דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המפתחות שלך אל החופש 

מאת    [ 27/11/2011 ]

מילים במאמר: 741   [ נצפה 2294 פעמים ]

‏יום ראשון 10 אפריל 2011

התפתחות אישית

3 המפתחות שלך אל החופש

הנה מגיעים אותם ימים אביביים, בדיוק כמו בכל שנה ואז אנחנו שואלים: "מה נשתנה?" האם יצאנו לחופשי או שמא אנחנו עדיין משמרים את המסורת של עמנו- להיות עבדים במשך שנים רבות. האם גם הפסח הזה יפסח עלינו במהרה ושוב נחמיץ את ההזדמנות שלנו לצאת אל החופש? האם גם החג הזה נישאר עבדים המוחזקים בשלשלאות העבר ופוחדים פחד מוות מפני העתיד? את המאמר הזה אני מקדיש לכם, האמיצים שמוכנים להסתכן, אלה שמוכנים לגלות שלושה מפתחות חשובים אל החופש. לא החופש הגדול, לא חופשת סמסטר, לא כמה גימלים, לא סוף שבוע באנטליה. אני מדבר אתכם על חופש אמיתי, חופש נצחי, החופש הפנימי. מוכנים? הנה המפתח הראשון...
המפתח הראשון- האם אנחנו באמת חושבים?
האם אנחנו באמת חושבים? מי שממהר להגיד כן, משקר גם לגבי דברים אחרים...חשוב להבדיל בין חשיבה אמיתית לבין פעילות מחשבתית. הראשונה מבורכת ומגיעה מתודעת העל, הפירות שלה אינם בוסר אלא בשלים, עסיסיים ובריאים לכל. השנייה היא קללה היוצרת חיים ללא רגע אחד של הקלה, היא מגיעה מתודעת היחיד. בראשונה אני חושב, בשנייה חושבים אותי. הראשונה מולידה אהבה, השנייה מולידה פחד.
המפתח הראשון אם כן הוא לחשוב באמת! חשיבה אמיתית עושה שימוש במוח ככלי ולא סתם כלי, אלא כלי מדויק להפליא. הכלי הזה הוא מופלא כל עוד אנחנו שולטים בו ובוחרים מתי ברצוננו להשתמש בו. מה המילה הנרדפת הראשונה שמבזיקה במוחכם כשאתם חושבים על המילה חופש? אצלי המילה הראשונה שקופצת מאחור ומצביעה כמו ילד המבקש מהמורה להביע דעתו, היא בחירה. חופש מבחינתי זה אומר בחירה, היכולת לבחור, החופש לבחור.
החופש שלנו לחשוב הוא אחד החופשים הבסיסיים ביותר שניתנו לנו. מעטים מאיתנו נהנים ממנו, רובנו לא חושבים באמת. הכלי השתלט עלינו, המוח השתלט עלינו והוא חושב אותנו מתי שהוא רק רוצה. למעשה הכיבוש שלו אותנו הוא כל כך שלם ומקיף עד כדי כך שאנחנו חושבים שהמוח שלנו הוא אנחנו. תחשבו לרגע מה קורה כאשר הכלי משתלט על המשתמש בו...
ניקח לדוגמא מכסחת דשא. מטרתה לסייע לגנן לעצב את הגן בצורה יעילה ומהירה. על הגנן לבחור מתי לעשות בה שימוש ומתי להפסיק את השימוש. אך מה יקרה אם הגנן יאבד שליטתו על מכסחת הדשא ולא יוכל להפסיק את פעילותה. היא תמשיך לכסח ולכסח, לכסח ולכסח עד שלא יוותר שום גן לגנן המסכן. מכסחת הדשא השתלטה על הגנן שלא היה מסוגל להפסיק אותה. מוכר לכם מאיפה שהוא?
האם זה לא מה שקורה לכם כל הזמן? המוח משתלט עליכם ואתם אינכם מסוגלים להפסיק לחשוב. כל כך הרבה מחשבות מגיחות בשכל שלכם, הן באות מכל מקום, כמו יונים שגילו פירורי לחם. הן לא מותירות לכם אפילו שנייה אחת של מרחב, שנייה אחת של נשימה, שנייה אחת של חיים. האם אתם מסוגלים להפסיק לחשוב? כמה זמן אתם יכולים להישאר במצב הזה?
וזוהי רק דוגמא אחת של עבדות, העבדות שלכם למחשבותיכם. אך הסיפור אינו נגמר כאן, שאלות נוספות שיש לי אליכם הן: מי יוצר את המחשבות? היכן הן נוצרות? מהיכן הן מגיעות? אצל רובנו המחשבות מגיעות כתוצאה ממה שאנחנו רואים. רגע אחד!!! האם שמתם לב למה שזה הרגע אמרתי? במילים אחרות, אמרתי שהנסיבות של חייכם ו"המציאות" הפיזית שאתם רואים בעין מכתיבות את המחשבות שלכם. ועכשיו אשאל: האם אתם חושבים באמת? התשובה היא לא. חשיבה אמיתית מגיעה מנתיב פנימי ויוצרת חופש פנימי, היא אינה חשיבה המוכתבת מבחוץ. החופש נלקח מכם מפני שהדימויים הפיזיים או מצב חייכם משפיעים על מה שאתם חושבים. מאחר ואלה אינם ממשיים, אתם נאנסים על ידי מה שהיה פעם הכלי שלכם והוא יוצר עבורכם עולם כוזב.
לחשוב באמת משמעו לחשוב מה שאתה רוצה לחשוב. משם הכל מתחיל, אם אינך יכול לחשוב מה שאתה רוצה לחשוב, אינך יכול לעשות מה שאתה רוצה לעשות. לחשוב מה שאני רוצה לחשוב זוהי חשיבה עצמאית בה אני חושב מחשבות מקוריות משל עצמי. אני קורא לזה "לחשוב עם אלוהים" או שאולי "לחשוב מאלוהים" הוא התיאור המדויק יותר.
כבר ראיתם מה קורה כאשר הכלי משתלט על המשתמש...ההשלכות שיש לכך על חיינו הן הרסניות. השלכות אלו הן תוצאה של העבדות, העבדות למחשבות, העבדות למוח שלנו. הפכנו עבדים של מחשבות והמפתח הראשון והגדול ביותר שלנו אל החופש הוא זה שיאפשר לנו לחשוב באמת.
רוצים לדעת מהם שני המפתחות האחרים שלכם אל החופש? לחצו כאן למאמר השני בסדרה

לחיי החופש האמיתי שלכם! יואב זילכה  

אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם.

רוצים ליהנות ממאמרים, טיפים, סרטונים ותכנים מעוררי השראה   וגם לקבל במתנה את ה"פורמולה"  שתגלה לכם מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלכם בחיים? לחצו כאן עכשיו!

יואב זילכה הוא מנטור בינלאומי לצמיחה אישית ועסקית. מייסד ומנכ"ל Mentor Me. יואב מאפשר לבעלי עסקים לממש את עצמם, ליהנות מצמיחה עסקית ורוחנית ולחיות חיים עשירים בכל המובנים! אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם. רוצים ליהנות ממאמרים, טיפים, סרטונים ותכנים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את ה"פורמולה"  שתגלה לכם מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלכם בחיים? לחצו כאן עכשיו!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב