דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


SIP TRUNK- העתיד כבר כאן 

מאת    [ 28/11/2011 ]

מילים במאמר: 728   [ נצפה 2357 פעמים ]

SIP TRUNK- העתיד כבר כאן

SIP Trunk הוא שירות המאפשר לעסקים שיש להם מרכזית טלפון, להשתמש בתכונות VOIP גם מחוץ לרשת של האירגון באמצעות חיבור האינטרנט. Sip Trunk זה עוד סוג של VOIP שחברות רבות משתמשות בו על מנת להוזיל את עלויות התקשורת שלהם. החבר'ה הגדולים כבר הבינו מזמן שהשימוש ב SIP Trunk חוסך המון בעלויות התקשורת שלהם. אולם כעת, כאשר עלות מוצרים כמו דלק, סחורה וכוח אדם עולה לאין מכביר, בתי עסק רבים מחפשים כל פינה שבה הם יכולים לחסוך בעלויות. ולכן אין זה מפתיע במיוחד שעסקים רבים, קטנים כגדולים, פונים לפתרונות כמו Sip Trunk על מנת להביא את העסק לחסכון מירבי.
דבר אחד ברור, ככל שיותר בתי עסק עוברים ל SIP Trunk , כך העלות הממוצעת לביצוע שיחות SIP יורד גם כן. לא רק ששיחות SIP זולות יותר, מרכזיות הטלפון תומכות SIP הינן בין המשוכללות והגמישות ביותר שלשוק התקשורת העסקית יש להציע. בתי עסק קטנים יכולים לקבל את כל היישומים שמשתמשים בהם אירגונים גדולים בקנה מידה עולמי, וכל זה בעלות של מחשב שולחני.

במשך כמאה שנה, היינו משתמשים ברשת טלפון ממותגת ציבורית (PTSN ) על מנת לבצע שיחות. ספקי התקשורת השונים מצאו שיטה מורכבת של גבייה ופיצוי אחד את של השני, וכך יצא שחיוג לאזור מסויים היה יקר יותר בעוד שחיוג לאזור אחר היה זול יותר. ה- PTSN (רשת טלפון ממותגת ציבורי, כמו בזק בישראל) הינה מערכת ארכאית שרובה מורכבת מחוטי נחושת ישנים וציוד מיתוג לא יעיל (כמובן שיותר יעיל מהמרכזניות שהיו בעבר, אך בהחלט לא יעיל כמו החלופות המודרניות של תקשורת IP ). זו אולי דרך מסובכת קצת כדי להגיד ש SIP Trunk מאפשר לנו לעקוף חלק ממרכיבי ה PTSN ולחסוך בעלויות של הוצאת שיחות או קבלת שיחות טלפון. אם השיחה מתבצעת מ SIP ל SIP, כלומר באמצעות מכשירי טלפון תומכי SIP, עלות השיחה הינה זולה ביותר. אולם אם הצד השני של השיחה עדיין נימצא על ה PTSN, יהיה צורך להמיר את האות מ VOIP ל TDM (הפרוטוקול המשמש את רשת הטלפון), אך גם בתסריט הזה עדיין ניתן לחסוך רבות על שיחות אלה משום שמקור השיחה מגיע באמצעות ה SIP.

בימינו, רוב חברות התקשורת מספקות שירותי טלפון ואינטרנט בתשלום. המגמה הנוכחית היא התאמת שירות טלפון כמו PRI (קווים דיגיטליים המקנים 30 ערוצים לכל ציר) לחברות בעלות 20 ויותר משתמשים. אולם גם שירות מהימן כמו PRI מגיע עם תג מחיר. היתרון  ב SIP Trunk שהוא עובר דרך חיבורי הרשת שלנו, ולכן ניתן לעקוף את השימוש ב PRI ופשוט להשתמש ברשת הנתונים שלנו גם בשביל שיחות הטלפון וגם בשביל העברת הנתונים שלנו (גלישה באינטרנט). כמובן יש לוודא שרוחב הפס שלנו מספיק בשביל כל היישומים.
בתי עסק קטנים ובינוניים יכולים להשיג את היתרונות של VOIP באמצעות שירות פשוט כמו softphone, ניתן גם להשיג מערכת טלפון זולה ונוחה ולהתחבר דרך SIP Trunk. רוב מערכות הטלפון החדישות כבר תומכות מלכתחילה ב SIP, כך שהתחברות ל SIP Trunk הינה פשוטה למדי. גם אם ברשותכם מערכת טלפון TDM ישנה, עדיין יש פתרונות זמינים עבורכם. הפתרון הקל ביותר הוא חיבור מכשיר מתאם בין מרכזית הטלפון שלכם לחיבור האינטרנט, המכשיר ימיר את אות ה SIP לאות TDM, כך שעדיין תוכלו להשתמש במרכזית הטלפון הישנה שלכם.

אבל פה לא ניגמר סיפור האהבה שלנו עם SIP Trunk, הרי אם הצלחנו להוזיל את שיחות הטלפון המקומיות שלנו מה עוצר בעדנו להוזיל את שיחות הטלפון הבינלאומיות? אם לא הבנו זאת עד עכשיו, הרי SIP Trunk הינו למעשה 'קו' טלפון המועבר דרך האינטרנט, לאותו קו ניתן לחבר מספרי טלפון - חיפי''ים (חיוג ישירה פנימה) המסופקים על ידי ספקי התקשורת, מכיוון שלאינטרנט אין גבולות גיאוגרפיים, אין שום סיבה שלא ניתן לחבר חיפ"ים בינלאומיים לטלפון ה SIP שלנו, וכך למעשה לעקוף מתווכים כמו חברות התקשורת המקומיות. התסריט המתקבל הינו מופלא ביותר, אדם הנימצא במדינה מסויימת מחייג כביכול מספר מקומי בעלות של שיחה מקומית אך השיחה מנותבת דרך האינטרנט אל היעד הבינלאומי.
עתיד התקשורת כבר כאן, רוב האנשים פשוט עוד לא הבינו זאת. זה הזמן לאמץ את פתרונות ה-VoIP החדשים על מנת להוזיל עלויות ולקבל את כל היתרונות של תקשורת IP. אין לכם שום דבר להפסיד מלבחון שינוי בהרגלי התקשורת שלכם. אם הפתרונת שהצענו לכם כאן אינם מתאימים לכם, לא הפסדתם כלום ותמיד תוכלו להמשיך לעבוד בדרך שעבדתם בעבר. אולם האפשרות של החיסכון העצום בהחלט שווה מבט חטוף.

איניטל אפולו בע''מ משווקת מרכזיות עם חיבור ל SIP Trunk ומתמחה בפתרונות תקשורת VOIP. איניטל מתאימה עבור לקוחותיה במקצועיות רבה את הכלים הנכונים ביותר על מנת לשפר ולייעל את מערך התקשורת שלהם.

איניטל אפולו בע"מ מתמחה בפתרונות VOIP, מרכזיות IP והקמת מוקדים טלפוניים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב