איחור בהגשת דו"ח שנתי למס הכנסה היא אחת מהן, כמו גם אי-ניכוי מס במקור או איחור בהגשת דו"ח מע"מ. גם העובר על כללים אלו יכול להיות צפוי לכתב אישום, אך כאמור לעיל היחס לעבירות אלו הוא שונה. עורך דין מיסים מנוסה יכול לפעול להמרת כתב האישום בקנס, והמדובר בהקלה משמעותית. כמו כן עורך דין מיסים יכול לפעול מול התביעה ורשויות המס לעסקת טיעון או תשלום כופר ובכך להימנע מאישום.

האם עורך דין מיסים יכול להגיע להסכם עם רשויות המס?

במרבית המקרים התשובה חיובית. חשוב לדעת שבחלק גדול מעבירות המס, מקיימת רשות המיסים שימוע לנישום לפני הגשת כתב אישום. זוהי הזדמנות לעורך דין מיסים לנסות ולהגיע להסכם עבור מרשו עוד לפני הגשת כתב אישום. בהסכם שומה מגיעים שני הצדדים לשומה מוסכמת לצורך סילוק העניין והימנעות מקיום משפט. נזכור שגם לתביעה יש אילוצים, ושעה שעסקינן במשפט פלילי כאמור, נטל הראיה שעל התביעה להרים לכאורה, הוא בעיקרון מעל לספק סביר.

לסיכום, אין לתת לשם החשבונאי של התחום להטעות אותנו, ועורך דין מיסים נאלץ לעיתים להתמודד עם סוגי הפשיעה המורכבים ביותר, שאליהם המחוקק ובתי המשפט מתייחסים בחומרה. כאמור לעיל, "התנגשות" עם רשויות המס גם בעבירות פעוטות יותר יכולה להיות בלתי נעימה בלשון המעטה, ומשרד עורכי דין מנוסה יכול להית ידיד נאמן במצבים אלו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב