דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח חיים- מילון מונחים שימושיים 

מאת    [ 04/12/2011 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 3644 פעמים ]

ביטוח חיים- מילון מונחים שימושיים

ביטוח חיים הוא ביטוח שמגן על משפחתנו במקרה מוות. עם כמה נורא שזה נשמע כדאי שנהיה מציאותיים, ישנה אפשרות שנפרד מהעולם לפני שנגיע לגיל הפרישה וכדאי שנהיה מוכנים למקרה כזה ונדאג שיהיה מי שידאג למצבם הכלכלי של משפחתנו.

כדי שלא נתבלבל בין כל המושגים וכל סוגי ביטוח חיים שמציעות חברות הביטוח אציין מספר מונחים חשובים שיש לדעת ומה הם אומרים בעת רכישת ביטוח חיים.

מיליון המונחים של ביטוח חיים:


    • ביטוח חיים – כמו שציינתי קודם, ביטוח חיים הוא ביטוח שידאג למצבם הכלכלי של שארינו כשאנו כבר לא נהיה פה. לביטוח חיים יש סעיפים שונים, סוגים שונים ותוספות שונות. ביטוח חיים ניתן לרכוש גם באופן פרטי וגם דרך מקום העבודה.

    • ביטוח פנסיוני – ביטוח פנסיוני (שנקרא גם קרן פנסיה) הוא ביטוח חובה לכל השכירים ולכל המעסיקים שלהם. על העובד להפריש בכל חודש אחוז מסוים ממשכורתו אל ביטוח פנסיוני, על המעסיק להוסיף סכום נוסף בכל חודש לאותה הקרן. ביטוח פנסיוני כולל בתוכו ביטוח חיים, כך שאם אתם עובדים ויש לכם ביטוח פנסיוני, יש לכם גם ביטוח חיים. במידה ועובד בעל ביטוח פנסיוני מגיע לגיל הפרישה הוא מקבל את כספי הביטוח. במידה והוא נפטר טרם הגעתו לגיל פרישה הכספים שצבר מועברים לשאריו.

מקום עבודתו של העובד השכיר מחויב לצרף אותו לביטוח פנסיוני כלשהו (לאחר מספר חודשי עבודה), לעומת זאת על העובדים העצמאים לדאוג לעצמם ולהצטרף אל ביטוח פנסיוני.


    • ביטוח מנהליםביטוח מנהלים דומה מאוד לביטוח פנסיוני. מקום העבודה מחליט האם לצרף את העובד אל ביטוח פנסיוני או אל ביטוח מנהלים. כל אחד מהם כולל אחוז שונה של הפרשה מהמשכורת וסכום שונה של תוספת של המעביד.

    • ביטוח בריאות – ביטוח בריאות מעניק למבוטח שירותים רפואיים נוספים שלא מוענקים מטעם קופות החולים (או מוענקים בתשלום דרכם). ביטוח בריאות כולל ניתוחים, החזר על תרופות שלא נמצאות בסל הבריאות, בדיקות על ידי רופאים מומחים ורופאים בחו"ל ועוד. חברות הביטוח מציעות ביטוח חיים לצד ביטוח בריאות.

    • ביטוח אובדן כושר עבודה – אחד הביטוחים שנוספים בדרך כלל אל ביטוח חיים. ביטוח אובדן כושר עבודה יגן עליכם במקרה בו תאבדו את יכולת עבודתכם.

    • אחוז נכות – אדם שנפגע נפצע או חלה ורוצה לקבל את פיצויי הביטוח בעקבות הפגיעה צריך לפנות אל הביטוח הלאומי לקביעת אחוזי נכות. הנפגע נשלח לרופאים שונים שבודקים אותו וקובעים את חומרת הפגיעה. עם טפסי הרופאים מגיע הנפגע לוועדה רפואית שקובעת מה אחוז הנכות שלו. לפי אחוזים אלו נקבע האם איבד כושר עבודתו  וכמה עליו לקבל מהביטוח הלאומי ומחברת הביטוח בה הוא מבוטח בביטוח אובדן כושר עבודה. אחוזי נכות גבוהים משפיעים גם על הטבות נוספות מעבר לקצבת נכות.

הכשרה חברה לביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוח רכב, ביטוח דירה, ביטוח עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב