דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנית מתאר ארצית 38 

מאת    [ 29/11/2011 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 1859 פעמים ]

 

הסבר כללי על אודות תכנית מתאר ארצית 38 ומטרותיה

 

 

תכנית מתאר ארצית 38 הינה תכנית ממשלתית שנועדה להגן על מבנים להם פוטנציאל פגיעה גבוה מרעידות אדמה. תכנית מתאר ארצית 38 אושרה על ידי ממשלת ישראל בשנת 2005 ובשנים האחרונות קיבלה דחיפה ביתר שאת בעת שיושמה במרץ רב בערים רבות ברחבי הארץ כגון בת-ים, רעננה, ראשון לציון, ירושלים, ועוד. משמעותה העיקרית של תכנית מתאר ארצית 38 הוא כאמור למזער את הנזק הטמון ברעידות אדמה, על ידי חיזוק מבנים שאינם עומדים בתקן הישראלי העדכני לכך. המבנים שנכללים במסגרת תכנית מתאר ארצית 38 הם בעיקר מבנים מלפני שנת 1980, בה למעשה עודכן התקן הישראלי החדש לבנייה. מבנים ישנים נמצאים במקומות שונים בארץ, ועל כן תכנית מתאר ארצית 38 הינה בהיקף ארצי ותטפל בכל מבנה בארץ שיידרש לכך. לחצו כאן למידע נוסף אודות תמ"א 38.

 

תשתית כלכלית ובירוקרטית נוחה עומדת מאחורי תכנית מתאר ארצית 38 

 

תכנית מתאר ארצית 38 למעשה עלתה על סדר היום משראו בממשלת ישראל שישנם מבנים רבים שלא עומדים בתקן העדכני הישראלי ובעלי המבנים אינם ששים לחזק את יסודותיהם עקב העלות הגבוהה של הטיפול המדובר. חיזוק מבנים הוא הליך שגם עומדת מאחוריו בירוקרטיה מוניציפאלית מסוימת, וגם השקעה כלכלית שאמורה לצאת מכיסו של בעל המבנה. תכנית מתאר ארצית 38 באה לתת מענה לבעיה הכלכלית של העלות הגבוהה שצריך לשלם לטובת חיזוק המבנה, ולמעשה מציירת תרחיש בו בעל המבנה ייקח על עצמו את האחריות המלאה לחיזוק המבנה מבחינת הוצאות, אך בתמורה להוצאות אלו, בעל המבנה יורשה להרחיב בנייה בצורות שונות ומכך להפיק רווח שאף יעלה על הוצאות חיזוק המבנה. תכנית מתאר ארצית 38 כוללת בתוכה סוגים שונים של הרחבת בנייה – יכול להיות שיהיה מדובר בתוספת קומות, יכול להיות שיהיה זה תוספת מעלית, מרפסת שמש, וכדומה. לא רק שבעל המבנה ירוויח וישיג הכנסה נוספת, הוא גם יעבור הליך בירוקראטי פשוט יותר מאשר זה שעובר אדם רגיל שמעוניין בהרחבת בנייה שלא במסגרת תכנית מתאר ארצית 38. המניע הכלכלי והתשתית הבירוקרטית הפשוטה יותר דוחפים למעשה את בעלי המבנים לחזק את המבנים כפי שציפו ההוגים של תכנית מתאר ארצית 38.

 

המסגרת המשלימה של תכנית מתאר ארצית 38 

 

תכנית מתאר ארצית 38 יכולה לכלול בתוכה מספר בעיות. למשל כאמור אותן בעיות בירוקרטיות של בנייה, בין אם ברמה המוניציפאלית ובין אם ברמה של ועדות ארציות. תכנית מתאר ארצית 38 פותרת בעיות אלו על ידי חקיקה משלימה שמתירה למעשה את הדילוג על שלבי הבירוקרטיה השונים. כמו כן, לעיתים ישנו מצב בו דיירי מבנה מסוים מעוניינים בביצועה של תכנית מתאר ארצית 38 והם אכן עומדים בתנאים של הכניסה לתוכנית, אך נתקלים בדיירים סרבנים שלא מוכנים להצביע בעד מימוש תכנית מתאר ארצית 38 במבנה המדובר. גם לזה יש פיתרון, כי תכנית מתאר ארצית 38 מציעה מסגרת משפטית תומכת שתוכל לעקוף גם מכשול שכזה.

תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים - תמ"א 38




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב