הצעד החסר.
זהו צעד כה חשוב עד שאם תדלג עליו אתה עלול למצוא את עצמך מצטער על הזמן ועל ההשקעה הכספית בבניית האתר.
למעשה, אתה עלול להסיק מכך שאתר אינטרנט לא מסוגל לספק את סחורה.
טעות!
האם עצרת פעם לשאול את עצמך מהן הציפיות שלך מאתר האינטרנט שאתה עומד להקים?
לשם מה אתה מקים אתר ברשת?
ובמילים אחרות, מהי מטרת האתר?
איך מגדירים מטרות לאתר?
לעסקים שונים קיימים מניעים שונים להקמת אתר.
המניעים נובעים ומשתנים על פי סוג העסק שמנהלים ועל פי רמת הפעילות בה העסק מצוי .
הנה דוגמאות שליקטנו עבורכם:
בעל עסק א´ מעוניין להקים אתר באינטרנט.
הפעילות העסקית קיימת כחמש שנים. לקוחות פוטנציאלים רבים אינם מכירים את העסק. נפח העבודה אינו קבוע ומשתנה מעם הזמן. בעל העסק רץ להביא עבודות חדשות. עובדי החברה, נשלחים הביתה בזמנים מסויימים במהלך החודש משום שאין מספיק עבודה.. בעל העסק מעוניין רוצה להכניס עבודות נוספות.
מה מעוניין בעל עסק א´ להשיג מאתר האינטרנט שלו:
זרימה קבועה של פניות של לקוחות פוטנציאלים.
פניות מקהל יעד איכותי ומפולח שמעוניין לרכוש את המוצר/שירות בימים אלו.
הוא היה רוצה שהקונים הפוטנציאלים יבינו שהם הגיעו למקום הנכון ושיפתחו עניין לבצע את הרכישה באמצעות החברה.. במילים אחרות, הוא היה רוצה שהאתר יעזור לאנשי המכירות שלו להשיג את המכירה.
בעל עסק ב´ מעוניין להקים אתר באינטרנט.
הפעילות העסקית מבוססת וקיימת כבר עשרים שנה. העסק ותיק, ידוע ומוכר. הלקוחות מרוצים מהמוצרים שרכשו. לקוחות רבים מגיעים מפה לאוזן. יש יותר פניות ממה שהעסק יכול לטפל. המערכת עובדת ברמת עומס גבוהה. העובדים נשחקים. הם עובדים שעות נוספות על מנת לעמוד בביקושים שממשיכים לצמוח. בעל העסק עמוס. הוא נמצא 15 שעות מידי יום בעסק.
מה מעוניין בעל עסק ב´ להשיג מאתר האינטרנט שלו:
הוא רוצה לייעל את תהליך העבודה מול הלקוחות.
לבצע חלק משלבי העבודה המקדימים באמצעות האתר.
לגרום לזרימת עבודה יעילה יותר באמצעות האתר ולהקל על העומסים.
לסנכרן את תוכנת המשרד עם זו של האתר על מנת למנוע עבודות כפולות במערכת (קליטת הנרשמים לאתר לתוכנת המשרד ללא מגע יד אדם וכך הלאה...).
ליצור לעסק תדמית ומיתוג של עסק מצליח, מבוסס ותורם לסביבה.
הדבר שהוא לא בהכרח היה מעוניין בו הוא... עוד לקוחות פוטנציאלים.
מבינים את הנקודה?
עסקים שונים וסיטואציות עסקיות שונות מכתיבות מטרות שונות של אתר.
על כן כדאי שתגדירו מה אתם מצפים להשיג מהאתר שלכם.
בעזרת המטרה שניסחתם תדעו מהם הצעדים שעליכם לבצע על מנת שמטרות אלו יושגו.
מאחלים לכם הצלחה!
הכותבת הינה קרן זוגלובק-גל, מומחית בניהול וראש חטיבת אינטרנט בעוצמה עסקית.
זהו צעד כה חשוב עד שאם תדלג עליו אתה עלול למצוא את עצמך מצטער על הזמן ועל ההשקעה הכספית בבניית האתר.
למעשה, אתה עלול להסיק מכך שאתר אינטרנט לא מסוגל לספק את סחורה.
טעות!
האם עצרת פעם לשאול את עצמך מהן הציפיות שלך מאתר האינטרנט שאתה עומד להקים?
לשם מה אתה מקים אתר ברשת?
ובמילים אחרות, מהי מטרת האתר?
איך מגדירים מטרות לאתר?
לעסקים שונים קיימים מניעים שונים להקמת אתר.
המניעים נובעים ומשתנים על פי סוג העסק שמנהלים ועל פי רמת הפעילות בה העסק מצוי .
הנה דוגמאות שליקטנו עבורכם:
בעל עסק א´ מעוניין להקים אתר באינטרנט.
הפעילות העסקית קיימת כחמש שנים. לקוחות פוטנציאלים רבים אינם מכירים את העסק. נפח העבודה אינו קבוע ומשתנה מעם הזמן. בעל העסק רץ להביא עבודות חדשות. עובדי החברה, נשלחים הביתה בזמנים מסויימים במהלך החודש משום שאין מספיק עבודה.. בעל העסק מעוניין רוצה להכניס עבודות נוספות.
מה מעוניין בעל עסק א´ להשיג מאתר האינטרנט שלו:
זרימה קבועה של פניות של לקוחות פוטנציאלים.
פניות מקהל יעד איכותי ומפולח שמעוניין לרכוש את המוצר/שירות בימים אלו.
הוא היה רוצה שהקונים הפוטנציאלים יבינו שהם הגיעו למקום הנכון ושיפתחו עניין לבצע את הרכישה באמצעות החברה.. במילים אחרות, הוא היה רוצה שהאתר יעזור לאנשי המכירות שלו להשיג את המכירה.
בעל עסק ב´ מעוניין להקים אתר באינטרנט.
הפעילות העסקית מבוססת וקיימת כבר עשרים שנה. העסק ותיק, ידוע ומוכר. הלקוחות מרוצים מהמוצרים שרכשו. לקוחות רבים מגיעים מפה לאוזן. יש יותר פניות ממה שהעסק יכול לטפל. המערכת עובדת ברמת עומס גבוהה. העובדים נשחקים. הם עובדים שעות נוספות על מנת לעמוד בביקושים שממשיכים לצמוח. בעל העסק עמוס. הוא נמצא 15 שעות מידי יום בעסק.
מה מעוניין בעל עסק ב´ להשיג מאתר האינטרנט שלו:
הוא רוצה לייעל את תהליך העבודה מול הלקוחות.
לבצע חלק משלבי העבודה המקדימים באמצעות האתר.
לגרום לזרימת עבודה יעילה יותר באמצעות האתר ולהקל על העומסים.
לסנכרן את תוכנת המשרד עם זו של האתר על מנת למנוע עבודות כפולות במערכת (קליטת הנרשמים לאתר לתוכנת המשרד ללא מגע יד אדם וכך הלאה...).
ליצור לעסק תדמית ומיתוג של עסק מצליח, מבוסס ותורם לסביבה.
הדבר שהוא לא בהכרח היה מעוניין בו הוא... עוד לקוחות פוטנציאלים.
מבינים את הנקודה?
עסקים שונים וסיטואציות עסקיות שונות מכתיבות מטרות שונות של אתר.
על כן כדאי שתגדירו מה אתם מצפים להשיג מהאתר שלכם.
בעזרת המטרה שניסחתם תדעו מהם הצעדים שעליכם לבצע על מנת שמטרות אלו יושגו.
מאחלים לכם הצלחה!
הכותבת הינה קרן זוגלובק-גל, מומחית בניהול וראש חטיבת אינטרנט בעוצמה עסקית.
הכותבת הינה קרן זוגלובק-גל, מומחית בניהול וראש חטיבת אינטרנט בעוצמה עסקית.
http://www.powerbusiness.co.il
http://www.powerbusiness.co.il