דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תופעות לוואי גמילה מעישון 

מאת    [ 22/11/2011 ]

מילים במאמר: 454   [ נצפה 4041 פעמים ]

ראשית עליי להדגיש שהפסקת עישון הינו הליך אינדיבידואלי וכל בן אדם חווה חוויה שונה לחלוטין בתהליך הפסקת העישון שלו ותופעות הלוואי שלו שונות מאנשים אחרים שהפסיקו. אז אני מבקש מכם, קחו את האינפורמציה בכתבה הזאת בערבון מוגבל כי יתכן שתחוו את התופעות מגמילת העישון, יכול לא היות שבכלל לא ויכול להיות שתרגישו רק חלק מהתופעות בעוצמה שונה, שוב,  תופעות של גמילה מעישון הן אישיות ושונות מאדם לאדם.

ניתן לפלח את תופעות הגמילה מעישון לשני סוגים :

א.      רגשי

ב.      פיזי

הנה   3 תופעות רגשיות שיכולות להגיע בעקבות הפסקת עישון :


    • שעמום – כשמעשנים הסיגריה הרבה פעמים ממלאת את הריק שמגיע ברגעים מסוימים – מה שנקרא שעמום, כשמפסיקים לעשן אין את הסיגריה שתמלא את החלל הריק. אבל תזכרו שכל סיגריה שאתם לא מעשנים מוספיה 5 דקות לחיים שלכם.
    • עצבנות – עצבנות הינה תופעה שחיכה בקרב האנשים הנגמלים מהעישון השילוב בין החשק לעשן לבין הליך הניקוי של הגוף מכל הרעלים שגורר תחושות פיזיות לא נעימות  גורם לעצבים, החדשות הטובות הן שהליך הניקוי של הרעלי מסתיים תוך מספר ימים וכך גם מתרגלים להיות ללא הסיגריה.
    • רגשות שליליים – בהמשך לעצבים, ישנם אנשים רבים החווים רגשות שליליים כמו עצב, תחושה לא נעימה, תחושת אובן. התחושה מגיעה כשילוב בין החשש מהחיים ללא הסיגריה והפרידה ממנה. אחרי הכל הסיגריה הייתה שם בשבילכם כל כך הרבה שנים ופתאום היא לא תיהיה שם יותר, כמובן שאתם לא באמת צריכים אותה,  אבל התחושה היא קיימת.

הנה 3 תופעות פיזיות שיכולות להגיע בעקבות הפסקת העישון:


    • רעב מוגבר – אחד החששות הגדולים ביותר של מפסיקי העישון הוא רעב מוגבר שעלול להוביל לאכילה מוגברת ועלייה במשקל – רוב רובנו לא מעוניינים לעלות במשקל. המטבוליזם של המעשנים שונה משל האנשים הלא מעשנים ולכן כשמפסיקים לעשן לגוף לוקח קצת זמן להתרגל למטבוליזם החדש. שתו הרבה מים ואכלו מזונות עשירים בסיבים תזונתיים שיגבירו את הרעב. בגדול אם המטרה היא לא לעלות במשקל אז האמצעים הינם ארוחה מאוזנת ואימון גופני.
    • עייפות – תהליך ניקוי הגוף מכל הרעלים מושך אליו המון עייפות מכיוון שהגוף עובד מאוד קשה על מנת להפטר מהניקוטין ומחבריו הכימיכליים, בגדול הימים הראשנים הם אלה בעיקר שבהם מרגישים את תופעת העייפות – כלים לעזור קפה או תה, מקלחת חמה, הרבה מים.
    • כאב ראש – כתוצאה מהתנקות הסינוסים באזור הפנים תתכן תחושת כאב ראש קל, שוב מים מאוד יעזרו ולא לשכוח שהתופעה תעבור מהר מאוד.

אני מעוניין שוב להדגיש שמאוד ייתכן שתחוו את התופעות לוואי גמילה מעישון שדיברתי עליהן מצד שני ייתכן של תחוו אף אחת מהן וייתכן שתחוו רק חלק ובעוצמות שונות. קחו את הדברים וזכרו אותם תדעו שכשאתם בתהליך ואתם חשים אחד מאלו דעו שזה נורמלי וזה חלק מהתהליך. אתם יכולים לעשות את זה ולהפסיק לעשן.  אתם מוזמנים לקרוא עוד פה על תופעות הלוואי של הפסקת העישון .

בהצלחה, אורי טאוב

 

 

 

 

אורי טאוב, 
מדריך להפסקת עישון בחברת לייזר סטופ
/>ori@laser-stop.co.il 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב