האם לחכות שהלקוח יחזור?
לאחר כל סמינר שאנו עורכים לעצמאיים, בעלי עסקים ומנהלים אני נוהג לעבור בין המשתתפים ולקבל משוב אישי בנוסף למשוב הכתוב. כששאלתי לקוח שנרשם לסמינר מכירות הוא הפתיע אותי בהישג שהיה לו באותו יום במכירות עוד אפילו לפני שהסמינר התחיל.
הפעם רציתי לשתף אתכם בפעולה המוצלחת של אותו הלקוח שנעשתה מיוזמתו האישית.
הלקוח הזה הוא קבלן שיפוצים שנרשם לתוכנית להכשרת מנהלים אצלנו באקספדיטור מאיץ עסקים בע"מ. הוא סיפר לי שנהג לשלוח הצעות מחיר למתענייינים, ובזאת בדרך כלל הסתיימה פעולת השיווק והמכירות שלו.
הוא הניח שאם הלקוח ירצה, הוא יחזור אליו ויזמין את העבודה. הוא לא רצה, איך אומרים, להיות נודניק ולהציק ללקוח הפוטנציאלי שלו.
היו לקוחות שכן חזרו אליו, אך היו גם הרבה שלא .
בקיצור, זה מה שהוא סיפר לי....
טיפול
במהלך שלב ההתכנסות וההיכרות בסמינר מכירות שנערך אצלנו במשרד, אותו בעל עסק החליט לחרוג ממנהגו ולהתקשר ללקוח פוטנציאלי שאליו שלח הצעת מחיר זמן מה לפני הסמינר. הוא אמר לעצמו, אם אני כבר הולך ללמוד מכירות - מדוע שלא אתחיל עכשיו?!
הלקוח שלו הגיב מייד ושאל בפליאה "למה לא התקשרת!?" ומפה לשם נסגרה עסקה של עשרות אלפי שקלים.
אמנם לא הייתי מעורב בתהליך, אך מדהים אותי לראות כל פעם איך רק מעצם ההחלטה לעשות משהו לשיפור המצב (במקרה זה להירשם לתוכנית להגדלת הכנסות של אקספדיטור מאיץ עסקים בע"מ) רמת התפקוד וההצלחה של בעלי עסקים משתפרת.
בקיצור - אל תחכו שיפנו אליכם. ככל שתיצרו יותר קשר עם יותר אנשים - כך תסגרו יותר עסקאות.
אם לקוח לא חזר אליכם - התפקיד שלכם (כאנשי מכירות) הוא לעזור ללקוח לקבל החלטה נבונה ונכונה שבאמת תעזור לו. אם אינכם יוצרים איתו קשר, אינכם עוזרים לו.
אם לבסוף הוא סוגר עם מישהו אחר כי לא סייעתם לו לקבל החלטה - זה בודאי לא עוזר לכם (וגם לא לכיס שלכם(.
אשמח לשמוע תוצאות מיישום,
בהצלחה!
אקספדיטור מאיץ עסקים בע"מ.
עפר פלאוט הוא הבעלים והמנכ"ל של אקספדיטור מאיץ עסקים בע"מ.
חברה להכשרת מנהלים ויעוץ עסקי.
החברה עוזרת למנהלים ולצוותי עובדים לממש את הפוטנציאל שלהם.