דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החמרת העונש לנוהגים בשכרות 

מאת    [ 04/12/2011 ]

מילים במאמר: 406   [ נצפה 2301 פעמים ]

כל מי שהתגורר בארצות הברית מכיר ויודע כמה חמור העונש לאדם שנתפס נוהג תחת השפעה אלכוהול. ארצות הבית מחמירה מאוד ואינה מקלה ראש בתופעה זו והשוטרים אינם מהססים לקחת נהגים שיכורים היישר אל תא המעצר, עד להופעה בפני שופט.

בישראל, המצב מעט שונה. לצערנו, העלייה המשמעותית שחלה בתאונות הדרכים שנגרמות עקב נהיגה בשכרות גרמה לממשלת ישראל להבין שמדובר בתופעה נרחבת שיש לטפל בה בחומרה.

בשנת 2005 בחר הממשל בישראל להכניס שינוי בחוק ולהתייחס אל התופעה של נהיגה בשכרות בחומרה רבה יותר. ראשית, מאותו התיקון, הוכנס לשימוש כדרך קבע מכשיר מיוחד שנקרא "ינשוף", זהו מכשיר המאפשר לזהות את מידת האלכוהול המצוי בדם של הנהג ברגע הבדיקה עצמה, על ידי נשיפה פשוטה של אוויר אל תוך המכשיר.

כמו כן, תם עידן העונשים בקנסות או בשלילת רישיון למספר חודשים. מאז התיקון בחוק נקבע כי אדם שנתפס נוהג תחת השפעת אלכוהול יקבל שלילה מידית של רישיון הנהיגה שלו לתקופה של שנתיים תמימות. רק התערבות של בית המשפט ופסיקה של השופט, בגין נסיבות מיוחדות, תאפשר מתן שלילה קצרה יותר משנתיים.

הבחירה להכניס החמרה בתגובה לנהיגה בשכרות מורכבת משני טעמים חשובים. האחד הוא כמובן מלחמה ישירה בתאונות הדרכים הנוראיות והורדה מידית של נהגים מסוכנים מכבישי ישראל והאלמנט השני הוא אלמנט ההרתעה שעובד באופן מידי ונותן אותותיו כבר מעת התיקון בחוק.

צעירים רבים מבינים שיש להם הרבה מה להפסיד וששלילת רישיון למשך שנתיים זה עונש כבד מידי והם מעדיפים לנהוג צלולים, גם אם מדובר בסיבה קלוקלת לבחירה להימנע מנהיגה לאחר שתיית אלכוהול, זו עדיין דרך להוריד את כמות הנהגים השיכורים מכבישי הארץ.

איך עורך דין תעבורה יכול לעזור?

מטרתו של כל עורך דין תעבורה הוא לסייע במצבים בהם יש עוול אמתי לנהג. במצבים בהם נתפס אדם כנוהג כביכול תחת השפעת אלכוהול וקיבל את עונש השלילה או הוזמן לבית המשפט אך עדיין טוען הנהג כי לא שתה אלכוהול מעבר לכמות המותרת, יכול האדם לגשת לעורך דין המתעסק בענייני תעבורה ולבקש את עזרתו. עורכי הדין הללו בודקים בדרך כלל את תקפות בדיקת הינשוף שנעשתה ומנסים למצוא את הספק האפשרי בתוצאות הבדיקה.

כיוון שאכן ישנה בעיה עם תקפות הבדיקות שמפיק מכשיר הינשוף, ישנם מצבים בהם אכן ניתן להטיל ספק בבדיקה ולהביא בפני בית המשפט את הטענה שהנהג אינו נהג בשכרות ואכן, נרשמים פסקי דין המזכים נהגים שנמצאו שיכורים כביכול בבדיקת הנשיפה.

חשוב לדעת שבתי המשפט לוקחים את בדיקת הינשוף ברצינות מלאה, הם מייחסים לתוצאות הבדיקה תקפות ורצינות ולכן עדיף לגשת לבית המשפט רק אם אתם בטוחים שלא נהגתם בשכרות, כי בכל מצב אחר, אתם יכולים לצאת עם עונש כבד יותר.

 

לינקשייק קידום אתרים - פתרונות ייחודיים לקידום אתרים באינטרנט 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב