דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיתוח מנהלים - תפקידו של המנהל בצוות 

מאת    [ 05/12/2011 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 2475 פעמים ]

מה הוא פיתוח מנהלים?

עסק הוא סוג של מכונה. יש עובדים שונים שעושים תפקידים שונים, אם אחד העובדים לא מבצע את עבודתו, אם נעשית עבודה כפולה, אם צורת העבודה לא יעילה, הרי שהמכונה תצטרך הרבה יותר אנרגיה כדי להפיק תוצרים, וייתכן אף שתתקלקל. תפקיד חשוב של תחום פיתוח מנהלים הוא לזהות באופן נכון את תפקידו ומקומו של המנהל בתוך המכונה.עובדים זוטרים מרגישים לעיתים קרובות שהמנהל או אנשי הדרג הגבוה לא מבינים מה מתרחש בפועל. הם לא מבינים את ההתרחשות היום יומית הנעשית במשרד, ואת המכשולים עימם צריכים לעובדים להתמודד. במקרה כזה הרי שהמנהל מפתח ציפיות לא ראליות שלא ניתן לממש מכיוון שהוא לא מכיר את האתגרים עליהם צריכים העובדים להתגבר. כמובן במקרים רבים המנהלים מרגישים שהעובד לא מבין נכונה את תפקיד המנהל.

פיתוח מנהלים בא להגדיר באופן ברור את תפקיד המנהל וכך לאפשר לו לעשות את תפקידו תוך כדי מתן עזרה לעובדים ולא תוך הצבת מכשולים בדרכם. פיתוח מנהלים נכון יקרב בין העובדים למנהל ויעזור להם לעבוד בשיתוף פעולה. בסופו של דבר תפקידו של המנהל הוא לראות את התמונה הגדולה. לעיתים קרובות הדבר אומר שהוא לא צריך להתעסק כלל במה שהעובד עושה. עליו לסמוך על העובד שהוא מקצועי בתפקידו.

מה הוא תפקידו של המנהל?

כמי שרואה את התמונה הגדולה תפקידו של המנהל הוא להבחין אילו מכשולים עלולים לעמוד בדרכו של העובד. עליו לראות בעיות קטנות ולפתור אותן לפני שהן הופכות לבעיות גדולות. המנהל למעשה עוזר לעובד לשמור על עבודה שותפת, ומסלק מדרכו דברים שעלולים לפגום ברצף העבודה. בצורה זו המנהל גם מוצא את הדרך הטובה ביותר לתת תגמול והנעת עובדים. לאחר שהמכשולים מסולקים המנהל יכול להגדיר  באופן ברור את הקריטריונים לתגמולים ובונוסים. 

פיתוח מנהלים וניהול זמן

חלק חשוב מפיתוח מנהלים הוא היכולת לעשות ניהול זמן נכון. כולנו חשבים שאנחנו פועלים באופן היעיל ביותר, אולם, בחינה מחודשת של פעולות יום יומיות תגלה שאנחנו יכולים לשפר וליעל את פעולתנו. סידור שונה של טפסים בקלסר או קבצים במחשב, יכול לחסוך לנו כמה שניות בכל פעם שאנחנו ניגשים אל הקובץ. שניות אלו יהפכו לדקות ולבסוף לשעות אם מדובר בקובץ שאנחנו מתעסקים בו מספר פעמים ביום. פיתוח מנהלים טוב הוא פיתוח מנהלים שעוזר למנהל לגלות דרכים יעילות יותר לנהל את הזמן שלו ושל עובדיו. לוח זמנים חדש, שינוי שעות משמרות, סידור המשרד באופן אחר ושינוי נהלי עבודה יכולים להביא לניהול זמן נכון אשר יגדיל את התפוקה. 

 

נכתב על ידי חברת שיווק בולט באינטרנט עבור חברת אי"מ הדרכות. אי"מ הדרכות עוסקת בתחומי ייעוץ עסקי, ייעוץ שיווקי, הדרכות מכירה ודברים רבים נוספים. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב