דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עצמאות מהי? והפעם לגברים 

מאת    [ 29/11/2011 ]

מילים במאמר: 454   [ נצפה 1932 פעמים ]

בס"ד

 

עצמאות מהי? והפעם לגברים.

"מי אני, מה אני, מה אני, מי אני, מה, מה מה?..." שאלו הגששים לפני שנים רבות, ואכן בשנים האחרונות אני נתקלת בתופעה, החוצה מגזרים.  בחורים צעירים, בסוף שנות ה-20 לחייהם שנמצאים במערכת יחסים או יוצאים עם בחורה תחת הכותרת "לצורך חתונה ", מתחילים לשאול את עצמם שאלות אלו ובעקבות כך מתמהמהים מלהתחתן ומושכים מערכות יחסים.

לכאורה זהו גיל שאמורים להיות בשלים לחתונה ולהתחיל קצת להילחץ, אך אז מתגנבת לה מחשבה אחרת שהופכת את התמונה,  וגורמת לבחור להירגע ולהרגיש שיש עוד זמן,  וגם אם הוא התחיל קשר כלשהו עם בחורה, אפשר להתמהמה ואין צורך "לרוץ" לחתונה. אומר הבחור לעצמו "הרי יש לי מבחר גדול, ואני יכול לצאת גם עם בחורה צעירה ממני בהרבה, ולבדוק בדקדקנות אם היא באמת המושלמת שאהבה נפשי?" לפעמים הבחור מרגיש שהוא לא בטוח בדרך שלו,  ואולי הוא צריך לחפש את דרכו- כי באמת, עד עכשיו הוא היה במסגרות שונות ולא התעמק בכך. ומה בוער, אפשר להתחתן גם אחרי גיל 30. "רק עכשיו התחלתי את החיים. תנו לחיות קצת, לבלות עם חברים. זה הזמן! אם לא עכשיו אימתי? מחויבות תפגע לי בעצמאות" ועוד כהנה וכהנה "משפטי טעם". כתוצאה מהגישה  הזאת, הבחורה, שנותנת אמון, שמתחילה להיפתח, ובטוחה בצד השני מגלה פתאום שהדברים השתנו, והבחור שכבר ראתה את עצמה איתו, חוזר בו בלי שהיא מבינה מה קרה. מלכתחילה  אל תתחיל משהו אם אתה לא מתכוון לכך ברצינות. אתה פוגע בבחורה, ובדרך אתה פוגע גם בעצמך.שאל את עצמך האם אתה באמת אתה לא מוכן? או שזו הפרדיגמה שלך שלא מתאימה למציאות (פרדיגמה – ה"משקפיים"  שבה אדם רואה את העולם על סמך עולם הערכים וסדרי העדיפויות שעליהם גדל).  אנו מניחים שהדרך שבה אנו רואים את הדברים משקפת אותם, כמו שהם במציאות, למרות שלא בטוח באמת שזה כך, וההנחה הזאת היא המקור למחשבות ולפעולות  שלנו. החכמה היא להבחין מהי המציאות ומה הפרדיגמה, ולהבין שלא הזוגיות תפגע בעצמאותך אלא הפרדיגמה. עצמאות  אמיתית היא שחרור מפרדיגמות ולקיחת אחריות על החיים.  וכל עוד איננו רוצים להשיג עצמאות אמיתית ,לא יהיה נכון לנסות ולפתח קשר אישי ורגשי.  מה שאנו מביאים למערכת יחסים זה את מה שאנחנו  ולא מה שאנו עושים או אומרים. זוגיות נכונה, היא זוגיות המבוססת על עבודה עצמית של כל אחד מבני הזוג ובנייה יחד ולשם כך עלינו להיות ממוקדים בעקרונות הנכונים ובדברים הנכונים. מודעות היא שם המשחק. כשאני מבין שהכל תלוי בי אני אצור זוגיות שבנויה מכבוד והקשבה ונותנת מקום לכל אחד לפתח ולהגשים את עצמו בתוך הזוגיות. וכך ארגיש חופשי ועצמאי גם עם זוגיות ולא ארגיש חוסר.

אז  בחור יקר זכור : "העגלה נוסעת אין עצור. לא קפצת עליה היום . חלפו........ והנה נשארת מאחור" וקום מחוזק. בטח בה'. וצא למסע האמיתי של חייך בחר את הנכונה לך בלי להתמקד בפרדיגמות ובחיצוניות כי זו העצמאות האמיתית .


שירלי והל מאמנת אישית לחשיבה אחרת מציאת זוגיות והעצמה אישית.

whshirley@gmail.com 054-5757469

 

הגיע הזמן לצאת מהקופסה לקחת אחריות על חייכם ולעשות שינוי בחייכם למצוא את האחד/ת ולהעצים את עצמכם
שירלי והל מאמנת אישית למציאת זוגיות ומודעות עצמית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב