דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדמיון כפרטנר לדולה ענת נוי עזריאלי ועפרה ויסמונסקי 

מאת    [ 30/11/2011 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 1966 פעמים ]

בשבועות האחרונים של ההריון מתקיימות הערכות והכנה בגופה של היולדת, בעולמה הפנימי כמו גם בביתה ובמשפחתה. יחד עם זאת ככל שמתקרבים למועד הלידה, באופן טבעי,  צצים ועולים דאגות, חששות ופחדים.

ההריון כולו מניסיוני (אמנם הרחוק, אך זכור היטב) נמצא בתנועה בין שמחה לדאגה. כל תזוזה מורגשת בבטן מרגשת וכל בדיקה ולו הפשוטה מדאיגה.

לקראת מועד הלידה מתגברות הן הציפיה וההתרגשות והן החששות והפחדים. הם יגיעו מרקע מגוון, החל מהשאלה הפשוטה "איך אסתדר" (בין אם אני אמא לראשונה או איך אגשר בין הקיים לחדש). שאלות טבעיות אך מייצרות ונובעות מתוך דאגה וחשש. אך תחושות הפחד והדאגה מגיעות גם על רקע לחץ משפחתי וציפיות מהיולדת, על רקע של סיפורי לידה קודמים, שלעיתים הם טראומטיים. על רקע כלכלי, איך המשפחה תסתדר עכשיו או על רקע מערכת יחסים זוגית שאולי תתקשה להכיל עוד מישהו במשוואה ועוד...

כשהדולה פוגשת את האישה ההרה, היא פוגשת את הסיפור הייחודי, האישי שלה, את תמונת הלידה המצופה שלה וכמובן את כל אותן דאגות, חששות, ואולי גם זכרונות כואבים.

עולם הדמיון חובר לארגז הכלים של הדולה ככלי רחב יריעה המאפשר לדולה לתמוך באישה ההרה הן במפגשים מקדימים ללידה והן בלידה עצמה. תהליכי דמיון מונחה אותם תחווה האישה יאפשרו לה לפגוש במשאבים האישיים שלה ולהעזר בהם כתמיכה ומקור עוצמה, ברגעים בהם החששות והפחדים מתגברים. כל תהליך דמיון מונחה שהאישה עוברת עם הדולה, מאפשר חיזוק של תחושת הבטחון של האישה ומהווה מעין עוגן עבורה. הסמלים, הדימויים ומשמעותם, אותם חוותה באמצעות דמיון מונחה, אפקט ההרגעה וההרפיה שלהם,  ישפיעו עליה וילוו אותה בעת הלידה וגם בהמשך חייה במצבי מצוקה.

העצמת  משאבים אישיים היא דרך אחת למפגש עם פחד, דמיון מונחה מאפשר גם הקשבה  ודיאלוג עם הפחד. בתהליך כזה מתקיימת התקרבות והבנה של הגורמים והמשמעות של הפחד. הקשבה זו מאפשרת לאישה הרבה פעמים להפתח (תרתי משמע) להמשך תהליך הלידה הרצוי.

כמו כן, בתקופה זו של לקראת לידה עולות הרבה התלבטויות ודילמות, במקרים כאלו ניתן להשתמש בתהליכי דמיון מונחה המאפשרים ייעוץ פנימי עם המקום שיודע מה הכי טוב לאישה – היא עצמה.

וקיים גם הנושא עד כמה והאם האישה מחוברת לתינוק שעומד להוולד, לצערינו קיימים מקרים בהם ניתן להבחין בברור שגם בשלבים המאוחרים של ההריון עדיין האם מתקשה בזה. במקרה כזה וגם לצורך עוד מקרים פיתחנו תהליך להקשבה ודיאלוג עם העובר.

השימוש בדמיון מונחה אם כן, מהווה כלי עזר חשוב ומשמעותי עבור הדולה לתמיכה והעצמה רגשית של האישה ההרה. דרכו תוכל האישה לחוות מפגש בלתי אמצעי וייחודי עם עולמה וכוחותיה הפנימיים, בהם תוכל להעזר במהלך ההריון, הלידה ואף לאחריהם.

 

דרך חיבור – קורסים עם דמיון והתמקדות, קורסים יחודיים של דמיון מונחה לדולות.

ענת נוי עזריאלי ועפרה ויסמונסקי - מלמדות ומטפלות בדמיון מונחה.

 

ענת נוי עזריאלי – מייסדת שותפה של 'דרך חיבור' ומובילה היום את תחום הדמיון המונחה בארץ. נסיון של 8 שנים בטיפול פרטני והנחיית קבוצות ומטפלים במסגרות שונות ומפתחת פרוטוקולים לעבודה עם קבוצות ויחידים בדמיון מונחה.


מנחת התמקדות מוסמכת מטעם המרכז הבינלאומי בארה"ב, לקחה חלק בתוכנית הסמכת מנחי התמקדות בארץ.


לעבודתה מביאה ידע מפסיכותרפיה ממוקדת גוף, גשטאלט, קונסטלציות משפחתיות  


וכן פירות של תהליך חניכה רוחני עמוק בן כ-7 שנים אצל רונית גלפו.


בעלת תואר אקדמי בכלכלה ומדעי המחשב, בהתמחות בפיתוח מערכות וניהול פרויקטים, בהם עסקה 28 שנה.


ובנימה אישית:


הסיפור האנושי מרתק אותי יותר מכל דבר בין עם זה במפגש אישי או במפגש קבוצתי. כל אדם מביא איתו אוצר של חוויות כאלו ואחרות שחרטו וגלפו את מי שהוא היום.


אני שמחה ללוות אדם במסעו לעבר מימוש רצונו, להכיר, ללמד וללמוד יחד איתו, את המשאבים שעומדים לרשותו, למפות את ההרגלים שמעכבים, למצוא את המשמעות לקיומם, להקשיב לעולם הפנימי ממקום אמפאטי, לאפשר לזוויות ראיה חדשות להופיע


ולתת לכוחות השינוי והריפוי הקיימים בתוכו לפלס את הדרך החוצה ולהוביל למימוש.


 מפגשים אישיים נערכים בגבעתיים. 052-8085787




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב