דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


IP Centrex- צעד קטן לתקשורת VOIP צעד גדול לתקשורת העסקית 

מאת    [ 28/11/2011 ]

מילים במאמר: 870   [ נצפה 1975 פעמים ]

IP Centrex- צעד קטן לתקשורת VOIP, צעד גדול לתקשורת העסקית

לפני שנסביר מה זה IP Centrex, יש קודם כל לפענח את המרכיבים של המונח:
IP (Internet Protocol) + Centrex (Central Exchange) = IP Centrex

סנטריקס – Centrex הינה מרכזיה הממוקמת אצל ספק השירות של הסנטריקס ולא בבית הלקוח. בדרך כלל, חברת התקשורת מחזיקה ומנהלת את כל ציוד התקשורת והתוכנה הדרושים כדי ליישם את השירות של סנטריקס Centrex. שום ציוד תקשורת, למעט ציוד הקצה כגון טלפונים, אינו שוכן בבית הלקוח מכיוון שהשירות מסופק ומנוהל ישירות על ידי חברת התקשורת. הסנטריקס  Centrex מספק למעשה חיקוי של חומרת המרכזיה,על ידי שימוש בתוכנות מיוחדות. תוכנות אלה יכולות להיות מותאמות אישית לצרכי הלקוח. אולם בשונה ממרכזיה קונבנציונאלית, ניתן ליישם בסנטריקס שלוחות מרוחקות המומוקמות במיקומים גאוגרפיים שונים ועדיין לאפשר להן לתפקד כאילו הן נימצאות באותו מיקום כמו שאר השלוחות. תכונות כגון חיוג ישיר פנימה (DID), שבו שלוחות פרטניות מקבלות מספר טלפון ישיר וייחודי עבור שיחות נכנסות, הן תכונות סטנדרטיות בסביבת סנטריקס Centrex. בנוסף, שלוחות יכולו להיות גם חלק מקבוצת hunting, המאפשרת הפצה אוטומטית של שיחות נכנסות בין שתי שלוחות או יותר.

בטלפוניית IP, שיחות קוליות יכולות לעבור דיגיטליזציה ולהידחס לחבילות המשודרות ברשת. IP Centrex מתייחס למספר פתרונות עבור טלפוניית IP שבו שירות סנטריקס מוצע ללקוח.  IP Centrex מתבסס על היתרונות המסורתיים של הסנטריקס על ידי שילובם עם יתרונות של טלפוניית IP. אחד היתרונות הללו הוא גודל ניצול של של פס הרוחב. ב IP Centrex, כאשר השיחות אינן פעילות, יותר רוחב פס זמין עבור מהירות נתונים גבוהה דרך רשת התקשורת המקומית, כגון גישה לאינטרנט. זהו שימוש יעיל יותר מאשר בסנטריקס המסורתי שבו זוג אחד של חוטי נחושת צריך לשרת שלוחה אנלוגית אחת, גם אם בטלפון יש שיחה פעילה או לא, קיבולת רוחב הפס של החוטים האלה עדיין בשימוש.

יתרונות יחודיים לשירות IP Centrex


    • איחוד- IP Centrex מאפשר ללקוח לשלב את הפתרונות הקיימים של רשת התקשורת עם שירותי הטלפון לרשת אחת מאוחדת.
    • ריבוי אתרים- היכולת להפוך שני מיקומים או יותר כחלק מאותה קבוצת סנטריקס. עם IP Centrex, המיקום הגיאוגרפי אינו גורם בעת הגדרת קבוצת סנטריקס. סניפים, אנשי מכירות ואנשי שטח יכולים להשתלב בקבוצת הסנטריקס של המשרד הראשי. היתרונות בריבוי אתרים הינם:(1) קל יותר למנהל התקשורת של האירגון לנהל קבוצת סנטריקס אחת גדולה מאשר כמה קבוצות סנטריקס קטנות (2) שירותים אחידים עבור כל המשתמשים, ללא קשר למיקומם (3) תוכנית חיוג אחידה ברחבי החברה. חיוג מקוצר שניתן להשתמש בו כדי לחייג למשרד הסמוך או כדי לחייג למשרד השוכן בעיר אחרת (4) אין חיוב עבור שיחות המתבצעות בין השלוחות השונות (5)ניצול טוב יותר של ציוד סנטריקס נספח ופתרונות אחרים כמו מערכות מענה קולי IVR.
    • צימצום פעולות MAC - עם IP Centrex  פעולות הזזה, הוספה, ושינויים (MAC) מסויימים ניתן לבטל לגמריי כאשר משתמש של טלפון IP עובר משרד. תכונותיו של טלפון IP הינן הינרנטיות ועוקבות אחר הטלפון גם בעת מעבר בתוך הרשת, ללא צורך של הגדרה מחדש.
    • טכנולוגיה מעורבת- IP Centrex מותאם באופן מלא עם הטכנולוגיות הקודמות של שירותי סנטריקס. קווים אנלוגיים, קווי ISDN, קווי IP Centrex כולם יכולים להיות חלק מאותה קבוצת סנטריקס.

תכונות סנטריקס כלליות:


    • השקעה כספית נמוכה- מאחר וספק שירות הסנטריקס הינו הבעלים של ציוד התקשורת, עלויות התקנת שירותי סנטריקס הינם נמוכים יותר מאשר רכישת פתרון CPE מבוסס, כמו מערכות מפתח, מרכזיה מסורתית או מרכזית IP
    • הדרגתיות- עם שירות סנטריקס, הלקוח יכול לרכוש מספר מסויים של קווים, ובעת הצורך הוא יכול להוסיף או להסיר קווים. לעומת זאת, כאשר מסירים שלוחות במרכזיה מסורתית, אין חיסכון בעלויות, מכיוון שציוד הקצה כבר נרכש מראש. כמו כן, בעת הוספת שלוחות במרכזיה מסורתית, לעיתים יהיה צורך ברכישת כרטיסים נוספים עבור המרכזיה או ציוד אחר.
    • פשטות- עם שירות הסנטריקס, ספק השירות אחראי על התקנה והגדרה של שירות. עם מרכזיה מסורתית, הלקוח, או יועץ של הלקוח, לוקח על עצמו אחריות זו.
    • תפעול ותחזוקה- ספק השירות אחראי על תפעול ותחזוקה יומי של הסנטריקס, לרבות הוספת קווים והחלפת רכיבים פגומים. עם מרכזיה מסורתית, הלקוח אחראי על פונקציות אלה.
    • שדרוגים- אחד העקרונות המנחים של הסנטריקס הוא המשך השידרוג של השירות על ידי ספק השירות. השידרוג כולל הן שידרוגים עיקריים כמו שינוי מאנלוגי ל IP, והן שידרוגים שגרתיים יותר כמו התקנת מתג חדש המציע תכונות נוספות.
    • אמינות- ספק שירות הסנטריקס עוקב אחר פעילות הרשת 24 שעות ביממה ויודע להגיב במיידי על תקלות וכשלים במערכת.
    • שימוש בציוד סטנדרטי- שירות סנטריקס משתמש בפרוטוקולים סטנדרטיים עבור הציוד שלו, ועל כן ישנו היצע רב וזול של ציוד קצה לשירות סנטריקס. לעומת זאת, במרכזייה מסורתית ישנם הגבלות רבות לגביי ציוד קצה שיכול לעבוד עם מרכזיות מסויימות והלקוח מוגבל בציוד ולעיתים אף משלם עלויות גבוהות על מנת להתאים את הציוד למרכזיה.
    • חיסכון בשטח ודרישות סביבתיות- עם שירות סנטריקס, הציוד ממוקם אצל ספק השירות, בעוד שמרכזיות מסורתיות ממוקמות בבית הלקוח ודורשות שטח עבור הציוד, כמו כן, על הלקוח לדאוג שהציוד נימצא במיקום העונה על הדרישות הסביבתיות כמו מיזוג אויר, לחות וכו.

 ה- IP Centrex הינו פיתוח מהפכני בתחום התקשורת העסקית ותקשורת VOIP בפרט. השירות אידאלי עבור עסקים קטנים ובינוניים שלא מעוניינים בהוצאה כספית גדולה עבור ציוד התקשורת אך יחד עם זאת מעוניינים לקבל את מלוא היתרונות שתקשורת VOIP מציעה לעולם העסקי של היום. כמו כן, השירות מתאים לעסקים בעלי מספר סניפים ועובדים הפזורים במיקומים גאוגרפיים שונים.

איניטל אפולו בע"מ משווקת IP Centerx ומתמחה בפתרונות תקשורת לעסקים. איניטל בעלת ידע ונסיון רב בהתאמת מערכות תקשורת מגוונות לצרכים השונים של לקוחותיה.

איניטל אפולו בע"מ מתמחה בפתרונות VOIP, מרכזיות IP והקמת מוקדים טלפוניים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב