דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית אבות ותפקידה של המשפחה במעבר 

מאת    [ 24/11/2011 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 2081 פעמים ]

בעוד לכולנו ברור שכאשר ישנו הורה שזקוק לטיפול סיעודי הרי שעל המשפחה לעשות כל שביכולתה כדי לעזור לו ולטפל בו, הרי שלעיתים אנחנו עלולים לשכוח שגם במקרה וההורה הינו עצמאי לחלוטין הרי שהמשפחה יכולה וצריכה לעזור לו בעת המעבר אל בית אבות.

להתכונן לשינוי

כאשר הורה קשיש צריך לעבור אל בית סיעודי או כאשר הורה עצמאי עובר אל בית אבות  השלב הראשון של ההכנה הוא ההתכוננות לקראת המעבר. כיצד מתכוננים לשינוי? כמו בהרבה מקרים אחרים בחיינו הרי שההכנה הטובה ביותר היא למידה של הנושא. כדי שלא נשוטט באפילה, שלא נופתע ממה שעתיד לבא וכדי שנדע למה עלינו לצפות הרי שעלינו לקרוא על העניינים השונים הקשורים למגורים בדיור מוגן לסוגיו, להכיר את המושגים השונים ולדעת במה מדובר. כמו כן כדאי לבקר במקום המגורים שנבחר כדי להכיר את המקום, את הנהלים שלו, את הצוות ואת השכנים. כך גם ניתן לדעת גם פרטים טכניים קטנים אבל חשובים: כיצד מגיעים למקום, לדוגמא, וכמה זמן לוקח להגיע לשם.

להכין את השינוי

המעבר אל בית אבות דורש גם הכנה של המקום אליו עובר ההורה. משנבחר בית אבות מסוים עלינו לראות אם יש דברים שעלינו לעשות בו כדי שהוא יתאים בצורה טובה יותר למגורים של ההורה במקום. ניתן להיפגש עם הצוות במקום כדי שהם יכירו את הדייר העתידי ויידעו מהם הצרכים המיוחדים שלו. ישנם גם עניינים בירוקראטיים שונים שצריך לטפל בהם לקראת המעבר: משינוי כתובת למשלוח דואר ועד השכרת או מכירת הדירה שבה התגורר הקשיש לפני המעבר אל בית אבות. חשוב להבין אם ישנם שינויים שעלינו לבצע בשגרה היומיומית או השבועית שלנו וכיצד אנחנו משלבים את הביקורים התכופים במקום המגורים החדש עם סדר היום העמוס שלנו – יותר או פחות.

להשתנות

המעבר אל דיור מוגן לקשישים איננו מעבר אל עולם אחר, אל יקום מקביל, אל מקום רחוק ושונה עד מאוד. עם זאת מדובר בשינוי משמעותי בחיים של ההורה שעובר אל בית אבות ובחיים של בני המשפחה שלו. המשפחה לא צריכה לעשות שינויים של מאה ושמונים מעלות בחייה אבל היא צריכה להבין את הסיטואציה ולהבנות אותה אל תוך החיים ואל השגרה היומיומית. התפקיד העיקרי של המשפחה במעבר הוא להיות עוגן עבור ההורה שעובר אל בית אבות מכל סוג שהוא. מלבד הסיוע הטכני בכל הנוגע למעבר אל דיור מוגן – בין אם מדובר בקשיש סיעודי או במי שהוא עצמאי לחלוטין – חשוב לזכור את התמיכה שהמשפחה מעניקה לדייר החדש כדי שהוא לא יאלץ להתמודד לבד עם המעבר ועם השינויים בחייו.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב