דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כדאי לבחור מזון יבש לכלבים או רטוב? 

מאת    [ 25/11/2011 ]

מילים במאמר: 558   [ נצפה 1850 פעמים ]

כדאי לבחור מזון יבש לכלבים או רטוב?

אתם צריכים להרכיב תפריט טוב עבור הכלב שלכם. כעת הגיע הזמן לבחור - האם התפריט שלו יורכב בעיקר מפריטים של מזון יבש לכלבים או מזון רטוב? כל מומחה ווטרינר יגיד לכם מיד, שעדיף תמיד לבחור מזון יבש לכלבים על פני מזון רטוב. גם כל החברים שלכם שמגדלים כלב, סביר להניח רוכשים בעיקר מזון יבש לכלבים שלהם. בכל מקום אליו תלכו, אנשים ימליצו לכם לרכוש מזון יבש לכלבים שלכם. אז מה בעצם היתרונות של מזון יבש לכלבים? מדוע מזון יבש לכלבים עדיף בהרבה על מזון רטוב? באיזו מידה צריך להוות מזון יבש לכלבים חלק מהתפריט היומי של כל כלב?

 

ההבדל בין מזון יבש לכלבים לבין מזון רטוב

יש מספר הבדלים מרכזיים בין מזון יבש לכלבים לבין מזון רטוב, ואנחנו לא מדברים רק על השם הרשמי של המזון. נתחיל בכך שבאופן עקרוני, מזון יבש לכלבים משתמר בצורה הרבה יותר טובה מאשר המזון הרטוב, זאת למרות שהמזון הרטוב מגיע בתוך פחיות שימורים. מזון יבש לכלבים באופן טבעי יכול להחזיק למשך הרבה יותר זמן - גם לאחר הפתיחה שלו. אגב, היתרון של מזון יבש לכלבים הוא לא רק ברמת האחסון, אלא אפילו אחרי ששמתם את האוכל בקערה של הכלב. בעוד שמזון רטוב יכול להחזיק אך מספר שעות מחוץ לקופסא שלו, הרי שאפשר להשאיר מזון יבש לכלבים בקערה למשך זמן הרבה יותר ארוך, כך שהכלב תמיד יכול לחזור לקערה ולאכול ממנה, מבלי שאתם צריכים לקום, להזיז שאריות, לפנות לארון וכיו"ב.

הזמן הוא כמובן לא הקריטריון היחיד להשוואה בין מזון יבש לכלבים לבין מזון רטוב. אם תסתכלו על האותיות הקטנות של האריזה, תוכלו לגלות כי מזון יבש לכלבים (מהסוג האיכותי כמובן) כולל בתוכו הרבה יותר מרכיבים שעוזרים לכלב שלכם לגדול ולהיות חזק ובריא. אריזות איכותיות של מזון יבש לכלבים כוללות ויטמינים, פחמימות, חלבונים, מינרלים, ועוד ועוד מרכיבים שכולם הכרחיים מאד לתזונה של הכלב שלכם.

ראוי לציין בנוסף, כי מזון יבש לכלבים הוא משביע הרבה יותר מאשר מזון רטוב. זאת משום שכאמור, אריזות של מזון יבש לכלבים כוללות בתוכן הרבה מאד מרכיבים שונים. כלומר - אם תיתנו לכלב את אותה כמות של מזון יבש לכלבים ושל מזון רטוב, אתם תוכלו לראות שהוא יהיה שבע הרבה יותר מהר מהמזון היבש מאשר המזון הרטוב.

 

וזה אפילו זול יותר

גם אם תיקחו את האריזות היוקרתיות והאיכותיות ביותר של מזון יבש לכלבים, ותשוו אותן לאותה כמות של מזון רטוב, עדיין מזון יבש לכלבים יהיה זול יותר עבורכם. עלויות היצור של מזון יבש לכלבים (שוב - אפילו כאשר מדובר על אריזות איכותיות ביותר של מזון יבש לכלבים שאף ראויות למאכל אדם!) הן זולות יותר מזה של מזון רטוב, ולכן מדובר גם בבחירה כלכלית חכמה הרבה יותר.

ראוי לציין, כי מצדדי המזון הרטוב, תמיד אומרים, שאם תניח מול כלב קערה של מזון יבש לכלבים וקערה של מזון רטוב, הוא תמיד יבחר במזון הרטוב, שהוא יותר מפתה ועם טעם חזק יותר וכיו"ב. חשוב לזכור שני דברים:

1. הכלב שלכם באמת הולך רק לפי מה שמריח טוב, ולא יודע לבנות לעצמו תפריט בריא ומאוזן הכולל מזון יבש לכלבים. באותה מידה אפשר להגיד כי ילד קטן תמיד יעדיף לאכול שוקולד על פני ירקות - ואתם עדיין תדאגו שהוא יצרך ירקות.

2. מזון יבש לכלבים הוא אמנם הכרחי, אבל אפשר לשלב קצת מזון רטוב פה ושם, על מנת לגוון קצת בתפריט של הכלב, אבל חשוב תמיד לזכור כי מזון יבש לכלבים הוא הבסיס לתפריט מאוזן ונכון.

הג'ונגל של אלי,


רשת חנויות ענק לציוד ומזון לחיות בית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב