דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פינוי בינוי - המדריך המלא! 

מאת    [ 29/11/2011 ]

מילים במאמר: 316   [ נצפה 3778 פעמים ]

משמעות ההגדרה של פינוי בינוי במדינת ישראל הינה שטח של קרקע אשר "זכה" לקבל סטאטוס של שטח אשר תושביו עומדים לרדת ממנו למען הריסה של כל בנייני המגורים אשר נמצאים עליו וזאת עבור בנייה של בנייני מגורים מושקעים וחדשים לחלוטין. הסמכות היחידה להכרזה של קרקע כקרקע של פינוי בינוי הינה של משרד הבינוי והשיכון של מדינת ישראל.

ואילו התופעה והמדיניות של פינוי בינוי הפכה למוכרת ורשמית במדינת ישראל בשנת 1998, לאחר הכרזה של משרד הבינוי והשיכון. המטרה הראשית של פינוי בינוי הינה למען התחדשות עירונית, בעיקר בערים אשר סובלות מצפיפות, ממחסור בשטחים פנויים למגורים ומבעיה של 'פרבור', כלומר הגירה לפרברים שמחוץ לערים הגדולות. מעבר לכך, פינוי בינוי הפכה למדיניות נפוצה ומקובלת בעיקר בעקבות חוסר היכולת של הרשויות המקומיות להעניק מענה לנופים ומרקמים עירוניים ישנים אשר החזות שלהם, התשתיות שלהם ועוד רק מדרדרים מיום ליום.

למעשה, פינוי בינוי נועד לתת מענה בדיוק למקרים של מבנים אלו. כלומר, להרוס ולבנות אותם מחדש ובאופן הזה גם לעשות שימוש איכותי מחדש בקרקע ובכך בעצם לחדש מבחינה עירונית שטחים קיימים ולמנוע הריסה של שטחים ירוקים בעבור סלילת שטחים חדשים כתוצאה ממחסור גדול בקרקעות קיימות. ובנוסף, פינוי בינוי אף מחדש את חזות העיר ומחזק את התדמית שלה. ועכשיו, בנוגע לשטחים שבהם נהוג לבצע תהליכים של פינוי בינוי .

ובכן, תהליך זה של התחדשות עירונית לרוב מתרחש באזורים ובשכונות אשר בהם המצב הכלכלי והחברתי הינו מתחת לממוצע. התהליך של פינוי בינוי מעניק לכל השכונות הללו מראה חדש, מעלה את הערך של הדירות בהן ואף מעניק להן תשתיות חדשות לחלוטין של מים, חשמל ועוד ואף שירותים קהילתיים ושכונתיים טובים יותר. מעבר לכך, הקבלנים אשר מבצעים פינוי בינוי בשכונות מן הסוג המדובר מקבלים תמריצים נוספים בעבור כל תהליך הבנייה. תמריצים בדמותם של מענקים כספיים וממשלתיים שונים, הטבות מס שונות ובעיקר זכויות בנייה ניכרות, מה שמאפשר להם בנייה של כמות דירות משמעותית ביותר אשר בסוף התהליך של פינוי בינוי יועמדו למכירה במחירים גבוהים בהרבה משל הדירות כפי שהן היו במצב הקודם שלהן.

חברתנו מתמחה בניהול יעוץ והכוונה בכל השלבים  של פינוי בינוי: שלב התכנון ראשוני, הגשת תוכניות לרשויות, במסלול הראשות או משרד השיכון כמתחם פינוי בינוי. בראש החברה מכהן עמי כחלון, מי שהקים בשיתוף הגורמים הרלוונטיים כגון :נציגי משרד השיכון, הועדות המחוזיות ומשרד הפנים (מדינת ישראל) , את מנהלת פינוי בינוי הראשונה בישראל. החברה להתחדשות עירונית ת.ד 797, קיראון, קריית אונו 55010 מתמחה ב פינוי בינוי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב