דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה NLP? 

מאת    [ 27/11/2011 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 2285 פעמים ]

מטרתה של NLP היא להשיג תוצאות רצויות לשיפור התקשורת האישית והבינאישית, באמצעות טכניקות פסיכולוגיות מתקדמות העושות שימוש בסנכרון בין שלוש מערכות מרכזיות: המוח, השפה והניתוב. במילים אחרות, שיטת NLP נועדה על מנת ליצור מערכת נוירולוגית לשונית אשר נרתמות בסופו של דבר לשיפור יכולת התקשורת. NLP פותחה בשנות ה-70, אך בשנים האחרונות היא צוברת תאוצה בארץ ובעולם. ניתן לעשות שימוש בשיטת NLP באמצעות סדנאות ייעודיות, ספרי הדרכה, פגישה עם פסיכולוגים ומומחי NLP ומדריכים מקצועיים המתמחים בשיפור עצמי.

 

הפרקטיקה של שיטת NLP

בשנים האחרונות נקבעה ההבנה כי יכולת התקשורת האישית והבינאישית היא פקטור מרכזי להצלחה של האדם. למרות שרובנו אינו נותן על כך את הדין, התקשורת היא זו שמכריעה את ההתקדמות שלנו בעבודה, מערכת היחסים עם בן הזוג ואפילו הדינאמיקה החברתית עם אנשים אחרים. שיטת NLP חורטת על דגלה טכניקות מתקדמות לשיפור התקשורת הקיימת, ועושה זאת באמצעות ניתוח והבניה של כלים פרקטיים במסגרת יום יומית. השלב הראשון של שיטת NLP מתמקד בעצבים הפיזיולגיים, ומנתח את התהליכים המתבצעים במוח אשר תפקידם לקלוט את השדרים המגיעים מחושי הראייה, השמיעה, המישוש, הריח והטעם. תהליכים אלו מתורגמים בצורה נוירוביולוגית לחווית ממשיות, הבאות לידי ביטוי באספקט הממשי של המציאות. השלב השני של שיטת NLP מתמקד בלשון, ומנתח את הדגמים הלשוניים בהם כל אחד מאיתנו נוטה לעשות שימוש בצורה אינטואיטיבית ואינסטנקטיבית. ההבדלים בין המערכות מצביעים על עיבוד נתונים הנערך בצורה שונה בתוך המוח, ולכן ניתן לאחר מכן לעשות בהם שימוש לצורך שיפור האספקטים החלשים ושמירה על האספקטים החזקים. תהליכי חשיבה אלו הם אינדיבידואליים, אך ניתן לשפרם בעזרת דמיון מודרך ופגישות מקצועיות. השלב השלישי בשיטה מתמקד בתכנית הטיפולית. כאמור, התוצאות מניתוח שני השלבים הראשונים מצביעות על צורת פעולה רצויה. את הפעולה הזו ניתן להשיג בעזרת דמיון מודרך להטמעת כלים, הגדרת מטרות אישיות ותכנון משותף של דרכים להשגת התוצאה.

 

הקשר בין NLP לדמיון מודרך

אחד ההיבטים המשמעותיים ביותר של שיטת NLP הוא הדמיון המודרך. באופן כללי, תפקידו של דמיון מודרך NLP הוא להשתמש בדמיון האישי על מנת להשפיע על מצב נפשי נתון. בעזרת דמיון מודרך NLP מועלות מחשבות בצורה אסוציאטיבית, ובנוסף עובר גם המוח תרגול מובנה לשליטה בתפקוד הגופני. דמיון מודרך NLP מוכיח את עצמו בכל רחבי העולם לטיפול בפוביות ופחדים, לשחרור והכרה בטראומות ולהירגעות. ניתן לקיים דמיון מודרך NLP בעזרת פסיכותרפיה פרטית או קבוצתית, וכל מטופל העובר קורס NLP מקבל את השיטה המתאימה לו.

 

מי משתמש בשיטה?

ספורטאים רבים למשל לוקחים חלק בהדרכה או קורס NLP על מנת להיערך לאירועים חשובים, וכן גם מטופלים המעוניינים להתכונן ללידה או מבחנים קריטיים. כל קורס NLP מתנהל בצורה שקטה ורגועה, כאשר המטרה היא להצליח להעלות בעזרת הדמיון המודרך את האסוציאציות הנסתרות ביותר של המטופל. מפגשים בכל קורס NLP נמשכים בין שעה לשעתיים, בהתאם למטופל ולשלב בו הוא נמצא. בחלק מהמקרים ניתן לחזור על הטיפול מספר פעמים בשבוע, אך לעיתים אין בכך צורך והתכיפות פוחתת למפגש אחד בשבוע בלבד.

 

עקביות יוצרת תוצאות

לסיכום, NLP עושה שימוש בדמיון מודרך על מנת ללמד את המטופל כיצד נוצר הדמיון, ואיך אפשר מבחינה פרקטית להשתמש בו לצורך השגת מטרות טיפוליות. הגדרת המטרות נעשית בצורה משותפת עם אנשי המקצוע של NLP, ואת מבחן התוצאה ניתן לבצע לאחר סיום התהליך ובמידה והוא מבוצע בצורה עקבית ונכונה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב