טיפ 1:
תכנן מראש את חודש המכירות הצפוי וכמת את היעד החודשי ליעד שבועי ויומי
למד את סטטיסטיקות התפוקה שבצוות שבניהולך וקבע יעדי תפוקה בהתאם
לדוגמא: כמות שיחות יוצאות וכמות פגישות בכל יום (30 שיחות מכירה / 5 פגישות מתוכננות / 4 פגישות בפועל / 2 עסקאות שנסגרו)
טיפ 2
הקפד לקיים ישיבת צוות מוכרים לפחות פעם בשבוע שבה כל מוכרן מציג פרזנטציה מכירה מוצלחת
עליו יהיה לנתח את הפרזנטציה ולתאר מה היו צרכיו של הלקוח, כיצד ידע לזהות את צרכיו ולמלא אותם, טיפול בהתנגדויות שצפו וכיצד ומתכנן למנף את מערכת היחסים שנרקמה
טיפ 3
בנה מערכת גמול לאנשי המכירות שבניהולך שמקדמות:
• מכירת המוצר היקר ביותר (לרוב הגמול נעשה מתגמל אוטומטית אם מחושב באחוזים)
• ניהול משא ומתן מוצלח שבה המוצר נמכר ללא הנחות
• בניית מרקם יחסים עם הלקוח שמאפשר דרכו להגיע ללקוחות פוטנציאלים נוספים
• הצלחה בהגדלת המכירה (רכישת מוצרים נוספים למוצר שהביע ענין) ?
טיפ 4
זכור, אנשי המכירות שבניהולך ידעו להעריך ולקבל את מרותך בתנאי שתשמש דוגמא הלכה למעשה
ותתנסה בעצמך בהתנהגות הצרכן שמגיע לרכוש את המוצר שלך - אל תחשוש מכישלון
עליך להיות איש המכירות בעל ההישגים הנמוכים ב"חבורה" אך בהחלט איש מכירות!
טיפ 5
הקפד ל"רענן" את השורות ולדאוג לראיין בכל שבוע לפחות 2 אנשי מכירות גם אם הצוות שבניהולך יציב
מחסור באנשי מכירות משליך על הפסדים. ובאחריותך לוודא שכשתגיע השעה שהמוכרן שבניהולך יבקש להתקדם או ישחק תהיה מוכן מראש באנשי מכירות חילופיים
בהצלחה ביישום!
שרון דנון מאמן אנשי מכירות