דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תופעה אבסולוטית 

מאת    [ 06/12/2011 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 1726 פעמים ]

נהיגה בשכרות בשנים האחרונות הפכה לתופעה המדוברת ביותר בכלי התקשורת, משטרת התנועה לא נשארה אדישה לתופעת הנהגים השיכורים וחלה החמרה בענישה בעבירות מסוג זה. יחס ישר תופעה עולה ענישה עולה. שוטרי תנועה רבים עומדים בצמתים מרכזיים וביציאות ממועדונים גדולים ומבצעים בדיקות נשיפה באמצעות מכשיר הנושא את שם העוף הסקרן והחכם הלוא זה ה"ינשוף". שאלה שעוסקים בה רבות בתקופה האחרונה האם הינשוף מהימן? התשובה תלוי את מי שואלים. בעוד משטרת ישראל תענה תשובה חיובית, עורך דין תעבורה לא ימהר  לסמוך על הכלי הזה.

איך זה עובד?

גילוי נהיגה בשכרות נעשה בשתי דרכים, הראשונה כמו שכבר הזכרנו היא "הינשוף" על שמה כן היא בעת הנשיפה למכשיר נמדדת רמת האלכוהול . בדיקה מסוג זה יכולה להידרש מכל אחד גם אם אין חשד ברור לגבי אותו אדם. הבדיקה השנייה שתוצאותיה מאה אחוזים אמינים, היא בדיקת דם, שוטר ידרוש בנסיבות מחמירות ביותר מנהג לעשות בדיקה זו כמו במקרה של תאונת דרכים או במקרה שקיים חשד ולו הקל ביותר שהנהג שיכור. מלבד הבדיקה הראשונית על הנהג החשוד בעבירה להמשיך בבדיקת מאפיינים הכוללת הליכה בקו ישר כשידיו מורמות לצדדים, נגיעה עם האצבע בקצה האף ומהתרשמות כללית של השוטר. היו מקרים בהם הואשמו נהגים על סמך בדיקת מאפיינים בלבד ובעזרת עורך דין תעבורה זוכו מכל אשמה. 

מערכת המשפט רואה זאת בחומרה

מערכת בתי המשפט בארץ אינה מקלה ראש בדבר, היום נהג אשר חשוד בנהיגה בשוכרה דינו נחרץ כבר בכתב האישום הווה אומר דו"ח מפורט שהשוטר ממלא בכל שלב ושלב בבדיקה. ייתכן שבמערכת המשפט בארץ אכן נוקטים מדיניות קשה ביותר בכל הקשור לנהיגה תחת השפעה אלכוהול וסמים, לא תמיד מנצלים את שיקול הדעת הישר שכן חייבים להבדיל בין מקרים חמורים יותר לחמורים פחות. אם נאשמת בסעיף מסוג זה עורך דין תעבורה ידע לבנות לך קו הגנה במשפט.

פסילת רישיון

בכוחו של שוטר לפסול את רישיון הנהיגה של החשוד בעבירה, מיד לאחר תום בדיקת הנשיפה,  לאחר מכן הנהג יזומן לעבור שימוע אצל קצין משטרה מוסמך אשר יחליט אם לפסול את רישיונו של הנהג פסילה מנהלתית (תקופה של שלושים עד תשעים ימים) או להשאיר את רישיונותיו עד לאחר המשפט. פקודת התעבורה קובעת כי נהג אשר יורשע בדבר עבירה זו רישיונו יישלל לשנתיים, עליו יהיה לשלם קנס כספי ובחלק מהמקרים הנהג יקבל עבודות שירות. על בתי המשפט להטיל עונש זה הקבוע בחוק.

שני דרכים להימנע ממשפט תעבורה או לפחות לקצרו:

הדרך הראשונה, ביטול כתב האישום, עורך דין תעבורתי יוכל למצוא פריצות בכתב האישום ולבטלו לפני שדיון זה בכלל יגיע לבית המשפט. השני, הסדר טיעון, הסדר המבוצע מול רשויות התביעה לאחר הגשת כתב האישום, הסדר טיעון נועד לקצר את המשפט ולהפחית בעונשו של הנאשם בעת החתימה הנאשם יודה באשמה ומנגד התביעה תבקש להפחית את העונש ולמנוע מהנאשם את התהליך הפלילי. במקרה בו הנאשם בטוח בחפותו עליו להילחם אך בכל המקרים על הנאשם להיעזר בעורך דין לתעבורה,  בכוחות עצמו הוא לא יוכל לעשות זאת.

 

עו"ד דניאל טולדו - דיני תעבורה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב