דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיטת מוח אחד (רפואה אלטרנטיבית) - מאת יעל ישראלוב 

מאת    [ 19/11/2007 ]

מילים במאמר: 705   [ נצפה 6197 פעמים ]

מוח אחד היא שיטה שפותחה ב- 1983 על-ידי גורדון סטוקס, דניאל וייטסייד וקנדיס קלאווי.
זוהי שיטה הוליסטית הרואה את האדם כמכלול. העבודה בשיטה מתבצעת עם מלוא ההוויה של האדם.

שיטת מוח אחד מתאימה לכל אחד אשר יש לו את המוכנות לכך, ונותנת מענה למגוון רחב של בעיות:


קשיי וליקויי למידה, שחרור או הקלה של כאבים פיזיים, נושאי זוגיות ושיפור מערכות יחסים שונות, דיכאון, פחדים וחרדות (שחרור מטראומות), התמכרויות, הפרעות אכילה, וכן בעיות כמו דימוי עצמי, בטחון עצמי, אלרגיות, חרדת בחינות, קשיי קשב וריכוז, שיפור השפע, ובעצם כל עניין שמעורר מתח כלשהו.


מהות העבודה במוח אחד:

יש בנו חלק מודע שיש לו רצונות וכמיהות, חלק שעושה החלטות וקובע יעדים ומטרות בחיינו.

יש בנו חלק נוסף, שבחלקו הרב אינו מודע, שמשפיע על האופן שבו מתנהלת המציאות שלנו, חלק שיצר וממשיך ליצור את המציאות שאנו חווים. חלק זה מכיל את כל מאגר הזכרונות שלנו, האמונות והגישות שנוצרו בעקבות מגוון החוויות האצורות בו. (חלקן אף נוצרו בעקבות מערכות האמונה של הורינו). כאשר אנו רוצים לממש רצון כלשהו ונתקלים בקשיים ובמכשולים - הרי זה משום שהמנגנון הפנימי שלנו אשר יוצר את מציאותנו, אינו מתוכנת לכך, אלא דווקא למציאות אחרת, שלפעמים היא אף הפוכה לרצון המודע שלנו.

במוח אחד אנו מוצאים בעזרת בדיקת שריר (למעשה תוך הנחייה מהמוח של המודרך) את הגיל שבו חווה המודרך אירוע שיצר את האמונה שאנו רוצים לשחרר, ועושים תיקון בגיל הסיבה לשחרור המודרך מאותה אמונה מעכבת. לא זו אף זו, אנו משחררים את המתח שיצר אותו אירוע, מתח שעדיין נמצא במערכת של האדם. שחרור זה, מלבד היותו משפר מיידית את התנהלות האדם בנושא הפגישה,
גורם להקלה בעוד תחומי חיים ונושאים. העבודה היא עדינה עד מאד, ומשחררת את המתח בצורה נעימה. אותו הדבר אמור גם לגבי שחרור מתח של טראומות. בתום הפגישה מורגש בדרך כלל שחרור גדול ותחושת הקלה וקלילות. כך עוזרת השיטה ליצור את החיים שהאדם רוצה בהם, מבלי שדפוסי מחשבה ומערכות אמונה יהיו לו לרועץ ולמכשול.


צורת העבודה במפגש של מוח אחד:

אנו עושים שימוש בבדיקת שריר היד כדי לאתר את המקור לנושא עמו מגיע הנבדק, וכדי לקבוע כיצד נשחרר את המתח על הנושא/בעיה. בדיקת השריר עוקפת את מערכת האמונות (הן של המדריך והן של המודרך) עוקפת את כל ההכחשות וההדחקות, ומגיעה לאמת של הגוף!

העבודה הינה בישיבה תוך מגע קל בשריר הידיים. עבודה זו הינה מדויקת בצורה בלתי רגילה. התשובות מתקבלות מכל חלקי המוח לרבות מהתת מודע, ונותנות תשובות מהימנות לגבי מקור הבעיה, וחשוב מכך הדרך לפיתרונה.




המודרכים בשיטה מתפעלים כל פעם מחדש מדיוק התשובות שנותן הגוף לגבי החסימות, מקורן ודרכי הפיתרון .

פגישה בשיטת "מוח אחד" הינה קיצור דרך מופלא לצמיחה ולשינוי לטובה של כל נושא שמציק לנו בהתנהלות חיינו. החל משחרור כאבים פיזיים וכלה בשחרור אמונות בנושאי זוגיות, שפע כלכלי, ובטחון עצמי. פגישות בשיטה זו, גורמות לנו לשחרר אמונות שמשפיעות על המציאות שלנו, וגורמות פעמים רבות ליצירת מציאות אחרת רצויה יותר, תוך מספר פגישות ולפעמים אף אחרי פגישת ייעוץ אחת.



דרכי העבודה:

במהלך הפגישה נעשית עבודה של איזון הגוף, איזונים של מרידיאנים, צ'אקרות, עבודה עם תמציות אנרגטיות שונות, עבודה עם תדרים של צבעים, דמיון מודרך והרבה טכניקות נוספות של שחרורי מתח רגשיים. כן כוללת העבודה טקסטים למודעות עפ"י בדיקת השריר, שרירים ריאקטיביים, שחרור דפוסי פחד שגורמים להתנהגות כפייתית ועוד כלים רבים ומגוונים, הכל לפי תגובות השריר שאנו מקבלים מהמודרך.

בשיטה זו המודרך הוא הסמכות, והוא קובע את נושא העבודה, איך תעשה ובעזרת אילו כלים, הכל עפ"י תגובות השריר. המדריך מאפשר את העבודה שנעשית בעדינות רבה והשפעתה ניכרת תוך זמן קצר.



על פי מוח אחד המשמעות של חולי או בעיות בריאות שהן תוצאה הנובעת מגורמים רגשיים הנמצאים במעמקי הנפש ובתת המודע. סימפטומים כמו כאב ראש, חום, דלקת גרון,מחלות כרוניות, בעיות למידה, בעיות כלכליות , בעיות בזוגיות, ובעצם כל מצוקה, הם תוצאה של מצב פנימי, רגשי, עמוק שלא טופל. ב"מוח אחד" לא נטפל בסימפטום, אלא, נחפש את הגורם, את הסיבה העמוקה, ונשחרר אותה. בדרך זו ניתן מענה לא רק לסימפטום אלא לשורש הבעיה, ונביא את הגוף להרמוניה ולזרימה מאוזנת בכל הרמות.

פעמים רבות משתחרר הסימפטום החיצוני בהצלחה רבה עקב שחרור המתח הרגשי, ולעיתים אף בעקבות פגישה אחת.



השיטה עובדת על שיחרור חסימות שיש לנו. חסימות שנובעות מאירועים טראומטיים שעברנו או שהיינו עדים להם. טראומות אלו משפיעות על מערכות האמונה שלנו, ובד"כ אף באופן לא מודע ומונעות מאיתנו לחיות חיים משוחררים של בחירה.


פתרון בעיות רגשיות מהעבר משנה את התנהגותנו בהווה, ומכיוון שהרגשות שלנו בהווה משפיעות על העתיד שלנו - אנו משנים אף את עתידנו!
יעל ישראלוב.
מדריכה ומורה מוסמכת בשיטת מוח אחד. מורה לביואורגונומי, קינסיולוגיה, ו - EFT
מטפלת בשילוב של מגוון שיטות נוספות לרבות רייקי, הילינג, קינסיולוגיה חינוכית, תרגילי מוח, דימיון מודרך, פרחי באך, ארומתרפיה, מודעות, תזונה וצמחי מרפא.
בוגרת כלכלה אוניברסיטת ת"א. בסיום לימודיי יזמתי וניהלתי עסקים עבור עצמי ואחרים. ב 15 השנים האחרונות הגעתי לייעודי האמיתי, טיפול ברפואה הוליסטית. בשנים האחרונות הצבתי לי מטרה, לתת בידי אנשים כלים על מנת להעצים את כישוריהם לעזור לעצמם. מתוך אמונה אמיתית בשיטות הריפוי הללו, ומתוך רצון להפיץ אותן ולחלוק את הידע התחלתי ללמד את השיטות האלה, כאשר אני מתמקדת במוח אחד וביורגונומי. לשתי שיטות אלה ארגז כלים מפואר לעזרה עצמית, ודרך מדויקת מאד לאבחון ולריפוי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב