דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרסום דיגיטלי - למה זה טוב? 

מאת    [ 17/11/2007 ]

מילים במאמר: 730   [ נצפה 5039 פעמים ]

אפקט

האפקט של וידיאו לעומת שלטים מודפסים הוא גדול לאין ערוך, דמיינו חנות לציוד ספורט בו מונח שלט מודפס של נער מחליק על סקייטבורד, כעת דמיינו במקומו מסך דיגיטלי שמציג פעלולים מרהיבים בזמן אמת, מה ימשוך יותר את העין? ומה יחשוף את הלקוח באופן אפקטיבי יותר ליתרונות המוצר?

עסק שמציג פרסום דיגיטלי מצטייר כיוקרתי ומתקדם, המסך הדק מושך את עיני הלקוחות ומסייע להשאיר אותם יותר זמן בחנות, המסך מעביר ללקוחות מידע בזמן אמת על המבצעים הקיימים ועל השירותים האפשריים, הלקוח לא צריך יותר לקרוא עלונים או להתעמק בשלטים, המידע מוגש אליו בצורה מושכת-עין ואינפורמטיבית וכך מוציאה את המירב מהתעניינות הלקוח בעסק.

תזמון

הפרסום הדיגיטלי מאפשר לנו להתאים בדיוק את מה שאנחנו רוצים להראות ללקוחות בכל רגע, רוצים להעלות מבצע לאויר? מעוניינים לקדם שירות חדש? בעזרת פרסום דיגיטלי ניתן לחשוף את המידע ללקוחות במהירות ובקלות, וכך לשמור על העסק מעודכן וחדשני, מהיום אין יותר מגבלות כמו המתנה לדפוס או עדכון המוכרנים בפרטי המבצעים, המידע שרציתם מוצג בבהירות ללקוחות ברגע שרציתם להציג אותו.

החזר עבור ההשקעה (ROI)

אז מהו בעצם ההחזר שתקבלו עבור השקעה בפרסום דיגיטלי בעסק?

קצת קשה להסביר על החזר ההשקעה במונחים של 'כמה הוצאנו' מול 'כמה הכנסנו' מכיוון שההחזר על ההשקעה מתבטא בהרבה יותר מכך.

למיתוג העסק אצל הלקוח קיימים מספר שלבים עד לשלב הסופי של הרכישה, ביניהם: מודעות לקיום העסק, זיהוי והכרה בעסק כפוטנציאלי, היזכרות בעסק בזמן שמתעורר בו צורך, העדפה של העסק על פני אחרים ולבסוף רכישה בעסק.

על ידי התאמה אישית של התכנים והמיקום בו הם מוצגים ניתן להחליט איזה סוג מיתוג אנחנו רוצים להשיג, לדוגמא, הצבת מסך בחלון הראווה שימשוך קונים להיכנס יגביר את המודעות לעסק, פרסום על שירות מיוחד באיזור רלוונטי בתוך החנות יגביר את הזיהוי וההכרה בעסק כפוטנציאלי ויעזור להיזכר בו בשעת הצורך, ובסופו של דבר פרסום נוסף ליד הקופות יעזור ללקוח לבצע רכישות נוספות בחנות. חוויית הקניה של הלקוח תשודרג לבלי היכר, תדמית העסק תיחרט כיעיל, מתקדם ומודרני וכעדיף על מתחריו.

הפרסום הדיגיטלי הוכיח את עצמו כיעיל ביותר בפרסום מפולח לקהלי יעד שונים, האפשרות להתאים את המידע המוצג לקהלים שונים עוזר לכל אחד ואחד מהשלבים של מיתוג העסק ובסופו של דבר גורם לעלייה ישירה ברף המכירות.

ערך מוסף

לצד תכנים פרסומיים ניתן להוסיף בקלות מידע מועיל כגון חדשות בזמן אמת, נתונים פיננסיים, תוצאות ספורט ועוד (בעצם כל תוכן שמתעדכן באינטרנט באמצעות רסס יכול להגיע ישירות למסך) וכך ליצור ערך מוסף לצפייה במסך ובפרסומות המוצגות עליו.

התאמה לקהל יעד

אם בעבר חשיפה לוידיאו פרסומי הייתה מתקבלת אך ורק בטלוויזיה בבית, ובלית ברירה פונה לכל הצופים בבית, הרי שכיום ניתן להתאים את הפרסומות בדיוק לקהל היעד, בסופרמרקט תוצג פרסומת לקפה ובבנק יוצגו ההטבות החדשות בעמלות, הרלוונטיות של הפרסומת ללקוח גדלה מאוד וכך הלקוח נמשך ליותר חשיפה לפרסומות, האפשרות להציב את המסך במיקום שנבחר מראש מאפשר לנו לשים פרסומות רק במקומות שיעניינו את הלקוח, לדוגמה, להציב מעל הקופה מבצעים שיכולים להשלים את חוויית הקניה של הלקוח. וכך נוצר מצב שבו הלקוח נחשף מרצונו לפרסומות המוצגות על המסך ומושכות אותו לקנות את מה שהוא מעוניין בו. שיטה חדשנית זו הופכת את שיטות הפרסום הקיימות בטלוויזיה למיושנות ולא-רלוונטיות. האפקטיביות שמושגת באמצעות פרסום ממוקד כל כך, גדולה לאין ערוך מפרסום לא ממוקד כלל כמו הטלוויזיה.

ניצול זמן

באמצעות פרסום דיגיטלי אפשר להנעים את זמני ההמתנה של הלקוחות ולהציג להם תכנים פרסומיים תוך כדי כך, בין אם זה התור לקופה או חדר ההמתנה, ניתן להציג תכנים שמתאימים בדיוק לקהל היעד שצופה בפרסום, וכך לנצל את הזמן הפנוי (והיקר מפז) של הלקוחות לחשיפה נוספת לעסק. מודל זה הינו יעיל מאוד מכיוון ששתי הצדדים יוצאים מרוצים, הלקוחות העבירו את הזמן בצפייה בתכנים ואילו העסק הגדיל את החשיפה שלו.

מחקרים מראים שמידת המוכנות של האדם לקליטה של תכנים חדשים תלויה ישירות במצב הנפשי שלו, וכך כאשר התכנים נחשפים אליו למורת רוחו (לדוגמא: הפסקת פרסומות במהלך תוכנית אהובה) הוא יסנן את התכנים בראשו הרבה יותר מאשר חשיפה לתכנים שנועדה לעזור לו (להעביר את הזמן, במקרה שלנו).

הכנסה נוספת

מודל עסקי נוסף של הפרסום הדיגיטלי הוא מכירת 'זמן מסך' לעסקים אחרים, אם, נניח, אחד המפיצים שלך מעוניין להגדיל את המודעות למוצר שלו בחנות שלך, הוא יוכל לקנות ממך זמן מסך ולהעלות פרסומות משלו בחנות שלך, שניכם תרוויחו מהגדלת היקף המכירות, והרווח הנוסף על מכירת זמן המסך כולו שלך.
האפקטיביות של הפרסום הדיגיטלי מאפשרת לעסקים אחרים לראות תוצאות מיידיות וכך לעודד אותם לקנות עוד ולשלם יותר על זמן המסך בחנות שלך, העלאה של תכנים מתבצעת בקלות וניתנת לתזמון מדויק על פי צרכיך. כך ניתן, לדוגמא, להציג פרסומות למבצעים בחנות כאשר היא פתוחה ופרסומות לעסקים שונים כאשר היא סגורה.

יגאל שפירא מנהל את Angalia, חברה המתמחה בהצבת מסכים דיגיטליים בעסקים וחברות.
http://www.angalia.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב