דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם עולים חדשים זכאית לפוליסת ביטוח רכב בשפתם? 

מאת    [ 21/11/2007 ]

מילים במאמר: 369   [ נצפה 3223 פעמים ]

לצערנו עדיין חלק מחברות הביטוח לרבות חברות לביטוח רכב וביטוח בריאות אינן מספקות פוליסות בשפות זרות כמו רוסית ואמהרית עובדה שיכולה לגרום למבוטח אובדן כסף רב רק כתוצאה מאי הבנת הנקרא. העולים החדשים מתקשים להבין מסמכים וחוזים עליהם הם נדרשים לחתום.

הבעיה מתחילה בקביעה כי אי-הבנת הנקרא אינה פותרת את התחום עליה. עולים חדשים רבים הגיעו בשנים האחרונות לבתי המשפט מכיוון שלא יכלו לשאת באחריות חתימתם ולו בשל העובדה שלא הבינו את הנקרא. חריפות המקרים, וההיבטים הטראגיים שלהם גוברת בעיקר כשמדובר בחוזים הנוגעים לבריאותם של החותמים. אי הבנת פוליסת בריאות לעומקה עלול לגרור כל מבוטח לשלם כסף רב על הבטחות ריקות מתוכן, קל וחומר כשהדברים נוגעים לחותמים שאינם מבינים את שפת המסמך עליו הם חותמים.

לא מזמן נתקל עולה חדש בבעיה כאשר חברת ביטוח הרכב שלו סירבה לשלם לו את מלוא הפיצויים שהגיעו לו לטענתו מהפוליסה אותה רכש. התגלגלות הפרשה כללה גם דין ודברים ארוכים של סוכן הביטוח של האיש מול חברת הביטוח, ובסיומו הסכימה חברת הביטוח לשלם למבוטח רק נתח קטן מסכום הפיצוי שדרש וגם זה רק לאחר שיחתום על מסמך נוסף שהוגש לו. כעת עמד העולה החדש בפני בעיה נוספת שהיא פענוח מדויק של המסמך לחתימה .

תופעה זו מהווה סכנה קשה לציבור המבוטחים. אם גם אתם נתקלתם בה - סרבו לחתום על כל מסמך בו מובטח לכם תשלום נכבד מחברת הביטוח, זאת בטרם נועצתם במומחה או בעורך דין. חלק מחברות הביטוח לא נרתעות מלנצל את קשיי השפה בקרב העולים ומחתימות אותם על מסמכים בטרם וידאו כי המבוטחים ירדו למשמעויותיהן העמוקות של הפוליסות.



אי ידיעת השפה אינה קבילה בבית משפט



במקרה אחר לאחר מו"מ ארוך מול חברת הביטוח החליט המבוטח להיעזר בייעוץ משפטי, ולאכזבתו גילה כי גם אם יגיש תביעה כנגד חברת הביטוח, בית המשפט ידחה כנראה את תביעתו, וזאת על פי תקדימי עבר בתיקים דומים. התפיסה המשפטית המקובלת גורסת שאדם צריך לדעת על מה הוא חותם. ובמקרים בהם הוא לא מבין או לא יודע - חובה עליו שהתייעץ קודם החתימה עם יודעי דבר.



המסקנה ממקרה זה ודומים לו היא שהטענה לקשיי שפה לא תעמוד לרוב לזכות התובעים בבית המשפט. גם ילידי הארץ, שהעברית שגורה בפיהם כנכס צאן ברזל, יתקשו להבין את הניסוחים הפתלתולים של פוליסות ביטוח הרכב וביטוח בריאות , לכן התייעצות עם מומחי ביטוח לפני החתימה עשויה לחסוך למבוטחים אלה אכזבה רבה ואבדן ממון רב בעתיד.



חברת לידר סולושנס בע"מ שמחה להציג בפניכם, קוראים יקרים, את כל האתרים השייכים למשפחת לידר: HotCar , ביטוח בריאות , קופות גמל , מבחנים , קורסים , סקר ליסינג , השכרת רכב , סקס סנטר , לוח רכב



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב