דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם יש לך עסק בוטיק? 

מאת    [ 22/11/2011 ]

מילים במאמר: 338   [ נצפה 1647 פעמים ]

בוטיק הינו, במקור, מונח המתאר חנות קטנה, המתמחה בסחורות מיוחדות ובפריטי אופנה ייחודיים ויוקרתיים, כגון הלבשה ותכשיטים. מקור המילה מצרפתית שמשמעותו חנות.

המונח בוטיק נכנס לשפה האנגלית המדוברת בשנות השישים של המאה ה-20. לפרק זמן קצר, לונדון הייתה למרכז סחר בתחום האופנה. רחובות לונדון המוכרים היו מוקד לתשומת לב של התקשורת ולבית עבור חנויות המעצבים האופנתיות של התקופה כך שהמונח נהיה שימושי ומייצג ברחובותיה של לונדון.

המילה בוטיק יכולה להתייחס גם לחברה המתמחה בתחום מסוים, כמו בוטיק פיננסי או משרד בוטיק. המילה, בהרבה מקרים, מתייחסת לבתי מלון ייחודיים, בכדי ליצור בידול בינם לבין רשתות של מלונות הפונים לציבור הרחב. שימוש במונח מחייב, על פי רוב, את המלון למתן שירותים ייחודיים וברמה הגבוהה ביותר.

באופן אחר של השימוש במילה בוטיק ניתן למנות את השירותים שהם יחידים מסוגם, מקוריים ובסדרות קטנות, עד לרמת הפריט הבודד. לאחרונה, המונח החל להתייחס גם לרשתות המייצרות פריטי נישה או בכמויות קטנות וסדרות מוגבלות.

בוטיקים מציינים גם את בתי המלאכה של מעצבים ואומנים היוצרים עבודות יד וכן מוצרים אחרים הנעשים בשיטת "one of a kind" וגם את אותם המוצרים הפשוטים כגון טישרטים, אקססוריז ומוצרי פופ אשר מיוצרים בעיצוב אישי ולא מיוצרים בכמויות מסחריות.

רבים האנשים שחושבים כי המשמעות של בוטיק יוקרה הינו יקר ופונה לאנשים אמידים, אך ניתן לפרש את המילה יוקרה כמשהו מפואר שמתאר בעיקר יופי ואיכות ולא בהכרח מחיר. עסקים קטנים ובינוניים בארץ ובעולם פונים ומציעים לצרכן מוצרי ושירותי בוטיק בתחומים שונים.

המילה בוטיק, עבור הצרכן, מתארת מוצרים ושירותים ייחודיים ומקוריים. משרד בוטיק הוא משרד עם התמחות ספציפית הפונה לקבוצה קטנה של לקוחות ומעניק להם שירותים ברמה גבוהה וביחס אישי. בתחום האופנה בוטיק מתאר לצרכן איכות, מקוריות ואפילו תפירה בהתאמה אישית. ואילו בוטיק תכשיטים מציע לצרכן תכשיטים יפים בעבודת יד. האם ניתן להשתמש במונח לכל שירות ומוצר? נראה היום שבכל תחום מסחרי קיים בוטיק. חברות ועסקים רבים מתארים את עצמם כבוטיק על מנת ליהנות ממיצוב ומיתוג של חנות ושירות יוקרה.

עסק שקורא לעצמו בוטיק צריך להביא בפני הצרכן אחד או יותר מהתכונות הבאות: איכות, מקוריות, התמחות ספציפית, יחס אישי, ייחודיות  ויצירתיות.

דב קליימן, פיתוח עסקי - MBA


 טלפון: 054-6779979


 מייל: href="mailto:dov@u-boutique.co.ildov@u-boutique.co.il">">dov@u-boutique.co.il


www.u-boutique.co.il 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב