דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החלום האישי שלי 

מאת    [ 21/11/2007 ]

מילים במאמר: 1081   [ נצפה 3278 פעמים ]

פורסם לראשונה במגזין ידע טק מבית הקרן לידע וטכנולוגיה, גיליון 9 אוקטובר 2004.

"הידע מתאר את מה שקיים. הדמיון מתאר את מה שיכול להיות" אלברט איינשטיין.

אוגוסט 1998. הסי. די מנגן אתLord of the Dance . בעיניים עצומות אני חוזה בסרט החדש שמתהווה במוחי. נרגשת. פוקחת עיניים ומתחילה להקליד. לספר סיפור חדש. סיפורה של ?הרמוני?. כעבור שבועיים הגעתי בפועל למרחב טבע ציורי. הגעתי לבית דניאל בזכרון יעקב. איינשטיין דייק. המקום הקסום אליו הגעתי כאילו נוצק מתוך דמיוני. לתסריט שלי היה תדר שמגנט אליו תדר דומה. גיליתי את המקום בו תיוולד ?הרמוני?.

ג'יימס קולינס וג'רי פוראס בספרם "לנצח נבנו" (הוצ' פקר 1995) מייחסים חשיבות, לכך שארגון אינו יוצר את אידיאולוגית הליבה שלו, אלא מגלה אותה. "תגיעו אליה על ידי כך שתבחנו את עצמכם היטב. היא צריכה להיות אוטנטית. אי אפשר לזייף אידיאולוגיה... ערכי הליבה והמטרות חייבים לנבוע מתוך הבטן..."
גם האופן שבו מגלה האדם את חזונו הוא דרך חוויה מקיפה, מגוונת, רב-חושית, דרך שבה ניתן להוציא לחופשי את הילד שבנו. ציור, כתיבה, משחק, שיחה ושיתוף יעשו עבודה נפלאה.

האם חזון שמור לעסקים בלבד?
האם יצירת חזון נחשבת כמותרות?
האם לחיות ע"פ החזון זוהי זכות או חובה?

אני מזמינה כל אדם ליצור את חזונו. יתרה מכך, עסקים ייווכחו שאם ברצונם להמשיך ולהוביל עליהם להעיר את עובדיהם לברר חלומותיהם וליצור יחד עימם דרך רוחנית מעשית שתאפשר את הגשמתם.


הרווח לעסק

ארגונים שיכירו בחלומותיהם של המנהלים והעובדים ויעודדו את הגשמת החזון האישי ירוויחו גם אם העובד יעבוד פחות שעות ובמקומן יעשיר וירחיב את אישיותו והתנסויותיו. השעות שיעבוד בפועל תהיינה איכותיות וממוקדות יותר.
עובד מוגשם, הנו אדם ש"עוגת חייו" מציעה פרוסות הגונות והוגנות לכל תחום בחייו. אדם שעוגתו מציגה התפלגות בלתי מאוזנת יהפוך לאדם מגושם. מחסור במנוחה ותנועה, חסך בחברה, בטיפוח אישי, זוגי ומשפחתי יוצרים חוסר איזון שמחירו גבוה. עובד שיתאפשר לו תהליך הבירור האישי של שאיפותיו ישמור על רעננות, חיוניות, מוטיבציה, מסירות רבה למקום עבודתו ומשימותיו. מציאת הסנכרון הנכון בין החזון הארגוני לחזון האישי תביא רווחים לכל השותפים. בהתייחסות ההוליסטית של הארגון לעובדיו כמכלול של גוף-נפש-רוח (ולא רק ראש) תיווצר סינרגיה בין רוח לרווח. כוונתי היא לאפשר לעובד לברר חלומותיו והיכן הוא זקוק לתמיכה ואימון (coaching). מדובר בהקניית מרחב לפריצת דרך בתהליך הבחירה והמימוש של האדם.


בשנת 1957 נעשה מחקר באוניברסיטת בוסטון, במסגרת המחקר נשאלו 100 סטודנטים, למי יש "תמונה עתידית" של המקום אליו הוא יגיע בעוד 30 שנה? התוצאות היו שרק ל- 3% מהנשאלים הייתה תמונה ברורה של עתידם. בשנת 1987 חזרו ובדקו מה קרה עם אותם 100 סטודנטים, התוצאות היו מדהימות - ערך הנכסים של אותם 3% שיצרו לעצמם את תמונת העתיד שלהם, היה גבוה יותר מערך הנכסים של כל היתר!



תהליך ה"חזון האישי" הינו פתוח, גמיש, אך גם מובנה רוחני וישים. ניתן להעבירו במסגרת קבוצתית או פרטנית בתוך הארגון ומחוצה לו במרחב שימצא הולם. ניתן להכשיר מנהלים ש"יעבדו" על הנושא עם צוותיהם, כך שבארגון תיווצר תחושת אחווה ופרגון למטרות הארגוניות והאישיות כאחד.


להעיז לחלום

התהליך הפך עבורי מחוויה אישית של הגשמה לתהליך ואימון לחיים עבור אנשים נוספים.
ח.ז.ו.ן א.י.ש.י הופך למתודה. כל אחת מהאותיות מייצגת רובד חיוני ח=חלום, ז=זהב,
ו= ו' החבור networking, נ=נשמה, א=אמונות, י=יש, ש=שאר רוח י=ילד. הפעם נרחיב על שני הרבדים הראשונים.

ח=חלום - התהליך מתחיל מראיית החלום בעיני רוחך. מהו הסיכוי שתקלע למטרה כשעינך מכוסות? המטרות בחיינו הן רבות. ניתן להמשיל זאת למגדל פיקוח בו הפקחים מעניקים אישורי המראה ונחיתה, תוך התעלמות מהמכשור המתקדם שלרשותם.
ג'ון לנון: " קל לחיות בעיניים עצומות, מבלי להבין דבר ממה שאתה רואה..."
מוחנו הנו "מכשיר" מופלא המסוגל לעשות "יש מאין". כל מה שסובב אותנו החל באדם. הכוונות תורגמו למחשבות שהניעו פעולות שיצרו תוצאות והן מציאות חיינו. כל מה שקורה עמנו כעת הנו תולדה של כוונה שהייתה בעבר.
בדיקות שונות הסורקות הרכבים כימיים בדם ופעילות חשמלית, מראות על פעילות מוחית כמעט זהה עבור חוויה אמיתית ודמיונית. תהליכי הדמיה מפורטים יוצרים במוחנו את הקישורים העצביים אשר היו מגורים על ידי חוויה אמיתית של המאורע.

בחרתי שתי דוגמאות מתוך סדנאות שהתקיימו המדגישות שני היבטים חשובים של שלב החלום.

דלית הגיעה לסדנה בטוחה שברצונה להקים מרכז הרזייה ייחודי. לאחר תהליך הדמיה, היא ציירה תקע חשמל מונח מחוץ לשקע. התהליך הבהיר לה שעדיין אינה בשלה לקפוץ למים ויתכן כי כלל זהו אינו הכוון הנכון לה.

אסנת הגיעה בעיצומו של תהליך פרידה מעסק משגשג שמכרה בהצלחה וארגון מחודש של חייה. אסנת ציינה מספר מטרות וביניהן כתיבת סדרת סיפורי ילדים. "זו עבורי הפעם הראשונה, בה אני מעיזה להגות את הרעיון באופן מפורש" ציינה. היא התחייבה לעצמה שעד הסדנה היא תגיע עם תחילתו של הספר הראשון. ואכן , בהתרגשות רבה הקשבנו לפרק הראשון מפי הסופרת הטרייה ואני מאמינה שיחלוף זמן קצר והסדרה המקסימה תצא לאור.


להגברת הצלחת התהליך המוצע להלן מומלץ להכיר את "חפץ חיים" ע"פ שיטתBrain Gym - קינסיולוגיה חינוכית.

חזון אישי - שלב א' החלום
1. גבש/י מטרה חיובית, ברורה, ישימה ומאתגרת
2. הגדר/י המטרה בלשון הווה והוספת תכלית.
לדוגמא: "אני מנחה סדנה לפורום עסקי בן 300 משתתפים ומרוויחה 20,000 $ לסדנה.
3. כנס/י למצב רגוע - בישיבה או שכיבה, עיניים עצומות, נשימות עמוקות.
4. התמקד/י במטרה כתמונה ברורה ואח"כ סרט חי, תוך שימת לב למראות, צבעים, צלילים, ריחות והתרחשויות.
5. במהלך ההדמיה התבונן/י ברגש שעולה ותחושות הגוף. להיות בתהליך לפי היכולת ולא מעבר לכך.
6. סיים/י התהליך לאט ובעדינות לחזור למציאות.
7. צייר/י, כתבי/י, זכרי רשמים.


מכרה זהב

כעת אני מזמינה אותך לפתוח את מזוודת הזהב אותה הנך נושא.
ז=זהב - ברר מחדש מהם הדברים אותם אתה: 1) אוהב לעשות/ לחוות/ להרגיש 2) יכול לעשות באופן מוצלח (לעיתים אחרי לימוד והשקעה מסוימת של זמן/כסף) 3) רוצה לעשות. אתר היכן חותכים שלשת מעגלי הזהב של אוהב, יכול/ מצטיין ורוצה.

בהקמת ?הרמוני דרך-חיים" אימצתי גם אני את שלב הזהב. בעבודתי באים לביטוי לימודי הכלכלה, הניסיון בשיווק ואהבתי ליזמות יחד עם עולם התוכן של חוויות הנוגעות לבריאות ומודעות מעשית. מיזוג שני העולמות מקנה לנו את האפשרות להעניק ללקוחותינו העסקיים ולעצמנו כלים ייחודיים לשיפור יחסי האנוש במפעלים, העצמת מוטיבציה, שפור מתן שירות, התמודדות עם מתחים ועבודת צוות.

פורבס מחזק אותי

"מפונקת את לא!" אמר לי שחר בטיול שטח שערכנו השנה. "מה אני כן?" שאלתי, נכנסת לכוננות ספיגה, כי שחר יכול במילה אחת לומר הכל. "מה אני כן?" הדהדה שאלתי.
"חולמת". פסק שחר.
חולמת !!!
אם מלקולם פורבס היה מצטרף לטיולנו הוא היה מעיר כי: "מי שחדל לחלום - חדל לחיות". פורבס ידע על מה הוא מדבר/חולם. איש העסקים המנוח, ייסד את תאגיד התקשורת הנושא את שמו, היה המפורסם בחובבי הכדורים הפורחים. הוא נהג להזמין כמעט מדי שנה בלון חדש, לציון מסעותיו ברחבי העולם.

סתיו 2004. בערבים אני מעדכנת את חזוני האישי והעסקי לשנתיים הקרובות.
ימים אלו של תחילת השנה העברית מתאימים במיוחד להתכוונות איכותית וחגיגית.
אני מאחלת שנדע לשאול את השאלות הנכונות, לאפשר לתשובות להגיע בזמנן, לכבדן ולהעניק להן מרחב ראוי בחיינו.

כל המקרים המתוארים הינם אמיתיים, השמות שונו מתוך כבוד לפרטיות.
שרונה דוכנה: יוצרת, הרפתקנית, עוסקת, נוגעת בחלומות ומגשימה אותם בחייה. חונכת עסקים להגשים את שלהם. מייסדת הרמוני דרך-חיים, יוצרת גישת חזון אישי בעסקים.

מפגשי חזון אישי:
http://harmony-vision.net/קורה-עכשיו-2/

כלי עבודה: שאלוני איבחון וסרטון מרגש כולל משובים
http://harmony-vision.net/סדנאות-והרצאות-לעסקים/







מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב