דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אלי שביט - פתיחת עסק חדש: קווים לדמותו של היזם 

מאת    [ 21/11/2011 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 2398 פעמים ]

פתיחת עסק חדש היא דוגמה ליזמות. נשאלת השאלה מי הוא בכלל יזם? האם יזם הוא אדם שפתח עסק? האם יזם הוא אחד שעשה שינוי? איך אנו יכולים להיות יזמים טובים ולהצליח ביזמות ובפתיחת סטארט אפים? אנסה לענות על השאלות הללו ברשומה זו.

כשחושבים על אדם שהוא יזם רואים את הכסף, את הנדל"ן ואת המכוניות היקרות. התקשורת תמיד דואגת להזכיר מי "אוליגרך", מי "מיליונר", מי "איש עסקים" ומי "עשה סטארט אפ". אבל, האם מאחורי אותן כותרות מסתתרת אמת? האם יש כוונה באותם ביטויים?

אף אחד לא מתייחס לכישוריו העסקיים של אותו אדם – אלא רק לשווי הכספי שלו.

אם כך, מיהו באמת יזם?

היזם בראש ובראשונה, לא כלכלן, לא מומחה לכספים, לא מנהל, אלא ממציא, אחד עם חזון. יזם יכול להיות בעצם כל אדם, לא צריך בשביל זה תואר אקדמי, לא צריך בגרות מלאה ולא צריך להשתתף בתוכנית ריאלטי כדי שיקראו לך יזם. יזם יכול להיות כל אחד וגם מי שרכש השכלה באוניברסיטה של החיים.

היזם  מייצר וממציא שיטות חדשות במכירות, בייצור, בארגון של עבודת החברה וכן הלאה. יזם משכלל את השיטות ומשפר את המערכות. את כל היצירות האלה של היזם כמעט איש אינו רואה בשלבים המוקדמים ורוב העבודה נעשית בשקט, עד להשקה, לפתיחה החגיגית של העסק החדש ושל הסטארט אפ או ברגע שמגיעים לאקזיט המיוחל.

גם אתה יכול להיות יזם וכדי שתהיה יזם עליך לעשות ולפעול על פי החוקים. יזמות חכמה היא כזו שמכוונת להצלחה ולא מצריכה השקעות שיסכנו את עתידך. כן, זה לא סוד שאפשר היום להקים עסק חדש, לפתוח חברה, לקדם סטארט אפ מבלי שתצטרך להיכנס להשקעות נכבדות או התחייבויות בלתי אפשריות. במה מצויינת ללימודים בנושא ניתן למצוא בקורס סטארט אפ

כדי להיות יזם ולהצליח בעסקים יש ללמוד לזהות ולנצל את כל המשאבים הקיימים שהם ידע, ניסיון, קשרים, זמן, כישורים אישיים, מקום העבודה, מוצרים של יזמים אחרים, ידע וניסיון מצטבר ועוד. שימוש נכון בארגז הכלים ושימוש נכון במשאבים אלו מעניקים לכל אחד בין אם הוא יזם מתחיל או יזם וותיק הזדמנות להגדיל הכנסות ולהרוויח יותר כסף כבעלים של עסק עצמאי.

כשעוסקים ביזמות כדאי שתחשבו לטוב או לרע, הבינו באיזה שירותים העסק שלכם יעניק, מה הפטנט הייחודי שהוא יוכל להציע ומה תהיה הדרישה אליו. תנסו לחזור כיצד המיזם שלכם יביא תועלת ואיזה בעיות יוכל לפתור. חשיבה כזו של יזם עשויה להוביל להצלחה ולעסקים טובים. בהצלחה!

המאמר נכתב ע"י אלי שביט.

רונן הלל הינו מנכ"ל ובעלים של משרד יחסי ציבור רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור.http://www.ronenhillel.co.il מנכ"ל משותף של חברת מיתוג אישי http://www.mitugishi.co.il  לקבוצת האתרים של רונן הלל יחסי ציבור: משרד יחסי ציבורpublic relations   http://www.googleyourname.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב