דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי האפקטיביות של פרסומת שנצפית מחוץ לבית? 

מאת    [ 18/11/2007 ]

מילים במאמר: 689   [ נצפה 2304 פעמים ]

מחקרים שנעשו לאחרונה מצביעים על כך שהצרכנים נמשכים יותר לפרסומות מחוץ לבית, הם מוצאים אותם יותר מעניינות, מוכנים להשקיע יותר זמן בצפייה בהם, וזוכרים אותם לזמן רב יותר, למה זה קורה?

מטרת העל של כל תכנית פרסום היא להגיע לקהל יעד ממוקד ככל שניתן, לדוגמא: אם יש תוכנית בטלוויזיה שמכוונת לקהל היעד שלנו, אנחנו ננסה לפרסם דווקא במסגרת

אותה תכנית על מנת להגיע לאותו קהל היעד.


אפשר לראות דוגמא לכך בתחום הפרסום באינטרנט, אחת הסיבות העיקריות לצמיחה המתמדת בשוק הזה היא היכולת להתאים את הפרסומות לקהל היעד, באינטרנט האתרים מחולקים לנושאים ותתי-נושאים וכל נושא מושך אליו קהל יעד מסוים, כל שנותר לנו להחליט הוא באיזה קהל יעד אנחנו רוצים להשקיע, ולפרסם באותו אתר.


גוגל אף לקחה את זה צעד אחד רחוק יותר, היא סורקת את מילות המפתח בכל אתר ואתר ומתאימה פרסומות לקהל היעד שמגיע לאותם אתרים, וכך, עם אלגוריתם פשוט, היא הפכה לרווחית. מנוע החיפוש הוא רק הדרך שלה להגיע לכל אותם אתרים ולבסס את מעמדה כמובילה בשוק, הוא משמש כאמצעי למטרת העל: להפוך את הפרסום אצלה לממוקד ביותר שניתן למצוא כיום.


המדיה המסורתית ששימשה עד היום כפלטפורמת הפרסום העיקרית הולכת ומחווירה לעומת הפתרונות הטכנולוגיים שמאפשרים לנו כיום להגיע לקהל יעד ממוקד מאי פעם. עד היום, היינו מנסים להגיע לקהל היעד כשהוא בבית, מפריעים לו באמצע התוכנית האהובה עליו, מכריחים אותו לצפות בפרסומת ומתחננים ש"יישאר איתנו", וגם אז, שורה של 20 פרסומות שחוזרות על עצמן, מנסות לשחזר איזושהי תבנית פרסומאית שאולי מצליחה לחדור את המחסום השכלי שהצופה שם בינו לבין הטלוויזיה.


באמריקה הצרכנים מצאו פיתרון, מכשיר שמאפשר להם לדלג על הפרסומות. המכשיר הפך ללהיט בן-לילה, וכיום הוא פריט חובה בכל בית אמריקני, הוא פשט ענה על הצורך הבסיסי של הצרכנים, הם לא רוצים לראות פרסומות, זה לא מעניין אותם. לא באמצע התוכנית האהובה עליהם. רשתות הטלוויזיה בארצות הברית מתחילות להבין את זה וכבר מציעות אלטרנטיבות: פרסומות 'סמויות' בגוף התכנית או אפילו תכנית שלמה שנקנית על ידי מפרסם יחיד.


כל זה מביא אותנו למסקנה אחת (שגוגל, אגב, הבינו מזמן): לא צריך להכריח את הצרכנים לצפות בפרסומות, צריך לתת להם את הפרסומות שהם רוצים מתי שהם רוצים אותם.


בניגוד למה שניתן לחשוב, הצרכנים אוהבים פרסומות, הן נותנות להם ידע, הן משעשעות אותם, ולפעמים הם סתם צריכים מישהו שייעשה בשבילם את ההחלטה מה לקנות. הם מקשיבים לפרסומות, הם קוראים פרסומות והם צופים בפרסומות מרצונם החופשי, כל מה שאנחנו צריכים לעשות, הוא לתת להם את הפרסומות מתי שהם רוצים אותם ואיך שהם אוהבים אותם.

 

 


אז איך עושים את זה?

טכנולוגיית הפרסום הדיגיטלי מצליחה להביא אותנו קרוב ככל שניתן לקהל היעד שלנו, באמצעות שליטה על מספר גורמים אנחנו יכולים בקלות להגיע לקהל יעד ממוקד שמעוניין להקדיש מזמנו בשביל לשמוע מה שיש לנו להגיד. אנחנו לא צועקים, אנחנו מתקשרים.


מיקום

מיקום המסכים בעסק חשוב מאוד, הוא קובע מה אנחנו רוצים למכור ולמי, חשוב לבחור במקומות שישפיעו על הלקוח בצורה המרבית. דוגמאות לכך הן: חדר המתנה, ליד הקופות בסופר, בחלון הראווה.
כל המקומות הללו תופסים את הלקוח בזמן שהוא מחפש בידור זמני ויש לו זמן להתעניין במוצרים נוספים. זוהי צורת הפרסום האפקטיבית ביותר. ברגע שהלקוח צופה מרצונו בפרסומות שלנו, המסר ייכנס עמוק יותר, וייזכר תקופה ארוכה יותר.


תוכן

כמובן שחובה להתאים את התוכן המוצג למיקום, אם תפרסם על מבצע לחבילת נקניקים בתור לקופה, סביר להניח שהאפקטיביות תהיה אפסית.
כשמפרסמים באזור מסוים בחנות, חשוב לוודא שתשומת הלב של הלקוח תופנה ישירות מהמסך למוצר על המדף. זוהי גדולתו של הפרסום הדיגיטלי, היכולת לקרב בין הפרסומת למוצר מעולם לא הייתה טובה כל כך.
במסוף תחבורה לדוגמא, ניתן לתת ערך מוסף לפרסומות באמצעות עדכוני חדשות בזמן אמת וכך למשוך את הלקוחות לצפייה במסך לזמן ממושך יותר.


תזמון

ועל מנת להשלים את התהליך, עלינו לתזמן היטב את הפרסומות המוצגות. במסעדה, נוכל להציג תפריט בוקר, צהריים וערב שמתעדכן אוטומטית ובשדה התעופה נוכל להציע מבצעים של הדקה האחרונה.

כך נוכל להגיע לקהל יעד ממוקד היטב, שצופה בפרסומות שלנו מרצונו החופשי, ובתזמון שגורם לו להיות קרוב מאי פעם לרכישת המוצר שאנחנו מפרסמים.

אבל, היתרון הגדול ביותר הוא, שכל הצדדים יוצאים מרוצים, אנחנו נהנים מהפרסום האפקטיבי ביותר שניתן לבקש, והצרכן נהנה מפרסומות מתי ואיפה שהוא צריך אותם.

יגאל שפירא מנהל את Angalia, חברה המתמחה בהצבת מסכים דיגיטליים בעסקים וחברות.
http://www.angalia.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב